Provincie: Rijk moet Nijkerkerbrug snel renoveren

ZEEWOLDE
Flevoland en Gelderland willen dat het Rijk de Nijkerkerbrug zo snel mogelijk renoveert. Volgens de beide provincies is de toestand van de brug tussen Zeewolde en Nijkerk de laatste jaren ernstig verslechterd.

In de laatste Miljoenennota stond dat het bovendek van de brug dit jaar vervangen zou worden. Maar dat plan is verschoven naar 2017. Volgens de provincie Flevolandheeft Rijkswaterstaat recent noodmaatregelen moeten treffen. Zo is de maximale aslast voor vrachtverkeer verlaagd en zijn stutten onder de brug geplaatst.

Als het Rijk de brug aanpast, moet volgens de provincies ook rekening worden gehouden met de toekomstplannen voor de provinciale weg N301, de Nijkerkerweg-Berecamperweg.

reacties (8)

  • Ton

     

    Huizen en Muiden hebben geen brug die om de haverklap open en dicht (of dicht en open) gaat.

    reageer
  • Andreee

     

    KLaarblijkelijk wordt er toch beter nagedacht dan de meesten denken. Het afsluiten zal wel tot flink wat schelden aanleiding zijn.

    reageer
  • De wielrennert

     

    Eerst maar de A30 verlengen tot de A28 aansluiting. Een tunnel is nergens voor nodig. Die is er bij Huizen en Muiden ook niet.

    reageer
  • Andreee

     

    Ten eerste kun je met 2x2 makkelijker trucks passeren en bovendien gaat de 2x2 vooral naar de A27

    reageer
  • Rogier de Groot

     

    Overigens is renovatie een verkeerde benaming van dit project. Bij dit project wordt namelijk het brugdek van de gehele brug compleet vervangen. Dit duurt zo 6 - 10 maanden, met als gevolg dat de brug ook in deze periode volledig afgesloten is. In de zomer \ herfst van 2017 moeten de werkzaamheden gereed zijn. Een mogelijke reden voor de uitstel is namelijk dat de renovatie van de A27 tussen Almere en de Stichtse Brug al dit jaar gaat starten. Om die reden zijn beide projecten waarschijnlijk met elkaar verwisseld.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Rogier de Groot

     

    Vreemd dat het vervangen met 1 jaar uitgesteld is, want nu zijn er beperkingen van de brug noodzakelijk. Overigens een tunnel bouwen kosten enorm veel geld en veel tijd (procedures en bouwtijd) en is om deze reden geen optie. Gewoon de huidige brug gedeeltelijk vervangen door een iets bredere brug. De brug voor de tweede rijbaan kan eventueel later alsnog gebouwd gaan worden.

    reageer
  • FlevoPan

     

    Een dubbele brug (beweegbaar) of een tunnel 4 baans. Het vliegveld Lelystad is gebaat bij goede ontsluiting. Het 4 baans trace ligt al klaar in ontwerp. Arkermede polder is echter een beschermd gebied. In dubbele tunnel en goede aansluiting A28 en het effect van 4 baans wegen in de polder heeft als resultaat dat verkeersdrukt rond Amersfoort Diemen beter verspreid wordt. ook direct aansluiten op A1 Barneveld zodat er echt doorstroming is van Noord naar Zuid. Het zal een enorme investering zijn maar er wordt al meer dan 10 jaar over gepraat... wannneer doen? Provincie besturen van Flevoland en Gelderland moeten maar eens de koppen bij elkaar steken. Want ook dit leverd wel banen op voor langere tijd. Meer kans dat de bedrijfterreinen een impuls gaan krijgen.

    reageer
  • ron

     

    wel geld uitgeven om alle provinciale wegen naar 2 x 2 stroken te maken en dan 10 minuten voor een brug wachten. volgens mij is het eerste weggegooid geld en ook een brug opknappen is weggegooid geld als we niet meteen dan voor een 2 x 2 strooks tunnel gaan (desnoods eerst 1 buis)

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert