Ens blij met verbreding 'laatste stuk' N50

ENS
Minister Schultz van Haegen heeft maandagmiddag het startsein gegeven voor de verbreding van de N50 tussen Ens en Emmeloord. De N50 krijgt twee rijstroken per rijrichting. Nu is op dat traject nog slechts één rijstrook per rijrichting beschikbaar.

Dorpsbelang Ens is blij met de verbreding van het laatste Flevolandse deel van de N50. Ens is sterk georiënteerd op Emmeloord. Als er straks twee rijstroken per rijrichting zijn en bijvoorbeeld vrachtauto's kunnen worden ingehaald, zal de doorstroming van het verkeer tussen en Ens en Emmeloord volgens Dorpsbelang aanmerkelijk verbeteren.

Omdat bij knooppunt Emmeloord een viaduct komt, kan vanuit Emmeloord bovendien op een snellere manier richting Ens gereden worden. Dorpsbelang verwacht dat dit het dorp aantrekkelijk maakt voor ondernemers en toekomstige bewoners.

reacties (11)

  • Marco

     

    Het stuk langs kampen is nog groter probleem. Maar dat wordt nooit 4 banen. Had heeft de gemeente kampen toen die tijd bedongen. Wat anders kon Kampen zuid niet gebouwd worden.

    reageer
  • Promoot de Noordoostpolder

     

    Nu maar hopen dat het college van de Noordoostpolder bedrijven kan Stimuleren om te vestigen.

    reageer
  • Inter

     

    Iedere keer weer een stukje komen we eens tot een volledig snelweg in misschien 2050 .Maar dat kan je niet deze minister de schuld geven .Met een D66 groei in de toekomst zal alles wel weer stil komen te liggen .

    reageer
  • bergerac

     

    Ik ben hier wel blij mee. Het word een mooie weg en de versmalling erachter richting Kampen zal ook nog wel eens gebeuren denk ik. Men kan toch ook wel eens de goeie kant zien?

    reageer
  • kritiesj

     

    Ja hoor, dorpsbelang is blij. Kunnen ze Ens nog sneller voorbij rijden. Want er staan toch vaak files tussen Ens en Emmeloord door al die forensen uit Ens. Maar dat is nu gelukkig verleden tijd.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • sjonny

     

    Gratis advies aan Rijkswaterstaat. Als u nog geadviseerd wil worden over de verder aanleg richting Zwolle, neemt u contact op met Minister Opstelten welke nog een adviseur weet ( kost wel enige miljoenen) maar dan krijgt u ook wat: namelijk geen oplossing.

    reageer
  • Dick

     

    De N50 is een "Landelijke" N weg. Daar is "Rijkswaterstaat" de verantwoordelijke voor. Bij de aanleg zijn dus echt geen provinciaal politieke spelletjes bezig. Als Rijkswaterstaat zegt, "Wij gaan die weg verbreden" dan gebeurt dat. Kan Overijssel hoog of laag springen. Nog even voor de duidelijkheid: de N1 t/m N174 zijn van/voor "Rijkswaterstaat", de nummers daarboven zijn van/voor de provincie. Even Preciezer, de N701 t/m N730 zijn voor Flevoland.

    reageer
  • me

     

    Ook heel jammer, dat er beelden worden gebruikt van de oude N50. Omroep flevoland heeft ook wel film materiaal van de vernieuwde N50. Anders word het hoog tijd om beelden te maken hoe het nu is.

    reageer
  • Andree

     

    Tja, dat ligt in Overijssel. Nietwaar?

    reageer
  • simpel

     

    De gemeentelijke en provinciale politiek in noordelijk Overijssel verhinderen al jaren de economische ontplooiing van de NOP. Een goede A50 verbinding tussen Zwolle en Emmeloord is deze politiek een doorn in het oog. Bij aansluiting van de NOP bij Overijssel zal de NOP dan ook als voorwaarde moeten stellen dat aansluiting alleen plaatsvindt bij een volwaardige A50 tussen Zwolle en Emmeloord.

    reageer
  • Dick

     

    Zoo jammer he. Het probleem op de N50 zit hem nu juist tussen Kampen en Zwolle, en de Overheid gaat juist het stuk wat niet 100% noodzakelijk is aanpakken. Ze zouden de N50 tussen Kampen en Zwolle aan moeten pakken.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert