Minister wil geen files meer door flitscontroles

FLEVOLAND
Minister Melanie Schultz van Infrastructuur wil een einde maken aan files die ontstaan door snelheidscontroles. Dat geldt onder meer voor verkeersopstoppingen op de A6.

Rijkswaterstaat en de politie gaan nieuwe afspraken maken over de controles. Die afspraken mogen niet tot files leiden. Dat schreef de minister woensdag aan de Tweede Kamer. Die wilde opheldering over de files naar aanleiding van berichten in de media.

Uit onderzoek van de Verkeers Informatie Dienst bleek onlangs dat er op de A6 bij Almere vaak files ontstaan door politiecontroles.

reacties (6)

  • Visser

     

    Het is niet meer dan een melkkoe voor de overheid en heeft weinig met verkeersveiligheid te maken

    reageer
  • Jay

     

    Tegenwoordig word er al geeneens zo vaak meer geflitst op snelheid tis hoofdzakelijk de belasting dienst die razzia's staat te houden

    reageer
  • Dick

     

    Verklaar je nader? Waarom staat mijn lijstje met flitsers op "Flitsnav" dan vol met flitsers? Elke dag wel tot 25 meldingen. En dat zijn alleen diegene die opgemerkt en gemeld zijn.

  • joost

     

    Het komt doordat veel mensen met programmas als flitsmeister en tomtom flitsservice rijden. Dan word er vanzelfsprekend geremd. Een veel betere optie is om onopvallende autos rond te laten rijden. Dat is niet zo statisch en je pakt de eikels er tussen uit.

    reageer
  • Dick

     

    Je hebt mijn betoog zeker niet gelezen. Diegene die met Flitsmeister, Flitsnav of andere waarschuwingsmiddelen rondrijden zijn juist degene die NIET vol in de ankers gaan. Degene die zich NIET door dit soort systemen laten informeren gaan vol in de remmen want ze schrikken van die camera in de berm. En ik zeg, ga meer binnen de bebouwde kom controleren. Daar is de gevaarzetting vele malen groter. En daarbij, het dient alleen maar om inkomsten te genereren.

  • Sam

     

    Of je aan de snelheid houden. Van mij mogen ze er vaker staan.

    reageer
  • Dick

     

    Als het de veiligheid werkelijk diende dan ja, maar het zorgt alleen voor onveiligheid. Daarnaast is snelheid geen oorzaak van ongevallen. Het is bij een ongeval louter de schade/letselbepalende factor. Echte gevaarzetting komt van hele andere dingen.

  • JM

     

    @Anet, dat is maar een heel klein deel van de oplossing. Gebeurd juist door de mensen die daar geen gebruik van maken. Schrikken als ze in ene in de berm een controle zien en dan vol op de rem. Bestuurders die de meldingen op de radio horen zullen 9 van de 10 hun snelheid al minderen voor het punt waar ze staan. De oplossing is uit eindelijk je aan de snelheid te houden.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Anet

     

    Een deel van de oplossing: radarmeldingen op de radio en dergelijke verbieden, en radarverklikkers in navigatiesystemen ed verbieden.

    reageer
  • Piet

     

    De oplossing is simpel , niet meer flitsen. En iedereen 200,- per jaar laten betalen dan is het geld probleem opgelost. Kan de politie zich gaan richten op het verwerken van aangiftes het fout parkeren in de wijk, enz

  • Dick

     

    Dit getuigt al genoeg van totaal geen verstand van zaken hebben. Die meldingen op de radio zorgen er JUIST voor dat mensen gewaarschuwd zijn en er niet meer van schrikken. De hardrijder die een melding op flitsnav krijgt gaat gewoon netjes even de V-Max rijden. En dat zonder vol in de ankers te gaan. Diegene die vol in de ankers gaan zijn juist diegene die al V-Max of daaronder rijden. Kijk maar naar het gedrag bij vaste flitspalen, daar wordt steevast 10-20km onder de V-Max gereden. Daarbij dient het flitsen op de snelweg maar 1 ding, inkomsten genereren. Het heeft de veiligheid NOOIT gediend. Als het werkelijk om de veiligheid ging dan zag je de Laser teams in de woonwijken staan en niet op de doorgaande wegen en snelwegen. Dan nogmaals, snelheid heeft nog nooit een ongeval veroorzaakt. Het is alleen de schade/letsel bepalende factor. De oorzaken van ongevallen liggen in "verkeerde Keuzes", "niet opletten", "geen voorrang verlenen", "door rood licht rijden" etc. Maar goed, de doctrine van wegmisbuikers heeft in elk geval bij de goegemeente goed gewerkt, Iedereen roept maar "Speed Kills". Maar het werkelijke gevaar ligt juist in "te langzaam rijden". Te veel tijd over om met andere dingen bezig te zijn.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert