advertentie

Puppy overleden na eten worst met rattengif

Zeewolde 2 juni 2014
De worst
Een jonge hond die langs de Spiekweg in Zeewolde worst met rattengif heeft gegeten, is overleden. De 10 maanden oude puppy heeft volgens haar baas gevochten voor haar leven, maar het gif was te sterk. Twee andere honden die ook onwel werden, konden de gifworst weer uitbraken.

Zeewolde is sinds vrijdag in de ban van een dierenhater die worsten met rattengif heeft neergelegd in de buurt van het hondenbos, de Schokker en de Spiekweg.

Dierenartsenpraktijk Flevoland waarschuwt hondenbezitters voor de vergiftigde worst. Baasjes moeten bij hun hond letten op plotselinge sloomheid, het bleek worden van de huid en spontane bloedingen. Ook de gemeente Zeewolde waarschuwt op haar website hondeneigenaren en vraagt hen extra alert te zijn op verdachte situaties. De politie heeft de zaak in onderzoek.
© omroep flevolandsitemap | disclaimer