Stichting AAP hekelt gebruik aapje in autoreclame

ALMERE • Wo 30 december 2015 | 12:16 • Woensdag 30 december 2015 | 12:16
Het gebruik van een aapje in de nieuwe reclame van Peugeot kan rekenen op afkeuring van de Almeerse stichting AAP. De stichting wijst de Franse autofabrikant op Twitter op de 200 klachten die de fabrikant binnen heeft gekregen op Facebook.

In het reclame spotje scheurt het aapje in het nieuwste model van Peugeot door een stad, Hij wordt op de hielen gezeten door gangsters. De achtervolging wordt afgesloten met een scène in een Aziatisch restaurant waar het aapje een maffiabaas uitdaagt.

De stichting laat regelmatig van zich horen wanneer apen opduiken in reclamespotjes en in de media. Zo noemde AAP de Amerikaanse zangeres Rihanna eerder dit jaar een 'bad girl' omdat zij zich liet fotograferen met een baby aapje en een plompe lori.

[https://twitter.com/stichting_aap/status/682144028708716545]

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel