advertentie

Geschrokken Almeerders met hoogwerker uit huis

Almere 5 juni 2016
Tussen de 15 en 20 mensen van een appartementsgebouw in nieuwbouwwijk De Laren in Almere Haven hebben het gebouw zondagavond verlaten via een hoogwerker. In de centrale hal van het gebouw ontstond brand, waardoor het trappenhuis onbegaanbaar was.

In de portiek was brand ontstaan, nadat een bankstel vlam vatte. Volgens omstanders was het meubel door kinderen in brand gestoken. De brandweer had het vuur snel onder controle, maar er was zoveel rook in het trappenhuis dat bewoners hun flat niet uit konden.

Volgens de brandweer liepen mensen die de deur goed gesloten hielden geen gevaar. Bewoners die toch graag naar buiten wilden, zijn door de brandweer met ladders en een hoogwerker naar beneden gehaald.
© omroep flevolandsitemap | disclaimer