Buitenlandse toeristen groeimarkt voor Flevoland

FLEVOLAND
Buitenlandse toeristen vormen een belangrijke doelgroep in de nieuwe strategie van Toerisme Flevoland.

Volgens Rinkje Tromp van Toerisme Flevoland zit er nog veel groei in die categorie, zegt ze in de zaterdageditie van het tv-programma Over Flevoland Gesproken.

Bezoekers uit het buitenland moeten worden gelokt met het unieke verhaal van de polder. Onderdelen van dat verhaal zijn waterbeheer, de bouw van nieuwe steden en de aanleg van nieuwe natuur.

reacties (6)

  • Dirk2

     

    Jammer dat het zo slecht wordt uitgelegd tbv het eigenbelang. De polder heeft een jong historisch verhaal en gaat nu op aan onzinnige projecten als Batavialand. Waar is de echte trots van Flevoland en de pioniers in het bijzonder? Alles mag kapot om politieke belangen te dienen en het pluche te behouden? Bah.

    reageer
  • hotel lelystad airport

     

    Heb in 10 jaar tijd 2 verdwaalde toeristen gezien. dagjesmensen zijn er wl . Bataviastad en hup de bus weer in terug.

    reageer
  • kustbewoner

     

    Het unieke verhaal van de polder wordt al helemaal niet meer verteld o.a. in Erfgoedcentrum Nieuw Land het vroegere Poldermuseum. In de fata morgana Batavaland sneeuwt het verhaal van de inpoldering helemaal onder, want dat wordt een expo van scheepswrakken en kermisattracties.

    reageer
  • Bert

     

    wat een onzin verhaal. niets maar ook niets waar de toerist voor komt. welke nl er gaat voor deze onzin naar het buitenland. Dit beleid is een lachertje en deze mevrouw vaart er wel bij.

    reageer
  • Barbara

     

    De vele toeristen die geinteresseerd zijn in onderdelen van dat verhaal waarin uitleg over waterbeheer, de bouw van nieuwe steden en de aanleg van nieuwe natuur komen pas als de boel ingeklonken is over 200 jaar... Dan gaat zo'n verhaal pas echt spreken. De buitenlanders die wegens studie hier komen kijken is een ander verhaal, die hebben de weg naar deze polder altijd al weten te vinden.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • lelystedeling

     

    Die kreten worden al vele jaren gemaakt, maar tot nu toe zonder enig resultaat.City-marketing, ECL en al die andere promotionele instellingen slokken veel geld op maar het levert bijna niets op

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert