Leefbaar hekelt 'Almere houdt van jou'

ALMERE
Leefbaar Almere wil dat de gemeente stopt met de campagne "Almere houdt van jou". De partij heeft hierover een motie ingediend.

De marketingcampagne is bedoeld om nieuwe inwoners te trekken. De gemeente wil daarvoor 1,6 miljoen uittrekken. Volgens Leefbaar Almere is deze vorm van marketing gebakken lucht. De stad zou meer baat hebben bij andere zaken, zoals cultuur en een goede bibliotheek.

Donderdagavond wordt de motie besproken tijdens de politieke markt. Opvallend is dat wethouder Frits Huis de uitgave voor "Almere houdt van jou" moet verdedigen. Hij is namelijk van Leefbaar Almere. Huis zei vorig jaar als raadslid over de campagne: "gelul, dit is niks".

reacties (21)

  • -Z-

     

    Almere en city marketing. Een drama dat al jaren door ettert. En bleef het daar maar bij: er spelen meerder drama's ! Inderdaad, elke gemeentelijke afdeling heeft zijn eigen PR budget, en dus zijn eigen drama. Gooi al die campagnes maar eens op een hoop en je schrikt welke flauwekul er op wat voor manier over Almere wordt uitgespuugd. Het is niet dat Nederland Almere niet begrijpt of niet wil, Almere zelf zorgt voor een compleet onbegrijpelijk beeld. Zelfs letterlijk. Er ontbreekt een visie op vele fronten waar PR een rol speelt: toerisme, Floriade, economie, sociale stad, identiteit,... Zolang versplintering, blind staren op eigen (afdelings)belang en die veel te roze bril over Almere op blijven houden de uitvoering van city marketing bepalen is elke eurocent daaraan uitgegeven weggegooid geld. Het lijkt er op dat ik de twee punten van Marc van Rooij hiermee ernstig onderschrijf. Laat ik dan ook Alfons Bekenkamp meteen steunen, en de gemeente uitdagen zijn aanbod tot een visionair gesprek aan te nemen. Als marketing dan toch echt moet, zijn dit de eerste stappen. Zonder deze komt de citymarkting van Almere geen stap verder meer vooruit.

    reageer
  • nol

     

    Echt een belachelijke slogan...weten de bedenkers wel wat houden van betekent??

    reageer
  • mam

     

    Probeer in de gemeenteraad te komen, jij weet wat de bedoeling is.

    reageer
  • .\/\/.

     

    "Geef het aan de armen en de ouderen." - hou toch eens op om alle overheidsuitgaven als een systeem van Bedeling te zien.

    reageer
  • Andre

     

    Ja maar het klopt wel

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Marc van Rooij

     

    In de afgelopen jaren springen we van de hak op de tak wat marketing betreft, het is meer crisis management dan echte marketing. Marketing gebeurd vanuit een visie op bepaalde doelgroepen en daaraan een gekoppeld strategisch beleid. We zijn teveel reactief bezig in Almere en dan loop je alleen achter de feiten aan, feiten die zeer pijnlijk kunnen zijn en niet te vergeten zeer kostbaar. In de tijd dat er een rood logo werd gepresenteerd met de naam Almere heb ik inhoudelijk gereageerd op dit voorstel, dit is me niet in dank afgenomen, sterker nog ik ondervind er nog steeds last van dat ik toen publiekelijk kritisch was. Ik wil de mensen twee dingen meegeven 1) zorg dat je je propositie zeer goed voor elkaar hebt en dat deze onderscheidend is binnen de Nederlandse gemeenten (ooit heb ik gekscherend geroepen dat alles in Almere 10% groter zou moeten, straten, parkeerplaatsen enz. dan heb je een uniciteit die bestaande steden nooit kunnen kopiëren) 2) zorg dat alle marketing gelden binnen de gemeente onder 1 wethouder vallen. Dus niet een stuk grond onder de ene, economie onder weer een andere en weer een stuk onder weer een andere wethouder. op deze manier heb je een beter overzicht over wat er uitgegeven wordt en dat dit in lijn is met punt 1. veel succes

    reageer
  • ron

     

    voorbeeldje: woonwijk de Laren: een woonplan in Almere Haven bedoeld voor Havenaren en mensen die Haven de laatste 5 jaar hebben verlaten. en anders voor mensen uit heel Almere. dan zou je zeggen Almere houdt van jou. De praktijk: de eerst kavels 8 nov in de verkoop: "wie het eerst komt het eerst maalt". is de kop van de aankondiging. Er staat niets over de oorspronkelijke doelstelling.

    reageer
  • Sam

     

    Mooi samengevat.

    reageer
  • johan54

     

    Weer geldverspillen over de rug van anderen. Geef het aan de armen en de ouderen. Ook is de slogan een leugen want als Almere van je zou houden zouden ze wat meer naar hun burgers luisteren en veeeeeel klantvriendelijker moeten zijn. niet vriendelijk en geen service is het beleid van dit gemeentebestuur onder aanvoering van .....

    reageer
  • Mike62

     

    Wat een geldverspilling. Mensen naar Almere trekken? Over de ruggen van de Almeerders geld verkwisten, Frits Huis eerst het plan afkraken en dan nu het plan verdedigen? De bibliotheek daar moet onder andere het geld naartoe (heb je nog geld over).

    reageer
  • pietje

     

    Verdiep je eerst even in de achtergronden van dat bushokje - dat leek toch verdacht veel op vrije keuze.

    reageer
  • Dennis

     

    Lijfspreuk Leefbaar Almere: Almere klaagt met jou!

    reageer
  • Wat.....

     

    Een lap text...........!!

    reageer
  • Lely

     

    Dat hele leefbaar Almere is gebakken lucht !!!

    reageer
  • Reactie

     

    Daar is alles mee gezegd. Goed verwoord!

    reageer
  • As

     

    Zolang er mensen in een bushokje wonen en de gemeente niet naar de bewoners luistert, kan je rustig zeggen dat Almere niet van jou houd.

    reageer
  • raymond

     

    Inderdaad enorme flauwekul. Wat een geldverspilling. Dit is rijp voor kanniewaarzijn. Als de gemeente toch niet weet hoe deze miljoenen te besteden laat zij het dan aan de voedselbank, ouderen die het moeilijk hebben, chronisch etc. besteden. Maar ja daar valt weer geen persoonlijke eer aan te behalen of vriendjes de bal toe te spelen. Wanneer krijgen wij in Almere gewoon eens professionele integere bestuurders. Bah wat een stel die dit bedenken.

    reageer
  • Andree

     

    Merkwaardig dat Leefbaar als anti-alles partij zich nu sterk maakt voor cultuur en een goede bibliotheek. Dat is het laatste waar je zult vinden. En zou de gemeente daar geld budgetteren dan was er wel met kinderspeeltoestellen met rubber tegels.

    reageer
  • Alfred Bekenkamp

     

    Marketing is verkopen wat je hebt en niet wat je niet hebt. Microsoft e/o Apple kunnen zich dat wellicht veroorloven maar Almere niet. Het aantrekken van nieuwe inwoners bereik je met een aantrekkelijke stad en daarbij moet je keuzes maken (mooi woord: focussen) en investeren. Almere kan niet alles tegelijk willen. Fietsstad, sportstad, cultuurstad, winkelstad, Floriadestad en ga zo maar door. Een etalage volgepropt met alles wat je te verkopen hebt, schrikt af. Een etalage met slechts een paar pronkstukken nodigt uit. Dus beste gemeenteraad (en dus ook Leefbaar Almere) spring nu weer niet van de hak op de tak maar maak duidelijke keuzes en leg een visie neer zodat (nieuwe) ondernemers gaan investeren. Ze creeeren werkgelegenheid, beperken het forensenverkeer, zorgen voor nieuwe inwoners en dat was toch de bedoeling van 'Almere houdt van jou'? Oh ja en hou op over de investeren in de bibliotheek .... Er gaat nu al 9 miljoen subsidie naar de bieb en het is schaamteloos dat de directie de aangekondigde korting van 100.000,= als 'ondergang van de bibliotheek' brengt. Vals sentiment en hij doet er beter aan creatief te zijn in het vinden van oplossingen. Ik wil hem daar best bij helpen ....

    reageer
  • H. Buyatui

     

    Ter Correctie: Het bedrag van € 1,6 miljoen is beschikbaar gesteld voor de komende vier jaar als volgt: 2015 (6T), 2016 (4T), 2017 (4T) en 2018 (2T).

    reageer
  • almere

     

    kijk en hier willen ze weer 1.6 miljoen over de balk smijten almere houd van jou schei uit hier mee almere houd nergens van ja ze houden alleen van geld over de balk smijten

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert