Groen licht voor verbreding spoor Almere

FLEVOLAND • Vr 10 oktober 2014 | 18:06 • Vrijdag 10 oktober 2014 | 18:06
ProRail kan definitief van start met de spoorvernieuwing bij Almere. Volgens de beheerder van het spoor heeft het ministerie van Infrastructuur 174 miljoen euro beschikbaar gesteld voor een betere verbinding tussen Almere en Amsterdam Centraal en tussen Almere en Schiphol.

Er komen extra sporen, keersporen en meer wissels. Prorail heeft de aannemers Dura Vermeer en BAM groen licht gegeven om aan de slag te gaan.

De werkzaamheden starten voorjaar 2015 en moeten begin 2017 klaar zijn.

reacties (19)

  • steef

     

    Laat dan de snel trein in Almere buiten weer terug komen na almere stad is almere buiten erg groot kwa inwoners dus zo gek zijn als deze trein weg blijft

    reageer
  • zucht

     

    ze lassen twee treinen aan elkaar zo heb je bredere treinen ;-)

    reageer
  • Dennis

     

    Hoe gaan ze de bredere sporen dan aansluiten op de huidige spoorbreedte? Bredere treinen zal dus meer capaciteit betekenen...

    reageer
  • Sam

     

    Komen er dan ook bredere treinen?

    reageer
  • Eddie

     

    Zat er ook op te wachten. Maar wees eerlijk, het is ook bloody irritant voor de gebruikers van dit verdwenen station.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • michael

     

    de punten waar ze elkaar tegen komen is bij knooppunt muiderberg en bij diemen. en beide partijen werken goed samen en zullen veel werkzaamheden hiervoor s' nachts en in het weekend doen.

    reageer
  • Hek

     

    Dronten-Utrecht is sneller via zwolle dan via Almere, dus dan ga je zelf de verkeerde kant op.

    reageer
  • Koos

     

    Prachtig, betere verbindingen. Uiteraard, maar dan wordt er dus aan de A6/A! en aan het spoor naar Adam gelijktijdig gewerkt? Kans op files en vertragingen tegelijk? Ik hoop dat Pro-rail en Rijkswaterstaat e.e.a. in overleg doen. Zodat er in het weekend niet wordt geadviseerd door de NS om de auto te nemen en door Rijkswaterstaat om met de trein te gaan.

    reageer
  • truus

     

    Heb je wel eens gekeken hoe lang je nu over het traject Dronten-Utrecht doet met de trein. Dat is echt om te huilen. Verbeter die verbinding graag.

    reageer
  • uhm

     

    zucht...... iedereen zat op deze reactie te wachten. ......

    reageer
  • reiziger

     

    ns en prorail hebben gezegd dat zolang er bij almere centrum geen keersporen zijn aangelegd er geen ic station van almere buiten word gemaakt. dus ik denk dat rond 2018 almere buiten weer een ic status krijgt. ik kan niet wachten. die bomvolle sprinter hangt me de keel uit

    reageer
  • Thijs

     

    het past best,, anders zouden we geen toestemming geven,, daar wordt echt wel voor gekeken hoor ;)

    reageer
  • Thijs

     

    er is ruimte zat,, mensen denken altijd veel te groot,, past makkelijk!

    reageer
  • cirefrin

     

    dit was allang bekend. Zo is station almere gebouwd om extra s poort aan te kunnen.

    reageer
  • Opa Rob

     

    Volgens dichtbij begint de verbreding vanuit Almere centrum. Leum voor de bewoners langs de route richting Amsterdam, een trein door je voor= achtertuin. Veel ruimte voor verbreding in centrum en muziekwijk is er niet.

    reageer
  • Weet je het verschil niet tussen een dienstregeling en infrastructuur.

    reageer
  • Machinist

     

    Ideaal extra sporen ivm passeren van goederen treinen. Containers over het spoor ipv over de weg, dag en nacht! Vrachtwagens in de spits over het spoor!

    reageer
  • Frenky Hollywood

     

    Ik wil mijn sneltreinstation in Almere Buiten terug! Kan makkelijk met die verbreding van de sporen.

    reageer
  • Astrid

     

    En dan ook aansluiting op het nachtnet?

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert