advertentie

Slogan 'Het kan in Almere' nieuw leven inblazen

Almere 10 mei 2015
Slogan nieuw leven inblazen
Thom Ummels
Heeft de slogan 'Het kan in Almere' na 18 jaar zijn beste tijd gehad? Die vraag stelt Omroep Flevoland zich door het veelvuldig negatieve gebruik van de uiting. In reacties op Almeerse nieuwsberichten wordt de slogan geregeld op spottende wijze gebruikt.

'Het kan in Almere' werd in 1997 onder leiding van de toenmalige directeur Thom Ummels van Stichting Stadspromotie Almere geïntroduceerd. De promotiecampagne die gepaard ging met het Almere lied zorgde ervoor dat de slogan alom bekend raakte.

Ummels die inmiddels zelfstandig als expert Citymarketing werkt, vindt de uiting nog altijd krachtig en passend bij een nieuwe stad als Almere. Dat de tekst ook negatief wordt gebruikt, is volgens hem niet erg zolang dat niet overheerst. Wel meent hij dat het tijd is om de slogan nieuw leven in te blazen. Veel meer bedrijven en organisaties zouden de tekst 'Het kan in Almere' moeten gebruiken. Dat gebeurt volgens hem nu nog te weinig.

© omroep flevolandsitemap | disclaimer