Interesse hotels en fastfoodketen in Lelystad Airport

LELYSTAD
Twee grote hotelketens hebben interesse getoond in een plek bij Lelystad Airport. Volgens directeur Rob Verhoeff van ontwikkelingsmaatschappij Omala zijn de gesprekken pril maar veelbelovend. Ook heeft een fastfoodketen laten weten geïnteresseerd te zijn in een locatie bij het vliegveld.

Verhoeff wil nog geen namen noemen. Wel is duidelijk dat het om hotels gaat met elk een capaciteit van ongeveer honderd kamers. Voor het einde van het jaar tekent in elk geval één hotelketen een intentieovereenkomst.

De hotels moeten komen op wat nu nog landbouwgrond is naast de Larserweg. Ze komen tegenover de geplande terminal op de huidige plek voor kleine, lichte vliegtuigen. Als de hotels komen, is dat de eerste grote transactie van Omala. De maatschappij van de gemeenten Lelystad en Almere en de provincie heeft sinds de oprichting eind 2007 nog nooit grond verkocht. Op wat bedrijventerrein Airport Garden City gaat heten is in totaal 96 hectare grond beschikbaar.

reacties (27)

  • frits

     

    Natuurlijk. Maar het uitgangspunt is de halve kosten van Schiphol om maatschappijen te verleiden naar Lelystad Airport te gaan. En met de aanloopverliezen is ook rekening gehouden. Daar gaat het om. En er is geen reden om aan te nemen waarom Schiphol van zijn eigen businesscase af zou wijken als ze nu op basis van die businesscase aan het investeren zijn.

    reageer
  • Jake

     

    ooooh, business case...weet je hoeveel ik er in mijn leven geschreven heb,en hoeveel er uiteindelijk doorgegaan zijn met het oorspronkelijke plan? niet eentje! De realiteit is altijd anders. Geloof me.

    reageer
  • dave

     

    frustratie is opmerkelijk hoog bij alle tegenstanders van lelystad airport,het druipt er vanaf bij elke reactie .

    reageer
  • dave

     

    sneu sneu snue......veschrikkelijk sneu....neem een vluchteling in huis en hou verder je mond.

    reageer
  • Richard

     

    Ha! Jippie! Een fastfoodrestaurant... Die "hotels" zullen vast wel iets als "Formula1" worden, ofzo. Geeft direct in één oogopslag weer welk volk men van en naar Lelystad wil laten vliegen... Low budget dus! Kunnen ze Schiphol voor de 1ste Class flights houden!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Flevowatcher

     

    Ach ja, je moet toch wat doen voor je dikke salaris als directeur van Omala: in jaren nog geen m2 verkocht, op je huid gezeten door een deel van de Raad, dan zegt de wethouder grondzaken: "Rob, doe er wat aan, anders kan ik het niet meer aan de politiek verkopen". En dan krijg je zo'n oprisping, gebakken lucht met een sausje. (waarschijnlijk van McDonalds, niet te vreten)...

    reageer
  • Bertus

     

    Transavia wilt dit nog steeds. Maar ik geef het op. Hier zijn teveel leugens en negativiteit. Iedereen lijkt volgens jullie gek te zijn en jullie zijn superieur en hebben de wijsheid in pacht. Droom lekker verder

    reageer
  • willem

     

    Bertus, je verwijst naar een artikel van begin 2014 Toen waren Schiphol en klm en dus transavia volop aan het lobbyen om het luchthaven besluit er door te krijgen dus mij zegt dat helemaal niets

    reageer
  • hotel lelystad airport

     

    ER is al een hotel op lelystad airport. Dit kan uitbreiden tot wel 100 kamers. Waar blijven de ketens investeerders?????

    reageer
  • Bertus

     

    Kijk hier hebben we dus het grote voorbeeld dat er door de negatievelingen zoveel onwaarheden worden verkondigd. Lees link van Omroep Flevoland hier: m.flevopost.nl/nieuws/lelystad/317616/vliegveld-lelystad-belangrijk-voor-toekomst-transavia.html En al die zogenaamde andere zeer ongeïnteresseerde maatschappijen die het spel gewoon goed spelen, er zijn nog veel meer maatschappijen... 182263

    reageer
  • frits

     

    Fout: Ryanair heeft steeds duidelijk gemaakt alle vluchten naar toeristenbestemmingen vanaf Lelystad te willen doen, mits Schiphol ruimte zou bieden voor vluchten naar zakelijke bestemmingen. Schiphol heeft inmiddels inderdaad die ruimte geboden aan Ryanair, dus zullen de toeristenvluchten op Lelystad er ook komen.

    reageer
  • frits

     

    Laat ik dit nuanceren: de directie van KLM was altijd tegen (Eurlings is een geval apart, want was als minister verantwoordelijk voor het idee Lelystad uit te breiden). De directeur van Transavia heeft gezegd dat als schiphol vol loopt, Lelystad de groei moet faciliteren. Tegelijkertijd heeft Transavia altijd aangegeven dat het niet efficient is de vloot en het personeel te splitsen. Dus gaat Transavia alleen over als de complete toeristenvloot (niet zakelijke vluchten) over kunnen. Maar zoals Eurlings al steeds aangegeven heeft: 2018 is veel te vroeg. Dus Transavia gaat de komende jaren niet over. Tenzij er natuurlijk een heel aantrekkelijke deal gesloten kan worden, waarbij Transavia nauwelijks landingsrechten hoeft te betalen... Schiphol kost €29 per reiziger, dus een retourtje wordt wel heel veel goedkoper als je op Lelystad als maatschappij de eerste jaren nauwelijks iets hoeft te betalen.

    reageer
  • Jake

     

    Maar dan zijn we eruit! De eerste heeft toegezegd te komen! O nee toch niet, vele malen aangegeven dat ze komen.... Bertus, je hebt pas een deal als er een handtekening onder staat weet je toch?

    reageer
  • frits

     

    Ja, dat klopt. Dat is ook bekend. De business case van Lelystad Airport zelf en allerlei economische doorrekeningen tbv de commissie Alders zijn gewoon op internet te vinden.

    reageer
  • frits

     

    Transavia heeft nu juist steeds gezegd absoluut NIET naar Lelystad Airport te willen.

    reageer
  • Polderbewoner

     

    heel snel beginnen met de bouw,werkgelegenheid . Super.

    reageer
  • Piet

     

    En in zo'n hotel kun je heel comfortabel heel lang gaan zitten wachten op het eerste vliegtuig. Gezellig.

    reageer
  • Julia Vermeer

     

    Noem mij één maatschappij die geïnteresseerd is???

    reageer
  • Bertus

     

    Als je niet weet hoe het zit moet je niet reageren. Transavia heeft vele malen aangegeven dat Lelystad Airport voor hun van levensbelang is en er zelfs hun gehele home base naar toe gaan verhuizen.

    reageer
  • Jake

     

    nou Frits, je weet er wel veel van, tarieven al bekend voor het parkeren, de landingsrechten etc Alles voor de helft! Je kan alles bedenken maar als er geen enkele maatschappij in Lelystad wil landen gebeurd er He-le-maal niets.....

    reageer
  • robin

     

    Ryan Air wil niet op Llelystad vliegen. Easy Jet gaat ook niet vliegen op lLlelystad en Transavia wil ook niet. En dan toch maar doorgaan met geldverkwisting. Hoe dom kun je zijn.

    reageer
  • frits

     

    Nou en? Easyjet is al lang niet goedkoop meer, en mikt steeds meer op zakenlui. Voor hen is Schiphol dan inderdaad logischer. Er zijn heel veel lowcostcarriers. Aer Lingus, Ryanair, Jet2, Air Berlin, Vueling, Wizz Air en nog heel veel meer. Daarnaast is het nog niet zeker wat Arkefly en Corendon gaan doen (de ene directeur zegt van wel, dan de andere weer van niet; ofwel: onderhandelingsstrategie). Er hoeven er maar een paar interesse te hebben in de landingsrechten die op Lelystad de helft gaan bedragen van Schiphol. En dat kunnen ook nieuwkomers zijn die nu nog niet of nauwelijks op Nederland vliegen. Ook parkeren gaat op Lelystad maar de helft kosten. Interessant dus voor vliegmaatschappijen die goedkope kaartjes willen verkopen en zich nieuwe op de Nederlandse markt willen storten. Schiphol is niet gek; ze investeren niet voor niets in Lelystad.

    reageer
  • frits

     

    Ik denk inderdaad dat hebt gemeentelijk grondbedrijf dit ook prima zou kunnen. Als die nep-bedrijven die voor 100% van de overheid zijn met een overbetaald directeur, dat heeft geen enkele toegevoegde waarde.

    reageer
  • HM

     

    Iemand al in de Volkskrant van gisteren het interview met de bestuursvoorzitter van Easyjet (McCall) gelezen? Tja, ik ben bang dat de lokale politici die zo graag bij de "grote jongens" willen horen zodat ze kunnen zeggen dat zij ook een vliegveld hebben, dit niet willen horen. Begrijp me niet verkeerd, van mij mag het vliegveld uitgroeien tot een echte luchthaven. Maar prijsvechters vliegen alleen op subsidie (=belastinggeld!!!).

    reageer
  • greet

     

    Wat een top nieuws! Lelystad begint te groeien. Dit is niet alleen mooi voor de passagiers van het vliegveld maar voor iedere toerist die door Nederland reist of wilt verblijven in de nabijheid van Lelystad/Almere etc.

    reageer
  • Koos

     

    goed nieuws! Werkgelegenheid tijdens de bouw. Straks in alle lagen werkgelegenheid. Top! De nodige restaurants en Leisure zullen wel volgen.

    reageer
  • Dirk

     

    De eerste "intentie" In acht jaar! En dan nog trots zijn ook? Nog steeds niets verkocht dus! En waar blijft dat Italiaans testcentrum voor de automotive? Horen we ook niets meer over! En dat pretpark? Alle logistiek dienstverleners? Direct opheffen dat OMALA en als toegevoegd dossier bij een eenvoudige ambtenaar plaatsen. Miljoenen zijn verslonden in de laatste afgelopen 8 jaar, en die intentie zegt helemaal niets op de lange termijn. Eerst een grote vliegmaatschappij, anders komt er helemaal niets! Daar hebben wij OMALA niet voor nodig.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert