advertentie

Aanmoedigingsprijs én kritiek voor citymarketing

Lelystad 12 juni 2017
De campagne 'Lelystad geeft lucht' heeft de aanmoedigingsprijs gewonnen op het Nationaal Citymarketing Congres. Lelystad deed mee in de categorie van gemeenten tot 120.000 inwoners.

Lelystad was samen met Woerden genomineerd. Ook Woerden kreeg de aanmoedigingsprijs. Een echte winnaar was er in deze categorie dus niet. De jury vindt dat er te weinig sprake is van een volwaardige citymarketingorganisatie. De genomineerden moeten nog forse stappen maken om de trofee in de wacht te slepen. Vooral de meetbaarheid van de effecten van de stadspromotie is nog onder de maat. Vanwege de inzet en ambitie is de aanmoedigingsprijs volgens de jury wel op zijn plaats.

De jury complimenteerde City Marketing Lelystad met een aantrekkelijke reclamecampagne, waarmee aandacht wordt gegeven aan de bijzondere elementen van de stad. Wethouder Fackeldey toont zich strijdbaar op de website van Citymarketing. "We zijn trots op de aanmoedigingsprijs en de waardering van de jury. Volle kracht vooruit om de meetbaarheid te vergroten en de trofee volgend jaar binnen te halen".

Bij de gemeenten met meer dan 120.000 inwoners won Eindhoven de trofee.
© omroep flevolandsitemap | disclaimer