Veel hardrijders beboet bij controle Vogelweg

LELYSTAD
Bij een verkeerscontrole op de Vogelweg in Lelystad heeft de politie donderdag 128 hardrijders betrapt.

Het verkeershandhavingsteam controleerde bijna 500 passerende voertuigen. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 128 kilometer per uur.

De maximum snelheid op de Vogelweg is 80 kilometer per uur.

reacties (22)

  • Dennis

     

    Van mij mogen ze dagelijks in de spits gaan controleren op de Vogelweg. Ik rij er tegenwoordig niet zo heel vaak meer, maar wat een debielen rijden daar. Als je harder wil dan 80, ga dan lekker over de A6 of Gooiseweg. Vorige week nog even een noodstop moeten maken omdat er zo'n lamzak me moest inhalen terwijl er een vrachtwagen tegemoet kwam ( best spannend met een bestelbus van 3 ton ). 80 is 80 .

    reageer
  • Rob

     

    Iedere keer dat gezeur en commentaar dat gegeven wordt over de Vogelweg. Prima die snelheidscontroles daar, moeten ze iedere week een paar keer doen. Snap trouwens niet dat ze de Vogelweg niet helemaal afsluiten voor doorgaand verkeer, het ligt tussen de A6 en de Gooiseweg en de Vogelweg is in principe alleen bedoeld voor landbouwverkeer. Het is inderdaad een racebaan daar met veel idioten die de Vogelweg als snelweg gebruiken. De meest vreemde capriolen worden daar uitgehaald door veelal onbekwamen chauffeurs die het leven van andere weggebruikers in gevaar brengen. Provincie neem eindelijk een uw verantwoordelijkheid en maak het verkeer daar weer landelijk, vinden de bewoners daar ook fijner.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Het zou beter zijn de weg opnieuw aan te leggen. De weg verzakt ook voortdurend. Er is ruimte genoeg omdat vroeger al gepland is voor 2x2. Nu zou je een moderne provincieweg kunnen aanleggen 2x1 met scheiding en een open-steenstrook rechts. 2x2 met fietspad is ook OK. De kruisingen worden dan wel een probleem. Het beste zet je je cruisecontrol maar op 80 km/h. Je moet bij de kruisingen toch inhouden vanwege de drempels. Net als op de woonerven in de steden zijn het in de polder overigens vooral de lokaal bekenden die veel te hard rijden. Ook op de boerderijwegen. Snel de kinderen halen, snel dit halen of brengen etcetera.

    reageer
  • De Vries

     

    Zakkenvullen. Als het daar nou levensgevaarlijk is, okee. Maar wat gebeurt daar nou? Lijstje met ongelukken? Ga op de dreven controleren en in 30km zones. Dat heeft positief effect. Kijk maar eens hoe hard ze rijden op de dreven. En daar kan wel een lijst met ongelukken gemaakt worden.

    reageer
  • Flevoburger

     

    de tijd dat verkeerscontroles zijn gericht op het verbeteren van de verkeersveiligheid ligt volgens mij ver achter ons. Het is een verlengstuk van de overheid om meer en meer geld bij de burger weg te trekken..... Schrale troost, zolang ze op dit gebied nog een beste bak geld kunnen binnen hengelen doen ze dat ze dat minder bij de burger die zich aan de regels probeert te houden. Want dat geld hebben ze hard nodig. Droevig voor de uitvoerenden, de politie. Die hierdoor steeds minder maatschappelijke geloofwaardigheid krijgt. ( met alle gevolgen van dien)

  • Jeweetwelwieikben

     

    Als deze weg speciaal bedoeld is voor landbouwwerktuigen en niet voor de wegenbelastingbetaler, zeg ik afsluiten... Maar laat de boeren waarvoor hij is aangelegd dan ook zelf de kosten van aanleg en onderhoudenbetalen van deze weg...de oplossing kan zo simpel zijn!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Me

     

    Ook wij vonden het een weg waar je lekker door kon rijden op 5 december. Tomtom aan want we moesten vanuit Almere naar 't Harde. Lekker binnendoor, het was mooi weer. Kletsend over al de windmolens en dat sommige zo leuk zijn met die groene onderkant. Kletsen over de tijd dat onze caravan daar nog gestald stond. Geen bord gezien van de maximum snelheid, niet op de tomtom gekeken. Gewoon moeten weten dat het een N weg is en de max snelheid 80 is, hoe goed de weg ook is, hoe mooi het weer ook was. Geen landbouwverkeeer. Hele, hele dure les geweest. Maar eerlijk is eerlijk, onze eigen schuld dikke bult.

    reageer
  • Hannes

     

    Ga er vanuit als je een buizerd of een reiger niet ziet, zie je ook de camera niet.

    reageer
  • JeeBee

     

    Toch leuk dat weer even alle vooroordelen over de landbouw en landbouwvoertuigen hebt kunnen spuien. Niet onderbouwd door enige feitelijke kennis van zaken maar toch. Zou leuk zijn in de oogstperiode: 'Ja, het is prima weer om te rooien maar we mogen niet van- en naar het land/de boerderij omdat HM er last van schijnt te hebben.' Als je zoveel last hebt van die paar landbouwvoertuigen die af en toe over de Vogelweg rijden voor hun werk dan neem je toch lekker een alternatieve route??

    reageer
  • Flevoburger

     

    Handhaven is een prima zaak maar bij de hoogte van de boetes ontgaat mij even het gevoel van 1 Europa.....

    reageer
  • Rene

     

    Cruisecontrol aan , netjes op 82 zetten, heb je geen probleem.

    reageer
  • Tim

     

    Let gewoon op je voet op het gadpedaal.en minder opfokken. En zoek geen zwakke excuses.jullie zijn het gevaar. Ik zit 12 uur pd op de weg voor het werk( vertegenwoordiger). Ik ga altijd op tijd weg en heb al 30 jaar geen bekeuring ontvangen Mogen van mij lkkr verhogen die bekeuringen. Stelletje dwazen.

    reageer
  • Jeroen

     

    Als jij 12 uur per dag op de weg zit verdien je ook niets voor je werkgever. Vertegenwoordigers gaan normaal gesproken ook nog even bij bedrijven naar binnen om hun best te doen klanten te binden en producten te verkopen.

  • KC

     

    Boetes gaan naar de schatkist en niet naar de provincie.

    reageer
  • Marijke

     

    Toen ik nog een auto had reed ik daar regelmatig. Ik reed braaf 80 maar werd door bijna iedereen ingehaald. Ook in het donker, terwijl er dan regelmatig een ree of vos over kan steken. Die dieren staan ineens voor je bumper... Met 80 is het al lastig op tijd stoppen, met 100 of meer is dat m.i. onmogelijk. Verder inderdaad het landbouwverkeer. Ik heb respect voor de mensen op de landbouwvoertuigen, maar het houdt zo verschrikkelijk op allemaal. Is een ventweg speciaal voor landbouwverkeer geen optie, of meer uitwijkplekken?

    reageer
  • Joop

     

    Er moet nog een periode van staking worden ingehaald.

    reageer
  • Lee

     

    Nu nog controle in de wijken van Lelystad max 30 lijkt soms wel de A6

    reageer
  • Piet

     

    Je kan ook vlak bij je werk gaan wonen

    reageer
  • Kaassie

     

    Ik ben normaal ook tegen de kassa vullende activiteiten van onze flits-teams. Op de Vogelweg, vind ik, kunnen ze vaak niet genoeg staan. Weleens royaal 100 gereden daar, of met aanhanger? het lijkt wel of je dan gelanceerd wordt. Deze weg zou eigenlijk voor snelverkeer moeten worden afgesloten, te gevaarlijk. Maar goed dat er af en toe landbouw verkeer is, dat remt af. Enne, Sjaak, op deze weg sta je nooit in de file, maar of je op plaats van afspraak komt ?

    reageer
  • Goedbezig

     

    Controleer ook eens op de Spiekweg. Wordt in de avond ook veel te hard gereden. Weinig mensen die daar 80 rijden!

    reageer
  • DeLuis

     

    Gewoon een kwestie van jammer. 80 is toch gewoon 80, ook op de Vogelweg.

    reageer
  • Jan

     

    In de reactie dat het een zo gevaarlijke weg is, en dat klopt zeker, waarom rijdt men dan zo idioot hard? Bivendien, luister, als je geen boete wilt krijgen en toch gevaarlijk hard wil rijden, naar Omroep Flevoland, de flitser werd daar gemeld...

    reageer
  • HM

     

    Het grootste gevaar op de Vogelweg zijn de landbouwvoertuigen. De zijn breed, slecht verlicht en houden alle verkeer op waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Om maar niet te spreken over de moddersporen die de weg spekglad kunnen maken. Daarbij zit bij vrijwel elk landbouwvoertuig de bestuurder met zijn mobiel te bellen. Eigenlijk zouden deze voertuigen in de spits verboden moeten worden op de Vogelweg. Alle andere wegen zijn voor normaal verkeer verboden in de ochtend en avondspits. Dat kan dus alleen via de Vogelweg rijden. Die landbouwvoertuigen zouden in die periodes verplicht over de voor het normale verkeer afgesloten wegen moeten rijden. Maar nee hoor. Omdat het landbouw is, kan en mag ineens alles. Als het voertuigen vanuit een andere bedrijfstak zouden zijn, waren ze zo van de weg gehaald.......

    reageer
  • tjoep

     

    Raar he, landbouwvoertuigen in een landbouwgebied. Ga in de randstad gaan wonen en leven, dan heb je geen last van ander soortige voertuigen........ Als je door wilt jagen, zoek dan je woonplek uit, daar waar je door kunt en mag jagen zonder dat de hele wereld zich aan jou moet aanpassen. Want voor jou is het erg moeilijk om je aan regels te houden

  • .\/\/.

     

    Ja, natuurlijk ligt de schuld altijd bij een ander.

  • johan54

     

    U kunt zelf over de A6 of Gooise weg rijden, dan hindert u onze landbouwers niet tijdens hun werkzaamheden en anders gewoon geduld hebben. Als u bang bent te laat te komen, gewoon iets eerder weggaan, is wel zo rustig. Verder dient iedereen zich gewoon aan de snelheid te houden, heeft als voordeel dat de staatskas ook niet gespekt wordt.

  • whoknows

     

    daarom is het zo belangrijk dat je niet te snel rijd op dit soort wegen. Bij normale snelheden kan je altijd nog een poging doen om in te grijpen. Rij je te snel, dan is de poging in vele gevallen tevergeefs. En vergeet niet, er is een maximum snelheid daar, dat houd in dat je daar max 80 mag, langzamer kan dus ook

  • Oud lelystedeling

     

    Waarom geen traject controle daar? Dat helpt misschien structureel?! Of is dat niet de bedoeling? Dan heb je geen kassa die regelmatig aan t rinkelen is. En daar draait t om

    reageer
  • Dick

     

    Omdat 80km/u op deze weg gewoon een belachelijke limiet is. 100km/u is een veel betere limiet voor de vogelweg. Parallelweg voor het landbouwverkeer ernaast, ruimte is er zat.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert