Huurders krijgen onterecht aanmaning van Centrada

LELYSTAD
Een groep van 55 huurders in Lelystad heeft van woningcorporatie Centrada een onterechte aanmaning gekregen. Terwijl zij wel de huur netjes hadden betaald, kregen zij een brief dat de huur niet was voldaan en dat ze snel moesten betalen. Het gaat om de huur van juni.

Centrada denkt dat het een groep mensen betreft die de huur uitgesteld mag betalen. Bij hen wordt het geld niet op de eerste maar de vijftiende van de maand afgeschreven. Het systeem heeft blijkbaar niet geregistreerd dat ze gewoon betaald hebben.

De oorzaak van deze fout is nog onbekend.

reacties (3)

  • Marie

     

    De oorzaak is mij wél bekend. Centrada verwerkt de ontvangen betalingen traag. Maar met sturen van aanmaningen is Centrada snel. De verzending van aanmaningen is geautomatiseerd. Terwijl de gegevens van de betalingen die bij de bank binnenkomen kennelijk niet zijn gekoppeld aan de administratie. Elke tiende van de maand gaan er bij Centrada aanmaningen de deur uit, naar huurders die allang betaald hebben. Dat zijn er beslist meer dan 55. Ik ontving vorig jaar al zo'n onterechte aanmaning, terwijl ik altijd in de eerste week van de maand betaal.

    reageer
  • Niek

     

    55 onterechte brieven, en het bedrijf is ongezond? U werkt niet?

    reageer
  • KC

     

    ik dacht dat het weer gezond was bij Centrada?

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert