Minder ondersteuning evenementen

LELYSTAD
City Marketing Lelystad gaat minder evenementen ondersteunen. Dat blijkt uit het jaarplan 2016 van de organisatie. Volgende maand wordt duidelijk welke evenementen nog wél op ondersteuning kunnen rekenen.

Volgens Tony Merkelbach van City Marketing moet de focus dit jaar nog meer op bezoekers van buiten Lelystad komen te liggen. Uit een evaluatie van de activiteiten blijkt namelijk dat er aan het imago van de provinciehoofdstad veel te verbeteren valt.

Merkelbach hoopt ook dat trotse inwoners hun stad positief onder de aandacht brengen bij mensen buiten Lelystad.

reacties (5)

  • Oud lelystedeling

     

    Dat klopt idd, bezoekerscentrum is van SBB. City marketing kan toch met deze club in gesprek? Doe onderzoek wie waar en wanneer ergens naar toe gaat en ga in gesprek om het imago zo te verbeteren en het aanbod aan te laten sluiten op de behoefte. Ken uw klant en bedenk waar uw klant er van vind

    reageer
  • Rinus

     

    Het bezoekerscentrum is van Staatsbosbeheer. Niet opgelet in de politiek?

    reageer
  • Ex politica

     

    Op 1januari 2016,Nieuwjaarsdag,wandelde ik twee uur lang en wilde met familie en vrienden die van ver buiten Lelystad kwamen, net als honderden bezoekers van de oostvaardersplassen die van ver kwamen,even pauzeren in het Buitencentrum Oostvaardersplassen, oftewel, ons visitekaartje voor Lelystad.Maar,het bezoekerscentrum was op Nieuwjaarsdag gesloten. Wat is marketing Lelystad nog waard? Ter plekke was de reactie van velen dat het imago van Lelystad door dit soort marketing grote schade oploopt.

    reageer
  • Barbara

     

    Is het nog geen tijd om met pensioen te gaan voor de directie? Dan kan meteen de hele geldverslindende club opgeheven worden. Lijkt wel een breikrans die steeds opnieuw de zelfde steken laten vallen. Trotse inwoners doen niet anders dan contacten over grenzen heen onderhouden. Alleen ziet meneer Merkelbach dat niet.

    reageer
  • frits

     

    Jarenlang miljoenen spenderen is niet effectief geweest, want nog steeds valt er volgens dit vage subsidieclubje veel aan het imago van Lelystad te verbeteren. Volgens mij is niet de stad het probleem, want die is prima voor een middelgrote provinciestad met een mooie natuurrijke omgeving, en dat weet de gemiddelde Nederlander ook wel. Het imagoprobleem is het zelfingenomen stadsbestuur met zijn cliëntelisme en subsidieverslindende bevriende organisaties waar ex-politici, ex-ambtenaren en hun familieleden de dienst uitmaken. Daarnaast een vastgeroeste gemeentelijke ambtenarij met topambtenaren die al te lang rondlopen met gedateerde ideeën en elke vernieuwing frustreren. Citymarketing en ECL bestrijden het imagoprobleem niet, maar zijn zelf deel van het probleem, en ze hebben er belang bij dat het probleem blijft bestaan. Dat levert namelijk baantjes op.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert