Meer controles op Buitenring en Schokkerringweg

FLEVOLAND
De politie gaat dit jaar extra snelheidscontroles uitvoeren op de Buitenring in Almere en de Schokkerringweg in Noordoostpolder. Volgens het Openbaar Ministerie gebeurt dat omdat er vaker dan gemiddeld ongelukken gebeuren. Daarbij speelt de hoge snelheid van de auto's een rol.

Het OM en politie bekijken elk jaar op welke wegen er extra controles nodig zijn. Daarvoor wordt ook overlegd met de wegbeheerders.

Op 55 plaatsen in Nederland werd al extra gecontroleerd. Dit jaar komen daar negen nieuwe bij, waaronder de Buitenring en de Schokkerringweg.

reacties (22)

  • Stouterik

     

    Ik ben gisterenavond gelaserd op de Oostvaardersdijk. Ja, je mag er 80, maar je rijd er alleen, kaarsrechte weg, niets gevaarlijks aan de hand. Dus te hard. € 200 betalen. Ik voel mij bestolen. Ik vind het niet erg om te betalen als ik gevaarlijke situaties zou creëren, maar dit is gelegaliseerde diefstal en heeft niets meer met verkeersveiligheid te maken.

    reageer
  • Dick

     

    Waarom heb ik dan in 2014 3x met succes een bekeuring aangevochten? Nee ik houd me op de snelweg niet aan de maximum snelheid. Maar dan krijg ik bekeuringen uit regio's waar ik die dag niet ben geweest. Rara politiepet. Dus wat je beweert over je aan de snelheid houden is niet waar. Daarbij is die maximumsnelheid zeer verontrustend voor mij. Er is namelijk nog nooit zoveel hufterig gedrag geweest als de laatste 10-15 jaar. Juist door die draconische handhaving is het huftergedrag behoorlijk toegenomen. En dan doel ik op onnodig links rijden, je auto voor een ander smijten (geen voorrang verlenen), veel te langzaam rijden etc. etc.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Je kunt je troosten met de geruststellende gedachte dat als je je aan de maximumsnelheid houdt je van die controles niets zal merken. En ja, ook ik vind het jammer dat je op de Buitenring niet meer zo lekker door kan karren als vroeger, toen het één rechte weg zonder rotondes was en je daar zonder problemen 140 kon rijden. Maar dat was vroeger.

    reageer
  • Florens via de Buitenring

     

    Zoals je kunt lezen in mijn eerste reactie vraag ik alleen naar de onderbouwing van de controles. Waarom?! Omdat deze er zijn!! Misschien een stukje interesse van mijn kant waarbij omroep Flevoland mij hierin had kunnen voorzien. Vervolgens worden er diverse zaken bijgehaald welke ik zou moeten verdedigen. Daar gaat uiteindelijk de discussie over maar is niet de kern van de zaak. Dat is de reden dat verder gaan geen zin heeft. Kortom cijfers worden niet gegeven, controles komen er --> ik zie het wel.

    reageer
  • Dick

     

    Ongevalsoorzaak en snelheid hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken. Niet uitkijken en geen voorrang verlenen zijn ongevalsoorzaak nummer 1. Snelheid is daarbij alleen de schade / letselbepalende factor. Te hoge snelheid? Wat is te hoog. Dat heeft dan weer een oorzaak in "verkeerde keuzes maken". Als ik 's ochtends in de spits met 160 over de buitenring klap dan is dat een verkeerde keuze.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Waterwijker

     

    Je tactiek is duidelijk. Zodra je geen (zinnig) weerwoord meer hebt, worden de woorden van de opponent worden bewust verdraaid, er worden volslagen onzin interpretaties aan toe gevoegd om maar vooral niet de werkelijke inhoud te hoeven weerleggen wat, zoals in dit geval, ook niet mogelijk is. Vervolgens hard weglopen onder het roepen van enkele verwensingen. Kleine kinderen doen dat nog wel eens. Niet gedacht op deze manier m'n gelijk te krijgen, maar als het niet anders kan, dan moet het maar.

    reageer
  • Sproetje

     

    Toch ontzettend jammer dat lezen en begrijpend lezen lastig is. Kritiek op journalisten is lastig. Ik ga er verder niet op in.

    reageer
  • Florens via de Buitenring

     

    Uitleg is duidelijk van je, oftewel gewoon mond houden belasting betalen ongeacht wat en je verder als kuddedier gedragen zoals jij vind dat de rest van Nederland dat doet en vooral niet nadenken. Einde discussie! Groet, bèèè, mèèè

    reageer
  • Waterwijker

     

    " handhaving MAG, zolang IK een onderbouwing kan lezen dat controles gerechtvaardigd en nuttig zijn" Je begrijpt natuurlijk wel, dat de rest van Nederland niet op jouw toestemming zit te wachten. Iedere snelheidscontrole is gerechtvaardigd zolang er nog lieden rondrijden die zich niet aan de regels houden. Altijd en overal. Dus ook op de Buitenring. Daar zijn geen cijfers vooraf voor nodig. Gelukkig begrijpt de rest van Nederland dat nog net wel.

    reageer
  • Florens via de Buitenring

     

    Wat ik bedoel is: handhaving mag, zolang IK een onderbouwing kan lezen dat controles gerechtvaardigd en nuttig zijn, dit is niet op te maken uit de berichtgeving. Dit heeft niets te maken met mijn persoonlijke gedrag op de weg. Laat ik de vraag dan anders formuleren voor je. Wat zijn de cijfers waaruit blijkt dat er controles moeten komen?

    reageer
  • .\/\/.

     

    Houd je gewoon aan de snelheid, zou ik zeggen, dan hoef je je er niet druk over te maken. Rijd je te hard en krijg je een prent, zeur dan niet en betaal.

    reageer
  • Je bedoelt dus, handhaving moet, zolang IK er maar geen last van hebt en maar ALLES kan doen, wat IK wil.

    reageer
  • Florens via de Buitenring

     

    Opvallend is (volgens mij) dat iedereen het eens is dat verkeershandhaving nodig is maar dient te gebeuren op een efficiënte en rechtvaardige manier. Echter in het bericht van omroep Flevoland worden de feiten door het OM en de politie niet weerlegd. Hieruit maakt ik op dat de exacte redenen voor de controles worden achter gehouden en dus de kas wordt gespekt op een eenvoudige manier of dat door de journalist niet de diepte is gezocht om ons volledig te informeren.

    reageer
  • Het gaat om geld

     

    Buitenring 2014: 10 jan 14: kopstaart bij alocoholcontrole 15 apr 14: uitwijkmaneouvre, over de kop (eenzijdig) 24 mei 14: motor onderuit bij flitscontrole (eenzijdig) 4 juli 14: onbekende oorzaak (eenzijdig) Schokkerringweg 2014: niets te vinden

    reageer
  • Faerie, de verkeers politie heeft NIETS van doen met het afstellen van de verkeerslichten. Rood licht kan vervelend zijn voor mensen, die denken, dat de weg voor hun alleen is, maar helaas voor jou, er zijn nog veel meer weggebruikers. De lichten kunnen helaas niet voor iedereen tegelijkertijd op groen staan.

    reageer
  • Faerie

     

    Henk, ik denk dat je de Buitenring verward met de Hogering en de Tussenring. De Buitenring loopt vanaf de kruising Tussenring (de weg tussen de Hogering en de oprit A6 bij de Texaco) langs de (buiten)vaart tot de oprit A6 naar Lelystad. Dat stoplicht niet meegeteld is er nog maar 1 op de Kruising Grote Vaartweg op de Buitenring. Laat dat (nu de stoplichten na de verbouwing een betere afstelling hebben) niet het gevaarlijkste kruispunt zijn van Almere. De meeste ongelukken gebeuren op de kruispunten op de Hogering (meest: Literatuurwijk, Poort, kruising bij de Paralleldreef, Karperweg, Grasweg, Markerdreef) en Tussenring (meest: Kruising met Buitenhoutse- en Hagevoortdreef, Mondriaanweg en op-/afrit Hogering (die nu stoplichten heeft)) En rood licht? Ik vind dat veel stoplichten erg vervelend (onveilig eigenlijk!) zijn afgesteld, kunnen soms maar 2 auto's met goed fatsoen doorrijden en dan gaat ie alweer op oranje. Ben het dus absoluut met je eens dat veiligheid in het verkeer niet de hoogste prioriteit lijkt te hebben voor de verkeerspolitie.

    reageer
  • Henk

     

    Dat snap ik zeker wel. En jij schijnt met je superieure blik niet door te hebben dat hiervoor ook 'gewone' agenten worden ingezet. En daarnaast zou het m.i. nuttiger zijn om de verkeersagenten in te zetten voor andere verkeersdelicten die wél van invloed zijn op de verkeersveiligheid, en ja ook snelheidscontroles horen daar uiteraard bij. Maar meer richten op bijvoorbeeld roodlicht situaties, onnodig links rijden, zonder licht rijden etc. Er is veel meer dan alleen snelheid.

    reageer
  • Jammer, dat je schijnbaar nog steeds niet begrijpt, dat de verkeers politie NIETS aan opsporing en aangiftes doet. Typisch weer een geval van domme onderbuik gevoelens uiten.

    reageer
  • Henk

     

    En toch is het al jaren een feit dat er meer prioriteit wordt gegeven aan het makkelijk kunnen cashen doormiddel van snelheidsboetes in plaats het inzetten op opsporingscapaciteit en aangifteafhandeling. En natuurlijk moet je betalen (en niet zeuren) als er een bon volgt voor te hard rijden, maar een ruime meerderheid van deze flitscontroles zijn niet gericht op de verkeersveiligheid. Op de buitenring zou het volgens mij zinvoller zijn om roodlichtcontroles te doen. Op de kruispunten met verkeerslichten gebeuren volgens mij de meeste ongelukken.

    reageer
  • Faerie

     

    X, nee hoor, ik rij gewone snelheid daar, maar ben het volledig eens met Florens. Ik woon er dicht in de buurt en volgens mij zijn er in 2014 amper ongelukken gebeurd daar, er zijn veel meer ongelukken gebeurd op de Hogering en de Tussenring. En als er op de Buitenring wat gebeurt dan is dat vaker dan elders aanrijdingen met of uitwijkmanoeuvres voor reeën. Daar kun je je niet goed tegen wapenen, 80 of 100 km per uur maakt dan niet uit. Op de Buitenring kun je overigens niet eens zo hard, want voor je het weet heb je een rotonde voor je snufferd. De twee berichten (2 maar) die ik zo snel heb kunnen vinden voor afgelopen jaar waren eenzijdige ongevallen die te maken hadden met uitwijken. Dus strenger controleren slaat daar werkelijk nergens op. Zorg eerder daar voor wildbruggen of hekken.

    reageer
  • Ik vindt de gedacht van de kas spekken een ZEER verontrustende gedachte, meestal geuit door gefrustreerde lieden, die zelf altijd te hard rijden en de P inhebben, als ze, terecht, gepakt worden.

    reageer
  • Florens via de Buitenring

     

    Ik rij de buitenring in Almere dagelijks 's ochtend en 's middags en heb afgelopen jaar niet 1 ongeluk gezien wat kan duiden op een te hoge snelheid. Nu komt men niet met feiten waardoor ik vermoed dat dit enkel en alleen gebeurd om de kas te spekken. Voor de duidelijkheid meld ik dat elk ongeluk er 1 teveel is maar misschien zijn er lezers die kunnen aangeven dat de OM en de politie gelijk hebben in deze.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert