Provincie kiest bedrijven voor Regiotaxi

FLEVOLAND
De provincie heeft een keuze gemaakt uit de acht bedrijven die mee hebben gedaan aan de aanbesteding voor de regiotaxi.

Van Slooten gaat de regiotaxi in Emmeloord en Zeewolde verzorgen, Dronten wordt bediend door Vloettaxi en de taxicentrale Zwolle gaat in Lelystad rijden. Regiotaxi Flevoland is openbaar vervoer van deur tot deur, zeven dagen in de week van zes uur 's morgens tot half één ’s nachts.

Het zonetarief voor de regiotaxi is 1,10 euro per zone. Er moet wel een opstaptarief van 3,70 euro worden betaald.

reacties (24)

  • hermina

     

    schandalig vloettax deed het super op tijd nette goed opgeleide chauffeurs dit is alleen een kwestie van bezuinigingen de regiotax voor de gewone man om zeep helpen de provincie stapt wel in de auto met chauffeur hebben dus nergens last van bedankt hoge heren!!!!!!!!

    reageer
  • fred

     

    Voor afspraken in ziekenhuozen en of bij specialisten zijn andere taxi voor bijvoorbeeld ziekenfonds veroer dus heeft niks met regio taxi te maken maar ja dan moet je een eigen bijdrage betalen aan je zorgverzekeraar maar daar zul je dan niet voor in aanmerking komen dan maar op die manier naar ziekenhuizen met het risico dat je dus te laat kunt komen omdat het een deel taxi is

    reageer
  • ik

     

    Voorlopig nog niet, hoor, geen zorgen

    reageer
  • Hoekstra Urk

     

    Wat gaat er gebeuren met het taxivervoer naar de landelijke ziekenhuizen, van uit flevoland ? Gaat daar Connexxion ook over ? nee toch hoop ik.

    reageer
  • Van Galen Marknesse

     

    Wat al bijna 16 jaar goed ging mat Regiotaxi VLOETTAXI Emmeloord, blijf daar met je handjes van af, "bestuurders" Provincie Flevoland. !!! Laat Connexxtion buiten de deur, te onpersoonlijk .

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Eltjo uit Lelystad

     

    Wat hoor ik nu, gaat Connexxion dieverse taxibedrijven aansturen in flevoland ?? Nou dit gaat per rit uren duren, dan komt er een busje met nog 7 pers. vervolgens gaat men heel flevoland doorhobbelen !! We kennen allemaal de onmenselijke sevice van Connexxion. Heeft de Provincie een wegtrekker gehad ????

    reageer
  • KC

     

    De nieuwe bedrijven moeten de huidige werknemers overnemen. Dat is ook het geval bij het OV.

    reageer
  • Ruud W

     

    Aan het zonetarief is niks verandert tenmiste voor ov deze zijn nog het zelfde (gezien in de piektijd op werkdagen overdag)

    reageer
  • Jan de Graaf Emmeloord.

     

    Hebben jullie al eens naar de prijs gekeken, een stadsrit van 3 zone's gaat straks 3,30 + 3,70 = 7,00 euro kosten, lekker voordelig ?? Tel daarbij ongev. 65 ontslagen Chauffeurs en 25 Telefonisten welke ambtenaar heeft dit bedacht ?????? een sukkel zeker.

    reageer
  • Dirk2

     

    Beste KC, Dat is mij bekend, maar wat zijn de opgenomen verplichtingen op SROI voor de omgeving? Overal de mond van vol maar als puntje bij paaltje komt draait het alleen maar om het geld. Dat vind ik zeer zorgelijk in de armste gemeente van Nederland waar nadrukkelijk gebrek is aan duurzame arbeid. Zo komen we niet vooruit!

    reageer
  • Polderaar

     

    Ik hoop dan maar dat Gemeente Noordoostpolder het WMO vervoer loskoppelt van de Regiotaxi. Want met mijn ervaringen met twee uur te laat met een taxi via Connexxion en een aftandse taxi van Van Sloten uit het verleden doen mij anders het ergste vrezen. Kan de provincie ook aansprakelijk gesteld worden als we een afspraak missen in bijv. Ziekenhuis? Je krijgt immers de rekening voor je gemiste afspraak thuisgestuurd.

    reageer
  • frans

     

    Ik dacht dat de mobiliteitscentrale juist de mogelijkheid zou bieden dat alle taxibedrijven zich voor concreet te rijden ritten aan zouden kunnen bieden? Waardoor ook het midden- en kleinbedrijf het vervoer zou kunnen verzorgen? Nu is het toch weer klassiek aanbesteed met één (grote) vervoerder per gemeente. Wat heeft die mobiliteitscentrale dan nog voor zin? Waardeloos geregeld door de provincie, weer een gemiste kans. Laat Lelystad dit voortaan liever zelf doen, al dan niet samen met Dronten en Zeewolde. Kan de gemeente Lelystad dit nog stopzetten?

    reageer
  • Van Bemmel Emmeloord

     

    Heb zeer slechte ervaring met vervoerder Connection, en die gaan het voortaan regelen in Flevoland?? Ik ga verhuizen naar Zwolle, misschien rijdt daar mijn Vloettax!!

    reageer
  • Sharon Hamar de la Brethonière

     

    Ik vind dit wel erg belachelijk voor woorden er word op alles bezuinigd en waar rijd Dronten dan straks mee voor de mensen die licht beperking hebben

    reageer
  • Sjaak uit Emmeloord.

     

    Dit is toch ronduit ombeschoft provincie Flevoland, om een taxibedrijf uit Zwolle in Lelystad te laten knoeien. Schande wat een inzicht.

    reageer
  • Henk Van Schoot Emmeloord.

     

    Dit is dan het einde, na 15 jaar goed en betaalbaar Regiovervoer. We zullen Vloettax gaan missen. Hartelijk dank Provincie Flevoland.

    reageer
  • KC

     

    Een dienst als de regiotaxi moet Europees worden aan besteed. Hierbij kan een ieder uit Europa dus in schrijven. Wat ander is dat de hoofdaannemer in het bestek dat hij bijv. 1/3 van het moet laten uitvoeren door provinciale onderaannemer of dat hij bijv 10 % werklozen moet inzetten.

    reageer
  • Ruud W.

     

    Nou nog vrijwiliger taxichauffeurs inzetten zoals in Almere

    reageer
  • Ruud W.

     

    Als hierdoor minder mensen met regio tax gaan dan is het voor de gemeente een mooie besparing En daar gaat het volgens mij ook om

    reageer
  • Hans de Boer, Lelystad

     

    Zwolse chauffeurs in Lelystad? Leve de TomTom.

    reageer
  • I.K

     

    De meeste flevolanders werken elders!

    reageer
  • Ruud W.

     

    Gigantische bende word het Het word er echt niet beter op

    reageer
  • ik

     

    vloettaxI ? Ik weet niet hoor, tis al 60 jaar Vloettax BV

    reageer
  • Dirk2

     

    Taxicentrale Zwolle gaat in Lelystad rijden? Mooie voorbode voor alle aanbestedingen in de toekomst. Dan zal de uitbreiding van Airport en Flevokust ook niet gebonden zijn aan lokale bedrijven voor de uitvoerend aannemer en dienstverleners? Regionaal is dus tot 70 km buiten de eigen grenzen? Dan kan alle leegloop van de aannemer en dienstverlener gewoon uit Noord Holland, Overijssel en Gelderland ingevlogen worden. Weer geen duurzame werkgelegenheid! Wees nu eens eerlijk, alles draait om de prijs, laat de lokale economie maar barsten.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert