advertentie

Kunstenaars boos op City Marketing Lelystad

Lelystad 3 november 2016
'Inzet oud-burgemeester voor ontwerp de nieuwe Promotie Award oneerlijk'
Kritiek op City Marketing Lelystad over de nieuwe Promotie Award van de gemeente. City Marketing heeft oud-burgemeester Margreet Horselenberg gevraagd om die nieuwe award te ontwerpen. Op social media uiten verschillende kunstenaars onder wie Martine Bakker hun ongenoegen. Volgens Bakker hebben andere kunstenaars niet de mogelijkheid gehad om een ontwerp in te dienen.

De Promotie Award wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf, de instelling of de organisatie die zich het meest succesvol heeft ingezet voor de promotie van de stad. De prijs was tot nu toe het beeldje 'Dynamicus' van kunstenaar Robert Bosari. City Marketing wil vanaf dit jaar elk jaar een andere kunstenaar het beeld laten ontwerpen.

'Niets oneerlijks' 
Directeur Tony Merkelbach van City Marketing Lelystad herkent zich niet in de kritiek. "Er is niets oneerlijks aan onze keuze voor Horselenberg. We sluiten een jaar af, het jaar van het afscheid van de oud-burgemeester". Merkelbach zegt dat City Marketing voor haar heeft gekozen omdat zij een verdienstelijk kunstenaar is. 
© omroep flevolandsitemap | disclaimer