Meer snelheidscontroles op A27

ALMERE
Automobilisten rijden massaal te hard langs de werkzaamheden op de A27, tussen Almere en Huizen. De politie gaat daarom de komende tijd meer snelheidscontroles uitvoeren.

Donderdagmiddag werden binnen een half uur tijd twee automobilisten bekeurd omdat zij langs de wegwerkzaamheden snelden. Zij reden gemiddeld zo'n twintig kilometer per uur te hard. Op de A27 is momenteel 70 km per uur toegestaan.

Er komen bij de politie veel klachten binnen over het rijgedrag op dit gedeelte van de A27. Ook zijn er in korte tijd al verschillende ongevallen geweest.

reacties (12)

  • Wouter

     

    Er werden binnen een half uur 2 mensen bekeurd. Noem mij een weg met of zonder wegwerkzaamheden waar dit niet gebeurt als je er controleert. Slecht artikel/argument om nog meer te controleren.

    reageer
  • Willem

     

    Ik vind het ook onzin 90 a 100 kan makkelijk , en anders kunnen ze beter een brede baan maken ipv twee smalle . Is gewoon opletten en in het weekend wordt er nooit gewerkt maar staan de snelheidsborden er ook .

    reageer
  • Bastiaan01

     

    Die snelheidscontroles zijn ook echt pure onzin, te lage snelheden en controle alleen maar om geld binnen te halen. Vaak wordt er niet gewerkt. Als er wel gewerkt wordt ben ik altijd bereid langzamer te rijden daar waar mensen daadwerkelijk staan. De ongevallen die er zijn geweest, zijn vaak in de file (kop-staart) en de oorzaak van de file was in de meeste gevallen de snelheidscontrole zelf. Dus echt fout om dit te rechtvaardigen met nog meer controles. Maar ja snelheidscontroles zijn per definitie fout, en doen niets aan verbetering van verkeersveiligheid. Sterker nog; bereiken vaak het tegenovergestelde. De echte zaken aanpakken kunnen ze niet, of de politie wordt zelfs veroordeeld als ze eindelijk een keer een inbreker of andere crimineel aanpakken. #NederlandIsZiek

    reageer
  • Dick

     

    Ik ben het grotendeels met je eens. Snelheidscontroles doen meer kwaad dan goed voor de verkeersveiligheid. Maar de situatie voor de stichtse brug is wel een plaats waar een lagere limiet gerechtvaardigd is. Of die nou 70 of 90 moet zijn, dat ligt vooral aan de certificering van de barriers. Misschien is het zelfs beter om 2x1 rijstroken in te stellen. Maar ja dan staan er weer ellenlange files want niemand in Nederland is bereid om een ander voor te laten gaan als er geritst moet worden. Nee dichtrijden dat gat. Neem dan Duitsland, hardrijders maar bij wegwerkzaamheden redelijk de V-Max volgen en bij ritsen gewoon netjes één voor een de versmalling in. Zijn er daar geen files? Natuurlijk wel, da's een kwestie van capaciteit en verkeersaanbod. Maar er wordt daar zo veel netter mee omgegaan.

  • harry

     

    Laat ik nou daar aan het werk zijn....ik zit daar in de kraan op een meter of vier van de rijbaan. En ze komen voorbij als idioten terwijl mijn collega.s anderhalve meter onder het asfalt aan het werk zijn.dus die zie je niet. En die barrier kan makkelijk een auto overheen klappen.zoals ik al een keer heb gezien op de a6 bij de bouw van die fietsbrug. Dus 70 is hard zat daar met een versmalde linker rijbaan.

    reageer
  • JeeBee

     

    Dat kan de meeste mensen toch niet schelen hoe het aan de andere kant van de barrier is, ze willen alleen zo snel mogelijk naar werk, huis of waar dan ook. Ze zijn zelf prima in staat om in te schatten wat veilig is, totdat het ineens fout gaat. En dat is het waarschijnlijk de schuld van een ander, lekker makkelijk.

  • peter

     

    Belachelijke snelheid, kan makkelijk 90

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Chauffeur

     

    Logisch dat men daar te hard rijdt. Het kan rustig op 90 gezet worden. Men is daar zelden aan het werk. En zo ja, er zit een betonnen rand tussen de weg en het werk, dus wat zeurt men nou. Ook is situatie raar. Op een kort stuk mag ineens weer hard gereden worden.

    reageer
  • Moïse

     

    He he eindelijk zal ze leren... Zal je vader zijn die daar werkt en aangereden wordt door zo'n snelheidsduivel!!! Zal jullie leren

    reageer
  • Kees

     

    Moet je wel eerst de situatie weten , voor dat je zo uit spraak doet!!!!!!! De weg werkers zijn veilig. Daar kan geen auto bij komen. Dus dat is niet van toe passing

  • Melissen

     

    Is mij ook opgevallen. Pas na de afslag Almere staan de borden 70. Daarvoor voordat je de StichtseBrug opgaat is er alleen een bord met 90. Ook tijdens de verspringing naar links.... Maar daar stonden ze pas wel te flitsen. Vanaf Almere naar Huizen is het wel overal 70 (hele stuk)

    reageer
  • Dennis

     

    aansteller..

    reageer
  • ws

     

    Heel goed dat dit gebeurd. Rij er meerdere keren langs per week. Wat me wel opvalt is dat zelfs mensen die bij werkverkeer werken veel te hard rijden. Zij zouden toch beter moeten weten. De aangepaste snelheid wordt juist ingevoerd omdat zei dan veiliger kunnen werken. Toch?

    reageer
  • wesley

     

    Als je vanaf Huizen richting Almere gaat zie je lange tijd geen bord met 70 staan, enkel 90. Daar mag je dus toch 90?

    reageer
  • Ik

     

    wesley, ik zou nog maar eens een flinke studie mkn van die borden. In de richting huizen, Almere staat wel degelijk een bord Met 70 km p uur. Deze komt pas na de afrit Almere haven en Zeewolde. Het bord staat zeer slecht zichtbaar, hij komt net boven de betonnenrand uit.

  • Ik

     

    wesley, ik zou nog maar eens een flinke studie mkn van die borden. In de richting huizen, Almere staat wel degelijk een bord Met 70 km p uur. Deze komt pas na de afrit Almere haven en Zeewolde. Het bord staat zeer slecht zichtbaar, hij komt net boven de betonnenrand uit.

  • rietje

     

    Goed zo aanpakken die gasten. Levens gevaarlijk om nu op die weg te rijden

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert