advertentie

Charmeoffensief om jongeren te betrekken bij Floriade

Almere 21 juni 2016
Jannewietske de Vries, directeur Floriade BV.
Charmeoffensief om jongeren te betrekken bij Floriade
Jongeren worden volop bij de Floriade betrokken. Dat belooft directeur Jannewietske de Vries van de Floriade BV. De komende zes jaar moeten jonge mensen meewerken aan het ontwikkelen van 'de stad van de toekomst'. Die wordt gebouwd na het evenement in de vorm van een nieuwe groene stadswijk. 

Uit het onderzoek van Almere Marktonderzoek Advies in opdracht van Omroep Flevoland blijkt dat de grootste groep niet-kenners bestaat uit Almeerders onder de dertig jaar. Een derde geeft aan nog nooit van de Floriade te hebben gehoord. Ook weten zij vaak niet dat Almere de organisatie in 2022 op zich neemt. Bijna de helft van de ondervraagde jongeren weet dit niet.

Het is volgens De Vries niet zo gek dat jongeren in Almere nog niet zo bekend zijn met de wereldtuinbouwtentoonstelling. De Vries geeft aan dat er tot nu toe nog niet veel is gecommuniceerd. Het is de bedoeling om dit binnenkort volop te gaan doen. Ook worden er allerlei activiteiten gehouden. Zo wordt in september het gratis festival Grow voor jongeren op het toekomstige Floriade-terrein gehouden.


 
© omroep flevolandsitemap | disclaimer