Treinverkeer woensdag nog niet zeker

ALMERE
Rijkswaterstaat kan niet garanderen dat er woensdag weer treinen rijden over de spoorbrug bij de A1. Eerst moeten testen aantonen dat de brug veilig is. Dat zegt Paul Knoester van Rijkswaterstaat.

Rijkswaterstaat en ProRail werken met man en macht aan de hulpbrug. Dinsdagmiddag worden er testritten gemaakt om te zien of de brug sterk genoeg is. Pas als de tests zijn geslaagd, wordt de brug vrijgegeven.

De werkzaamheden aan de brug zijn al twee dagen uitgelopen omdat de aannemer plots op een oude fundering stuitte.

reacties (10)

  • Robert

     

    Bij aangekondigde werkzaamheden kan NS de "geld terug bij vertragingsregeling" negeren maar met een dergelijke uitloop kunnen ze dat nooit hard maken. Als alle reizigers nu een claim indienen voor vertraging dan wordt NS in ieder geval hard in de portemonnee geraakt en kan de klantenservice dagen overwerken om de puinhoop af te handelen. Laat ze daar ook maar eens last hebben.

    reageer
  • JD

     

    Waarom rijd de trein niet tot muziek wijk of poort?

    reageer
  • Cor H

     

    Dit is niet de schuld van de aannemer maar va. de eigenaar van de grond en tevens opdrachtgever, die had moeten weten dat er een fundering zat. Als de grondeigenaar dat niet weet hoe moet de aannemer het dan weten?

    reageer
  • Joop

     

    Wie is eigenlijk die mysterieuze aannemer waar we de naam schijnbaar niet van mogen weten? Het is altijd 'de aannemer'.

    reageer
  • Mike62

     

    Alles wordt in projectteams besproken, alles heeft met elkaar te maken.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • maan

     

    NS heeft helemaal niets met het spoor of bruggen te maken! Zij mogen er alleen overheen rijden!! Spoorwerkzaamheden zijn voor PRORAIL OF RIJKSWATERSTAAT.

    reageer
  • Wie geloofd er nu berichtgeving van de Telegraaf?

    reageer
  • Mike62

     

    Een fundering niet op de kaart!!! Wie heeft dit voorbereid dat zijn toch echt de NS, prorail en de aannemer. Met een grondradar is het mogelijk een beeld te krijgen van wat zich in de grond bevindt aan kabel- en leidingnetwerken, maar ook opbouw grondlichamen, asfalt- of verhardingen worden zichtbaar met grondradar. Waarom grondradar toepassen - Verbetering graafproces - Aanvullend op andere conventionele zoek- en detectiemethoden - Relatief eenvoudig onderzoek mogelijk in voortrajecten - Non- destructief onderzoek, geen verdere overlast en nazorg - Continu visualisatie van de ondergrond - Beter kunnen bepalen van de ligging van kabels- en leidingnetwerken - Snel inzetbaar

    reageer
  • Rene

     

    Lees elders (telegraaf) dat de nieuwe brug niet past. Men weet niet meer wat men moet doen.

    reageer
  • Rutger

     

    Een goede verstaander heeft aan een half woord genoeg...

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert