Offensief tegen snelheidsduivels in Waterwijk

LELYSTAD
Buurtbewoners van de Waterwijk in Lelystad maken zich zorgen over de verkeersveiligheid in de buurt. Maandagmiddag zijn er folders uitgedeeld bij basisschool De Poolster om de ouders erop te attenderen dat er maar 30 kilometer per uur gereden mag worden.

Ook zijn er stickers met het getal 30 uitgedeeld die op vuilcontainers geplakt kunnen worden. Woensdag houdt de politie samen met kinderen uit de buurt automobilisten aan. Zij krijgen dan een groene of rode kaart.

Het buurtproject 'Verkeersveiligheid' is ontstaan naar aanleiding van het project 'Noord oost thuis best' van Centrada, de gemeente Lelystad en Welzijn Lelystad. Doel van het project was om buurtbewoners dichter bij elkaar te brengen en de uitstraling van de buurt te verbeteren.

reacties (18)

  • Poe

     

    Dus dat geeft je het recht om overal te hard te rijden (vooral in een woonwijk en bij scholen)? Ja ik reed 30km/h te hard meneer de rechter, ook al is het levensgevaarlijk...het is de schuld van de wegbeheerder hoor..want die hebben het mogelijk gemaakt dat ik te hard reed.

    reageer
  • Lee

     

    Landerijen ook meer controle 30km/h

    reageer
  • ik

     

    Het is staande houden en niet aanhouden

    reageer
  • frits

     

    Laten we de ring gewoon gescheiden houden met 70 km/uur. De dreven richting stadshart aanpassen lijkt me wel een goed idee. Op die wegen wil je doorgaand verkeer ontmoedigen.

    reageer
  • frits

     

    Als het wegbeeld niet klopt met de toegelaten snelheid, is dat een fout van de wegbeheerder. De dreven zijn ontworpen voor 70 km/uur of zelfs 80 km/uur, en dan is het logisch dat dat ook gereden wordt. De snelheidsverlaging is alleen maar een bureaucratisch verzinsel om zogenaamd via rekenmodellen aan de geluidsnormen te voldoen. Dat in werkelijkheid harder gereden wordt en de geluidsbelasting dus hoger is, doet er niet toe. Gelukkig wordt de huidige geluidswetgeving geschrapt, en krijgen gemeenten in de Omgevingswet meer mogelijkheden. Lelystad moet vooruitlopend op de Omgevingswet gewoon de geluidsnormen aanpassen aan de werkelijkheid, en kan op de dreven met twee rijstroken per richting weer overal 70 ingevoerd worden.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Ohm1981

     

    Oplossen prima, maar alsjeblieft niet -tig drempels gaan plaatsen om de kas van de lokale garages te spekken.

    reageer
  • Freek

     

    Om de 30 meter een dikke hoge drempel neerleggen. Daarnaast gewoon handhaven.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Dat er op de 2x2-baans dreven harder wordt gereden dan de toegestane 50 kilometer per uur is nooit de schuld van de inrichting van de weg, maar altijd van degene die de auto bestuurt. Ik rijd er ook altijd te hard hoor, daar niet van, maar ik weet dat ik er verantwoordelijk voor ben.

    reageer
  • Barbara

     

    Het hele gescheiden verkeerssysteem moet eigenlijk op de schop, maar hoe pak je dat aan? Als je op 1 plek begint met stoplichten dan valt de andere des te gevaarlijkere plek zonder stoplichten op omdat er andere regels voor gelden..

    reageer
  • Barbara

     

    Heeft geen enkel nut. Oor in oor uit. Stoplichten aanleggen is het enige doeltreffende.

    reageer
  • D.Peeters

     

    Te hard rijden....doe je zelf. kun je nooit iemand anders de schuld van geven...hooguit als je onder schot gehouden word

    reageer
  • KC

     

    Het is wel degelijk de schuld van de gemeente, want de meeste wijkonsluitingswegen, zeker in de oudere wijken, zijn niet ingericht als 30 km/uur gebieden. Dit is ook het geval bij de inrichting van de 2x2 baans dreven waar 50 km/uur gereden mag worden. Dit alles nodigt tot harder rijden

    reageer
  • .\/\/.

     

    Precies: alles is de schuld van de gemeente.

    reageer
  • Hendrik

     

    Ja, inderdaad, wanneer leert de gemeente nou eens dat mensen te hard rijden.in de woonwijk. Die mensen kun je het niet kwalijk nemen, dat zijn je buren, het is de schuld van de gemeente.

    reageer
  • Poe

     

    Denk eerder dat het de ouders uit de landerijen zijn dan centraal huurders. Maar uiteraard moet men elke mogelijkheid aangrijpen om te zeiken over iets.

    reageer
  • Pino

     

    Dat is natuurlijk onzin @ja. Je kunt Centrada toch niet de schuld geven van hardrijders in een wijk? En wat heeft uitstraling te maken met rijgedrag van bewoners en passanten? Ik woon in een wijk waar bijna geeen Centrada-huurders wonen en ook hier wordt er te hard door de buurt gereden.

    reageer
  • Bewoner

     

    Mogen ze ook in de landerijen meteen gaan doen. Hier word ook veel te hard gereden door vele mensen terwijl je ook 30 km mag hier in de wijk. Wanneer leert de gemeente het nou eens.

    reageer
  • ja

     

    De uitstraling van de buurt verbeteren gaat alleen als Centrada zijn huurders zorgvuldiger selecteert. Dus als Centrada er een puinhoop van maakt kun je dit niet op de bewoners verhalen die er wel wat van willen maken. Want nu is het dankzij Centrada water naar de zee dragen.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert