Bomen en struiken maken plaats voor nieuw spoor

ALMERE
Spoorbeheerder ProRail begint maandag met het verwijderen van bomen en struiken in Almere die plaats moeten maken voor nieuw spoor.

Tussen Almere Centrum en Amsterdam en tussen Almere Centrum en Schiphol worden nieuwe rails aangelegd en worden spoorviaducten verbreed. De beplanting moet daarom weg. De kapwerkzaamheden beginnen maandag in het centrum van Almere.

De week daarna richt ProRail bouwterreinen in en komen er werkwegen. Bewoners rond het station worden volgende week dinsdag tijdens een inloopavond geïnformeerd over de werkzaamheden.

reacties (12)

  • -Z-

     

    Een van de grootste fouten van de op fluwelen handen gedragen medewerkers van het ook al gelauwerde Plan Buro Almere. En die fout ebt voor altijd na ....

    reageer
  • -Z-

     

    Ik weet precies wat er gaat gebeuren, althans ... het spoor wordt op stukken verbreed. Helaas, ik weet als betrokken inwoner wonend bij het spoor echt niet welke bomen er waar precies gekapt gaan worden. Wel herinner ik me een enorme en foutieve kap bij station Muziekwijk. Wat staat er nu verkeerd op de tekeningen, welke mooie bomen zien we verdwijnen die gezicht of sfeer bepalend zijn ? Het bij inwoners niet bekend zijn van welke bomen waar precies worden gekapt tekent het groenbeheer in Almere nog steeds. Weer een gebroken belofte door zowel gemeente als raad.

    reageer
  • Gijs

     

    Onzin. In Nederland en helemaal niet in Flevoland is praktisch geen natuur alles is aangeplant of spontaan gegroeid. En dat moet je geregeld bij houden, dus snoeien en kappen, anders wordt het een groene bende. En bij die spoorbaan is gewoon spontaan groen, als je dat niet weghaalt ieder jaar groeit je spoorbaan stuk.

    reageer
  • Andree

     

    NS/Rijkswaterstaat hadden bij de eerste aanleg meteen een viersporig zandlichaam moeten aanleggen. Dat had voor een paar stuivers makkelijk gekund omdat er helemaal nog geen stad was. Het cuvette is bij het droogvallen al uitgebaggerd! Nu zit je overal met de uitvoeringsproblemen en kost het 100 keer meer. Dat de gemeente de boel vol bouwt is ook een beetje dom.

    reageer
  • Andree

     

    Jaja, natuur. Wat losse wildgroei op een spoortalud. Als het werk klaar is groeit er vanzelf weer wat op het nieuwe talud. In Nederland moet je ieder jaar maaien, kappen en snoeien want anders verdwijnt het hele land onder het groen.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • steef

     

    weer moet de natuur lijden

    reageer
  • ing

     

    ice reed dit weekend die almere wegens werkzaam heden

    reageer
  • De oude ingenieur

     

    Het station in Buiten ligt wel een beetje onhandig. Net als die bebouwing langs het spoor. Heeft de gemeente de oude reservering niet gehandhaafd? Het station kan wel ergens gemaakt worden en dan lukt het om er viersporig door heen te gaan.

    reageer
  • Jeroen

     

    Volgens mij rijd die al, want ik zat afgelopen zaterdagavond in een ice trein van bijlmer naar Amsterdam.

    reageer
  • esbeen

     

    En natuurlijk in de hoofdstad Lelystad.

    reageer
  • Toon

     

    Zeker ! Leg je wensen neer bij het bureau dat ProRail heeft ingeschakelt ! Trouwens de ICE tussen A en B rijdt af en toe al door de polder...

    reageer
  • Andree

     

    Nieuw spoor? Het is toch een klein deel viersporigheid en keersporen bij Almere Centrum. Het mooiste zou toch zijn als Poort of Muziekwijk tot Oostvaarders volledig vierporig werd. Goed voor de Intercity doorloop en storingsongevoeligheid. Dan kun je praktisch een Almeerse boemel laten rijden. Of Amsterdam-Berlijn zou dan door de polder kunnen rijden. Dan winnen die ook een half uur. Met een stop in Almere en Zwolle.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert