Geen vergoeding voor gedupeerden Ziggo

FLEVOLAND
Gedupeerden van de storing bij Ziggo in onder meer Dronten en Noordoostpolder krijgen geen financiële vergoeding. Het bedrijf was vorige week dinsdag en woensdag het slachtoffer van DDos-aanvallen.

Daarbij werd Ziggo gechanteerd door hackers, die in video's eisen stelden. De hackers zouden met de aanvallen de gebrekkige veiligheid voor consumenten willen aantonen en eisten dat klanten 25 procent korting moesten krijgen.

Ziggo vindt een financiële vergoeding op basis van chantagepraktijken niet op zijn plaats. Bij zo'n 60 procent van de ruim 3 miljoen Ziggo-klanten lag het internet plat.

reacties (10)

  • Jeroen

     

    Ziggo is zelf schuld aan de storing als zei hun netwerk voldoende hadden beveiligt was dit allemaal niet gebeurd. Ziggo neemt zijn verantwoording niet en laat zijn klanten dus (al weer) in de (kou staan). Eigenlijk zouden wij klanten van ziggo een gezamenlijke rechtszaak tegen hun moeten beginnen wegens het leveren van ondeugdelijke producten en daar zeer veel geld voor vraagt. Ziggo moet echt eens flink door de regering op de vingers getikt worden vind ik want persoonlijke vind ik dat publieke dienstverlening door die DDos aanval wel degelijk in gevaar is geweest. En wie zegt ons hackers straks niet de gegeven van ziggo klanten gaan stelen zoals betaal/bank gegevens. Nee ziggo is echt zeer fout bezig en dat moet stopen.

    reageer
  • ros

     

    Ziggo! Praat me er niet van! Eerst dingen beloven en dan weer terugdraaien!

    reageer
  • Klaas

     

    Sorry geen schuld aan de storing? Elke internetprovider dient het systeem tegen dergelijke aanvallen voldoende te beschermen en dat heeft Ziggo dus nagelaten. Conclusie ze zijn wel degelijk schuldig aan de storing en dan is het normaal dat de klanten die gedupeerd zijn een schade vergoeding ontvangen. Conclusie Ziggo dient gewoon te betalen en niet alleen hun zakken vullen. Ik zou de klanten adviseren de handen ineen te slaan een tegen Ziggo een proces te beginnen.

    reageer
  • Maartje

     

    Mensen die een vergoeding willen voor zoiets als dit zouden zich diep moeten schamen!

    reageer
  • Faerie

     

    Oh wacht, nou snap ik het. Ziggo wil gewoon graag zoveel mogelijk klanten verliezen. Kijk, dan slaat het ergens op hoe ze dit jaar bezig zijn.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Mariska

     

    Ik eis 50.000 euro vergoeding!

    reageer
  • KC

     

    Daarom heb ik KPN en bij T-mobile kreeg ik door storing 500 MB

    reageer
  • DDos-aanvallen zijn GEEN storing!!!!!!! Met een andere DNS instelling kon je gewoon werken.

  • henk

     

    zoon groot bedrijf en dan niet eens wat terug geven dat is puur zaken vullen niet meer en minder

    reageer
  • Michel

     

    Groot bedrijf of niet, dit is niet door eigen toedoen geweest van Ziggo (ben absoluut geen fan van Ziggo). Zij kunnen er niets aandoen dat dit is gebeurt. Ze zijn gewoon even het doelwit geweest. Kijk, zaken ze zelf een fout waardoor de boel plat ligt, dan is het niet meer dan normaal dat hun klanten tegemoet komen. Men moet eens ophouden met dat wanneer er iets niet werkt direct te gaan vragen naar een schadevergoeding of er vanuit gaan dat je die krijgt. Pak een boek, ga wandelen of verzin wat leuks. Even zonder internet is niet het einde van je leven...

  • Bertus

     

    Ik zou ook niet inzien waarom ik een vergoeding zou moeten krijgen bij een DDos aanval op het netwerk. Nederland slaat steeds verder door

    reageer
  • Gozert

     

    Nee klopt maar wel janken en klagen als je een dag of 2 geen internet tv hebt en niet bellen kan.. Ziggo hoort hun netwerk volledig beveiligd tegen hackers en aanvallers hebben, zou namelijk zeer spijtig zijn als buitenlandse hackers kunnen meekijken terwijl u aan het internetbankieren bent. Toch?

  • w.

     

    Veronderstel je komt jr klanten te gemoed

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert