Buslijn 5 blijft maar drempels moeten weg

LELYSTAD
De stadsbus in Lelystad blijft door de Atolwijk rijden, maar de drempels op die route moeten verdwijnen. Dat laat de gemeente Lelystad weten.

Busmaatschappij Arriva wilde een deel van lijn 5 schrappen in de nieuwe dienstregeling, maar de gemeenteraad van Lelystad wil dat de buslijn door de Atolwijk blijft rijden.

Arriva heeft daarbij wel de voorwaarde gesteld dat de huidige drempels en plateaus in de Atolwijk worden verwijderd of aangepast.

reacties (24)

  • Rinus

     

    Rijk bezuinigd en daardoor de gemeente ook.

    reageer
  • Koos W.

     

    Nou, dan is het toch helemaal geen probleem. Kwestie van onderhoud plegen en het probleem is opgelost.

    reageer
  • Karel

     

    Op een woonerf mag slechts stapvoets worden gereden en hebben voetgangers voorrang. Lijkt me niet zo'n slimme oplossing, en zonder drempels zou daar ook weer te hard worden gereden. Probleem is gewoon de mentaliteit van sommige onder ons.

    reageer
  • mabo

     

    en dan ook gelijk die mensen die zonodig langs de weg moeten parkeren voor de AH (terwijl er zat parkeerplekken zijn) aanpakken !

    reageer
  • Bart

     

    Die liggen er al alleen zijn ze door de gemeente slecht aangelegd en verzakken ze...

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • robert

     

    maak er een woonerf van iedereen maximum 30 km. en geen drempels.

    reageer
  • Dem

     

    Correct. Al met al wordt Lelystad een armoe stad. Je hoeft maar een rondje in t centrum te lopen, zegt genoeg. Een moderne stad heeft maar EEN centrum nodig en EEN horecaplein. Lelystad is al jaren de stad vd 'splitsing'.

    reageer
  • Koos W.

     

    Er zijn inderdaad drempels waar een bus zo overheen kan rijden maar auto's voor moeten afremmen. Kan toch niet zo'n groot probleem zijn om die dan aan te brengen. Dan is iedereen blij. De busreiziger, de bewoner, de busmaatschappij, en de "gewone" automobilist.

    reageer
  • vdb

     

    Dan kunnen ze gewoon gas geven en als een .......... door de wijken heen rijden

    reageer
  • de klagers over de busdrempels voor hun deur moeten mee betalen ,zij zijn de aanstichters van deze hele discussie

    reageer
  • GEMEENTE BEZUINIGD,laat dat voorop staan.

    reageer
  • Dennis

     

    Je hebt helemaal gelijk rob! Bedoel dat niet sarcastisch en wellicht kunnen ze ook (verkeershandhaving) binnen de 30 km zone gaan flitsen. Ook al mag je 30 rijden binnen deze zone dan wil dat niet zeggen dat je dat ook kan! In een straat rijden ze 30 of harder waar je feitelijk eigenlijk Max 15 km kan rijden.

    reageer
  • leo

     

    buiten de dreven om is de hele atol bij mijn weten een 30 km zone. ik rijd 30 en ben al een paar keer ingehaald!! a-sociaal rijgedrag. Maar voor voor de mensen die van het ov afhankelijk zijn ik ben blij dat de bus blijft rijden.

    reageer
  • bus passagier

     

    Wat een klinkklare onzin van Arriva en/of Gemeente ...Lijn 5 naar lelycentre door de Atol telt 7 plateaus cq drempels en terug dus ook.Lijn 5 naar Waranda telt heen 18 en terug 15 plateaus cq drempels en in Waranda moet de bus ook circa 2 kilometer over een bouwweg hobbelen.En dan heb ik het nog niet eens over lijn 1/11 naar Haven door de Tjalk/Schoener.

    reageer
  • Trebor

     

    Dan mag je wel duidelijk aangeven dat het een 30 km zone is, want zo geef je de automobilisten een vrijbrief tot hardrijden.

    reageer
  • As

     

    Je kan ook net zo als op de Evenaar in Almere-buiten verende drempels aanbrengen. Een personenauto is te ligt en blijft de drempel gewoon omhoog en onder het gewicht van een bus zakt hij in en heb je er in de bus weinig tot geen last van

    reageer
  • Frenky

     

    Goed bezig Lelystad. Is iedereen nog steeds zo trots dat die buslijn mag blijven? Haha

    reageer
  • piet

     

    beweegbare drempels. en wel van die soort dat als je er te hard overheen rijdt meteen je carterpan eronder uit klapt. maar wel waar de bus gewoon over heen kan rijden.

    reageer
  • Dem

     

    En buslijn 9/10 Schepenwijk gewoon opheffen per 1 jan ??? Alsof de mensen daar geen behoefte aan hebben ... Verschrikkelijk wat de gemeente en Arriva doen. Bezuinigen terwijl straattekeningen in t centrum gewoon gesubsidieerd blijven !!! Wat heeft een lelysteding daar aan ???

    reageer
  • lezen

     

    er word gevraagd of er kan worden aangepast. als ze zoals in de waterwijk worden remt iedereen er ook voor af en kan de bus gewoon rijden :-)

    reageer
  • oost

     

    Anders kunnen ze niet van de ene naar de andere halte racen.

    reageer
  • gz

     

    misschien dat jij goed ter been bent of over een auto beschikt of eventueel nog in staat bent om te fietsen. veel mensen kunnen dat niet en zijn afhankelijk van de bus om hun boodschappen ed te kunnen doen

    reageer
  • Ingrid

     

    En Arriva betaalt dan ook, mag ik hopen.

    reageer
  • Rob

     

    Natuurlijk enkele duizenden mensen de dupe die geconfronteerd worden met de vele hardrijders. Dus enkele tientallen buspassagiers prevaleren boven het algemeen belang.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert