'Te weinig klanten voor Hudson's Bay'

Almere 28 oktober 2017
De vestiging van warenhuis Hudson’s Bay in Almere heeft weinig toekomst. Dat zegt Jan Louwris van data-analysebureau Whooz in Trouw. De winkel kan volgens hem niet genoeg klanten trekken om rendabel te worden.

Hudson's Bay moet het hebben van jonge hoogopgeleide mensen met een goede baan en van welvarende gezinnen met puberkinderen. Whooz bekeek of er genoeg van deze rijkere mensen zijn te vinden rond de nieuwe vestigingen van het Canadese concern. Almere telt er ongeveer 4000. "Pas vanaf grofweg 14.000 huishoudens met potentiële klanten wordt een locatie echt interessant", zegt Louwris.

Alleen kansen in grotere steden
De kansen voor de vestigingen in Zwolle en Enschede zijn volgens Louwris ook niet groot. Alleen voor de filialen in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Leiden en de geplande vestigingen in Utrecht, Haarlem en Amstelveen kunnen volgens hem goed draaien. Voor de overige winkels gaat het erom spannen.

'Vertrouwen in de toekomst'
Hudson’s Bay zegt in een reactie dat over de locatiekeuze van de Nederlandse vestigingen zorgvuldig is nagedacht. "We hebben dan ook het volste vertrouwen in de toekomst van deze winkels."
© omroep flevolandsitemap | disclaimer