Stichting AAP hekelt gebruik aapje in autoreclame

ALMERE
Het gebruik van een aapje in de nieuwe reclame van Peugeot kan rekenen op afkeuring van de Almeerse stichting AAP. De stichting wijst de Franse autofabrikant op Twitter op de 200 klachten die de fabrikant binnen heeft gekregen op Facebook.

In het reclame spotje scheurt het aapje in het nieuwste model van Peugeot door een stad, Hij wordt op de hielen gezeten door gangsters. De achtervolging wordt afgesloten met een scène in een Aziatisch restaurant waar het aapje een maffiabaas uitdaagt.

De stichting laat regelmatig van zich horen wanneer apen opduiken in reclamespotjes en in de media. Zo noemde AAP de Amerikaanse zangeres Rihanna eerder dit jaar een 'bad girl' omdat zij zich liet fotograferen met een baby aapje en een plompe lori.


reacties (7)

  • C.J.

     

    Stichting AAP wil alleen maar dat mensen niet op het idee komen een aap als huisdier te nemen. Waarom wordt er meteen weer zo negatief gereageerd?

    reageer
  • Knielus

     

    Wat een waanzin van die dromers bij aap. Men begint aardig zat te worden van dit soort stichtingen die er kapitalen door pompen .

    reageer
  • J.C. Moes.

     

    Als men mij wil pesten, dan kan dat door vast te binden op een stoel en zo, zelfs maar voor één kwartier, gedwongen laten kijken naar reclame, welke reclame dan ook! De goede, op het gebied van vakmanschap (mag natuurlijk ook vakvrouw - schap zijn!) niet te ná gesproken. Mijn afstandsbediening slijt het allermeest van mijn reclame ontwijk gedrag, maar dit wilde ik ‘met frisse tegenzin’ toch even controleren. Want dieren blootstellen aan welke kwelling dan ook, dáár is ondergetekende, óók fel TEGEN! Stichting AAP, wát is aan deze reclame zo fout, of eventueel, meer dan gemiddeld anders, áán de agressiviteit én de agressiviteit van de onwaarheden en klinkklare leugens in reclames waar we tot vervelens toe dagelijks mee bestookt worden? Blijf op de dieren letten, zou ik zeggen, maar ook op het ‘omslaan’ naar GAAP! JC.

    reageer
  • Flevoburger

     

    Hè Stichting AAP da's nou weer jammer......

    reageer
  • Jaap aap.

     

    Stichting aap moet niet zo zeuren.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Bongo

     

    Het ageren van stichting AAP op deze grappige aap vriendelijke reclames duid op gratis reclame van hun aanwezigheid op de goede doelen markt, men vergeet daarbij dat negatieve aandacht ook het tegenovergestelde kan bereiken, neem aan dat Peugeot hun jammerklacht niet financieel tegemoet komt. Zou overig wel inzage willen in het financiële huishouden van deze goede doelen organisatie, het gros van deze grossierderij organisaties zorgt meestal heel goed voor de eigen portemonnaie.

    reageer
  • Niek

     

    Wat een overdreven onzin zeg. Voor mij een reden niet meer met de Kids naar stichting Aap te gaan.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert