advertentie

"Onbekend thema groot risico voor attractiepark WitchWorld"

Almere 9 november 2015
"Onbekend thema groot risico voor attractiepark WitchWorld"
WitchWorld moet veel investeren in reclame omdat het een park wordt met een onbekend thema zonder grote publiek trekkende attracties. Anders is de kans groot dat het project mislukt. Dat zeggen twee deskundigen op basis van het businessplan. Eerder hadden zij al kritiek op het bezoekersaantal van 750.000 dat het park moet trekken. Dat zou onhaalbaar zijn.

Initiatiefnemer van WitchWorld Ton Theunis wil Kasteel Almere ombouwen tot attractiepark met een eigen verhaal over trollen, heksen en andere mythische wezens. Het was volgens de deskundigen beter geweest om te vertrekken vanuit een bestaand verhaal of een bekende 'character'. Omdat het thema nu onbekend is, moet er veel geld in marketing gestoken worden en dit zien zij in het businessplan niet terug.

Daarnaast is er geen geld gereserveerd voor een grote attractie waar veel publiek op afkomt, zoals een achtbaan. Het aantal bezoekers dat het park moet trekken om rendabel te zijn, is daardoor onhaalbaar, stellen de deskundigen.

© omroep flevolandsitemap | disclaimer