Storing Connexxion begin januari opgelost

ALMERE
Alle problemen met de storing bij busmaatschappij Connexxion zijn begin januari opgelost. Dat laat een woordvoerder van de busmaatschappij weten. Sinds begin oktober wordt bij tientallen abonnementhouders in Almere ten onrechte een instaptarief afgeschreven van 87 cent.

Het gaat volgens het vervoersbedrijf om een complex softwareprobleem. In alle bussen moet nieuwe software geïnstalleerd worden. Het probleem deed zich voor bij 0,1 procent van alle reistransacties van abonnementshouders.

Tot dat is opgelost, krijgen alle abonnementhouders het ten onrechte afgeschreven saldo teruggestort op de kaart.

reacties (8)

  • Misschien is het wel omdat buschauffeurs alle ellende over zich heen krijgen terwijl zij er niks aan kunnen doen. Maar ja men moet en zal even zijn/ haar woordje doen en de chauffeur is nou eenmaal in de buurt. Als er een ongeluk gebeurt hebben zij het toch ook altijd meteen gedaan? Ik snap het wel, ondankbaar werk.

    reageer
  • Jeroen

     

    Alsof stempelen, een chauffeur meer vaardigheden geeft? En wat loopt iedereen toch re bazelen, het word vanzelf teruggestort.

    reageer
  • klaas

     

    Wat heeft het aantal chauffeurs te maken met een softwarematig probleem?? Of wil je gewoon interessant doen door een loze kreet??

    reageer
  • piet

     

    en dan vinden ze het gek dat de buschauffeurs sterk afnemen. dadelijk kan een kind van zeventien al chauffeur worden.waarom ze hoeven niets meer te doen. chauffeurs worden lui gemaakt. en dat allemaal door de ov chitkaart

    reageer
  • merel

     

    Ik heb een gewoon een ov kaart maak 3 keer in de week de zelfde rit steeds zit er een prijs verschil in van 3 euro cent rara hoe kan dit ??

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • whoknows

     

    Ik zit me af te vragen als het andersom is, dat het afrekenen verkeerd gaat ten goede van de consument, zou het dan ook zolang duren om de "storing" op te lossen. Het lijkt mij nl een landelijk systeem, en als andere locaties geen problemen hebben dan is een software update toch snel gedaan?

    reageer
  • De oude ingenieur

     

    Eigenlijk kun je met zulke fouten in je administratie niet gewoon doorrijden en de klanten blijven bestelen. Stel je voor dat iedereen zijn bedrijf zou laten doorgaan. Bij het afrekenen bij de kassa bijvoorbeeld, oeps een eurootje extra. En terugkrijgen alleen als u er om vraagt.

    reageer
  • Handig die ov kaarten........geef mij maar die oude vertrouwde maxxkaarten terug, stempeltje erop en klaar makkelijk en overzichtelijk en geen gezeik. Dit is alleen nu bij de abonnementen maar hoe vaak bij de gewone kaart? Dat vertellen ze niet.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert