Aantal klachten over gemeente weer gestegen

ALMERE
Het aantal klachten over de gemeente Almere is het afgelopen jaar opnieuw gestegen. In 2014 kreeg de gemeente 1023 klachten, tegen 904 in 2013. In 2012 lag het aantal klachten nog op 678.

De grootste toename van het aantal klachten is te zien bij Publiekszaken en Burgerzaken. Het aantal klachten over deze afdelingen nam met 65% toe. De gemeente laat weten dat veel klachten verband houden met het aanvragen van een paspoort of rijbewijs.

Vooral de lange wachttijd voor het maken van een afspraak irriteert mensen. Sinds 2014 is het alleen nog mogelijk om op afspraak langs te komen; de vrije inloop op donderdag is geschrapt. Er wordt nu onderzocht wat gedaan kan worden om de wachttijden te verkorten.

Verder worden er bij de dienst Belastingen ook veel klachten ingediend over het niet reageren op verzoeken van inwoners. Inmiddels worden daar extra medewerkers ingezet op piekmomenten om zo klanten sneller te kunnen helpen.

reacties (4)

  • Jojanneke

     

    De sociale dienst kan er ook wat van. Bezwaar en Beroep ingediend tegen het niet uitbetalen van de uitkering vanaf november 2014. Om zeer onduidelijke redenen. Door Bezwaar en Beroep 100% gelijk gekregen en eind mei heeft die meneer van B&B opdracht gegeven aan de sociale dienst om de uitkering met terugwerkende kracht te betalen. De mevrouw die het dossier in handen heeft, en besloten had om maar niet uit te keren, was duidelijk verschrikkelijk op haar teentjes getrapt. Zij had tenslotte haar werk niet naar behoren gedaan. Helaas blijft ze zeuren om "bewijsstukken" ze kan alleen niet aangeven welke, voordat ze de uitbetaling gaat doen. Dus.... nog geen cent ontvangen vanaf november terwijl er wel recht op is.... En die meneer van de afdeling Bezwaar en Beroep van de Gemeente die opdracht tot uitbetalen had gegeven is 3 weken met vakantie. Te gek voor woorden dat je huur, je nuon, je verzekeringen en je voedsel afhankelijk zijn van zo een mevrouw. Zou niet moeten kunnen.

    reageer
  • Ab

     

    De kavelwinkel kan er ook wat van. Slechte service.

    reageer
  • Antje

     

    Op afspraak nieuwe id-kaart gemaakt voor mijn moeder (95 jaar). Met moeder op afspraak gekomen (ik heb ' n paar uur vrij voor genomen). Alles ging prima tot dat wij de mededeling kreeg om volgende week mijn moeders ID-kaart op te halen (ging niet op afspraak). Wij dachten dat wij haar ID-kaart meteen meekregen.. maar helaas moest eerst goed gekeurd worden en dat duurde dus een week. Ik weer vrij genomen en mijn moeder van 95 jaar weer opgehaald.... kon afhalen knop indrukken en kreeg je nummertje, toen kon je lang wachten tot dat je aan de beurt was.

    reageer
  • Andrea

     

    Wat een gezeur,is juist top op afspraak,netjes op tijd geholpen geen probleem,je kunt ook overal over zeuren

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert