'Bestuurders moeten beter uitleggen wat Floriade is'

Almere 29 september 2017
Marketingdeskundige is kritisch op communicatie gemeente
Bestuurders in Almere moeten beter communiceren met de stad over de Floriade 2022. Dat zegt marketingdeskundige Paul Moers naar aanleiding van een enquête van de gemeente Almere onder 2500 Almeerders over de Floriade.

Almeerders niet enthousiast over Floriade 
Uit de enquête blijkt dat 87 procent van Almeerders zich zorgen maakt over de organisatie van het evenement. Ze zijn vooral bezorgd over de kosten van ruim 95 miljoen euro voor de wereldtuinbouwtentoonstelling.

Deskundige schrikt van de negatieve reacties
Moers schrikt van de negatieve beeldvorming bij Almeerders over het evenement. "Draagvlak is altijd cruciaal voor zulke grote evenementen, want je moet inwoners enthousiast krijgen voor je verhaal. Er moeten ook mensen zijn die straks met jou willen werken."

'Floriade is een uniek evenement' 
De marketingdeskundige denkt dat de gemeente de plannen beter moet presenteren. Het is zonde dat dit onvoldoende gebeurt. "Ik vind dat ongelofelijk jammer. Het laat maar zien hoe moeilijk communicatie is."

Almere is meer dan wonen alléén
Volgens Moers weten Almeerders nog niet wat de Floriade allemaal inhoudt en wat het voor hun stad betekent. "Het is een uniek evenement van wereldniveau en het is de ultieme kans voor Almere om te laten zien dat Almere meer is dan wonen alléén", aldus Moers. "Daarom is het zaak dat bestuurders beter moeten uitleggen dat de Floriade een wereldevenement is waar Almeerders trots op mogen zijn."
© omroep flevolandsitemap | disclaimer