Politiek Lelystad spreekt over jaarplan City Marketing

LELYSTAD
De gemeenteraad spreekt dinsdagavond over het jaarplan van City Marketing Lelystad. Daarin staan de doelstellingen en de strategie van de organisatie, die dit jaar ruim zes ton subsidie krijgt om de stad te promoten.

Citymarketing wil met landelijke evenementen dit jaar minstens 30.000 bezoekers trekken. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat de eerste editie van het internationale zeilevenement Dutch Match een vervolg krijgt. De gemeenteraad moet nog beslissen over 175.000 euro subsidie daarvoor.

De directeur van Citymarketing, Tony Merkelbach, is optimistisch gestemd. Volgens hem heeft het evenement Lelystad internationaal op de kaart gezet.

reacties (18)

  • LELY

     

    Helemaal mee eens !

    reageer
  • raadsvolger

     

    Samenwerken bij een groot project werd er tijdens de raad gisteren geopperd. Kreeg als antwoord van de direkteur CML:"2022 is nog zeer ver weg en dan zijn we al met pensioen ". Hoe verdedig je eigen en je toko. Dit is geen manier van marketing c.q. promotie , waarvoor je bent ingehuurd.

    reageer
  • ikke

     

    I.p.v promoten zeg ik knap het centrum op en zorg dat de groot winkel bedrijven blijven. Als deze weg gaan komen er nog meer mensen in de ww. Dus niet lullen of promoten maar opknappen.

    reageer
  • LELY

     

    600.000 euro om de stad te promoten. Ik doe het voor veel minder .

    reageer
  • KC

     

    Helemaal juist. Het is belachelijk om weer 175.000 euro uit te geven voor een zeilevenement waar geen hond naar keek het afgelopen jaar. Wel bij de havenkom was het aardig bezocht maar niet bij het zeilen. Bij de havenkom werd de enquete gehouden. Bij het zeilen heb ik ze niet gezien, omdat er bijna geen mensen waren. De uitslag van de enquete geeft een verkeert beeld over het zeilevenement. .

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • frits

     

    Lees voor de aardigheid het jaarplan van CItymarketing is door op de website van de gemeente bij de raadsstukken. Kijk vooral naar de personele bezetting en de toezichthouders. Dan wordt duidelijk waarom het zo veel geld mag kosten. Ons kent ons in Lelystad....

    reageer
  • .\/\/. ziet het somber in...

     

    Nou, ik hoor het alweer. Het was niks, het is niks, en het zal ook niks worden.

    reageer
  • frits

     

    Lelystad raakt niet achterop. Hou op met elkaar de put in praten. Het gaat prima met deze stad, alleen is er geen markt voor prestigeprojecten als nieuwe bedrijventereinen en nieuwe woonwijken, en is er last van overbewinkeling. Maar dat geldt in de rest van Nederland ook. Daar helpt geen citymarketing tegen. Het is beter om een realistische ruimtelijk-economische visie te ontwikkelen en je daar als gemeente en als provincie op te richten.

    reageer
  • frits

     

    Mensen zetten hier iets neer omdat Lelystad een leuke stad is, fraai gelegen in het groen aan het Ijsselmeer, en prima bereikbaar via de A6, N302 en de Flevolijn/Hanzelijn. Binnenkort ook nog het vliegveld. Daar is echt geen promotie voor nodig. De spotjes van bijvoorbeeld Almere en de provincie Groningen suggereren ook alleen maar dat er met deze gebieden blijkbaar iets mis is, waardoor ze met veel geblaat verkocht moeten worden. Lelystad heeft dat niet nodig. En die Lelypas kunnen we ook wel missen.

    reageer
  • Dirk

     

    600K, dat is wel heel veel geld! Is dat nu echt nodig? Gaat dat op aan de goede dingen?

    reageer
  • Marcel

     

    Hou toch op met die flauwekul. Ze houden zich bezig met het ontwikkelen van de Lelypas....lekker e belangrijke club zeg.

    reageer
  • MKM

     

    Dergelijke ontwikkelingen (iets te bieden hebben en promoten) moeten mijns inziens gelijk op gaan. Waarom zou iemand iets gaan neerzetten in Lelystad als er geen promotie plaatsvindt? Waarom zou je promoten als er nog niets is? Kortom: stap voor stap met verschillende ontwikkelingen aan de slag en dan iets goeds neerzetten en tegelijkertijd de juiste promotie.

    reageer
  • Hano

     

    Als Lelystad niets aan promotie had gedaan in de jaren '80 en '90 dan was de stad nooit uit zijn diepe dal gekomen destijds. Door promotie van de stad door de Gemeente en vele, vele inwoners heeft de stad een mooie groei doorgemaakt de laatste 20 jaar. Nu Lelystad door de crisis weer achterop dreigt te raken, is promotie van de stad absoluut weer noodzakelijk. Daar moeten alle schouders onder gezet worden. City Marketing Lelystad heeft een zeer belangrijke functie voor deze stad.

    reageer
  • frits

     

    Ruim 6 ton subsidie? En ook nog eens 175.000 voor een slap evenement? En ook nog subsidie voor de andere evenementen? Politici, stop a.u.b. met deze flauwekul. Barbara geeft gelijk, Lelystad in een prima stad voor de inwoners. Minderwaardigheidsgevoelens zijn niet nodig. Gebruik dat miljoen per jaar maar liever voor goede voorzieningen in de stad. Daar trek je meer mensen mee dan met kostbare promotie. En over een paar jaar kent de hele wereld Lelystad (Airport).

    reageer
  • Wouter B. Zweers

     

    Hoop toch van ganse harte dat er een typefout is gemaakt in het bericht.....bedoel...hoop dat er of een nul teveel staat in het bedrag of een nul te weinig in het te verwachten resultaat.......of gaat men werkelijk ruim € 5,00 per persoon uitgeven??

    reageer
  • Barbara

     

    Houd toch eens op met die poeha van op de kaart zetten. Minderwaardigheidsgevoelens van degene die dit telkens zo wil benadrukken. Je bereikt precies het tegenovergestelde me dit soort cliche's . Lelystad is zoals gebleken bij uitstek geschikt als plek waar de meeste bewoners graag willen zijn. En degene die dat anders beleven moeten op zoek naar andere plek. Je hebt met de woorden "op de kaart zetten" een flinke achterstand in te halen! Ga naar stadhuis waar je in de hal van dit paleis haarfijn uitgelegd kan worden over het ontstaan, en verder reilen en zeilen van deze polder en in het bijzonder zeker ook van Lelystad.

    reageer
  • ABS

     

    Lelystad promoten is als trekken aan een dood paard, zorg eerst dat de stad iets te bieden heeft in plaats van geld stoppen in organisaties die via hun netwerken toch wel geld lospeuteren of slechts gericht zijn op een kleine doelgroep. Mensen hierheen lokken is leuk maar als ze teleurgesteld worden zie je ze de eerste jaren niet meer terug. 6 ton is veel geld voor personeel (hoeveel?), een website en een paar reclameborden. Voor evenementen worden immers steeds weer nieuwe subsidies aangevraagd.

    reageer
  • kustbewoner

     

    LELYstad stond/staat al 65 jaar op internationaal op de kaart.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert