'Staatssecretaris moet ingrijpen bij problemen op spoor'

ALMERE
Reizigersvereniging Rover heeft staatssecretaris Mansveld gevraagd in te grijpen bij de problemen met het treinverkeer bij Almere. Rover vindt het onacceptabel dat er sinds het weekend geen treinen rijden tussen Almere en Weesp en Almere en Naarden-Bussum.

Rijkswaterstaat werkt aan de aanleg van een spoorbrug over de A1 en de werkzaamheden lopen flink uit. Rover wil dat Rijkswaterstaat de situatie van vóór de werkzaamheden herstelt.
Ook moeten gedupeerde reizigers van Rijkswaterstaat een schadevergoeding krijgen. De bussen die reizigers vervoeren moeten voorrang krijgen op de weg.

Volgens Rover heeft Mansveld toegezegd naar de situatie te kijken.

reacties (6)

  • Auto

     

    Wat een kenners allemaal. Al een open sollicitatie gestuurd.

    reageer
  • treinrijziger

     

    Rover wil dat het oude viaduct direct wordt teruggeplaatst. „Er lag een viaduct dat het prima deed. Dat hebben ze eruit gehaald. Toen merkten ze dat er iets mis was met de funderingen. Toen bleek de staalconstructie niet te passen. Nu weet niemand meer wat ze moeten doen en kun je eindeloos wachten”, zei een Rover-woordvoerder. Volgens de vereniging maakt Rijkswaterstaat „zoveel fouten dat het onbekend is wanneer er opnieuw treinen kunnen rijden”.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Naïef allemaal. Wat Mike 62 ziet ten eerste: "Heel weinig personeel te zien op dat moment" - verbaast me niets, als je immers de problemen ontdekt duurt het even voordat je materieel ter plaatse hebt om op die onvoorziene situatie in te gaan. Want met de schop uitgraven heeft geen zin. Toch? Ten tweede: Rover, die "wil dat Rijkswaterstaat de situatie van vóór de werkzaamheden herstelt. ". Het lijkt me dat de boel terugdraaien uiteindelijk méér uitval van het treinverkeer zal veroorzaken. En bij Rijkswaterstaat kan men ongetwijfeld veel, maar toveren zal daar niet bij horen.

    reageer
  • ikke

     

    Schadevergoeding? Dat heet geld terug bij vertraging. Denk er aan dat je niet uitcheckt bij Weesp, maar pas bij je eindbestemming. Anders gaat het niet goed met de restitutie.

    reageer
  • Jeroen

     

    Bussen moeten voorrang krijgen op de weg? Wat een klinkklare onzin, ik betaal geenvwegenbelasting om treinreizigers voorrang te geven. Krijgen wij ook voorrang in de trein wanneer wegwerkzaamheden uitlopen?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Mike62

     

    Afgelopen zondag reed ik er langs met de auto richting Amsterdam. Ik zag meteen al dat gaat niet goed, alles lag open en een hoogwerker hield de spanningskabels amateuristich omhoog. Heel weinig personeel te zien op dat moment. Oude fundering? Als iedereen niet langs elkaar heen had gewerkt. De NS, prorail en de aannemer had dit niet gebeurd. Voordat je dit soort projecten aanpakt meet je eerst met grondradar controleren of er oude obstakels onder de grond zitten. Dit lijkt mij wel het moment voor Rover om te gebruiken richting Den Haag dat het genoeg geweest is (betwijfel het want de belangen zijn groot onderling tussen de NS en deel partijen). Boete heeft geen zin want dat werkt niet bij NS het beste is alle onderdelen van prorail samenvoegen bij de NS. Heel vervelend voor alle forensen zij kunnen er niets aan doen. Je zal maar in Almere Poort wonen dan zit de bus al vol vanaf de vorige haltes. Voor onder andere de Almeerders zij kunnen vaak niet anders aangezien zij totaal afhankelijk zijn van werk buiten de regio. De intercitys die vanaf het noorden komen stranden ook dus de hele boel is ontregeld. Tsja en de winter moet nog komen! En heb je weer sneeuw op de rails en blaadjes en daar kunnen de Tsjechishe NS treinen ja die sprinters zonder toilet weer niet tegen en de koppelstukken van de intercitys ook niet. In Zwitserland en scandinavië blijven de treinen rijden ook met sneeuw er wordt gewoon een diesel lock met sneeuwschuiver voorgezet. In andere landen heb ik in Europa gezien dat men ook zijsporen gebruikt bij 2 X enkel spoor. Dat betekend bij werkzaamheden dat het 3e spoor intact blijft dit wordt dan bij calamiteiten gebruikt als een tussen stop zodat de treinen wel kunnen blijven rijden. De hele bedrijfsstructuur incl. de politiek zit met elkaar verworven Maar ja ze zullen zich er wel weer uitkletsen.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert