Extra treinpersoneel op Flevolijn

FLEVOLAND
Vakbond FNV Spoor zegt erg blij te zijn met het besluit van staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu om 10 miljoen euro extra uit te trekken voor de veiligheid op het spoor. Volgens FNV Spoor is er eindelijk een concretisering van de afspraken die al een jaar geleden zijn gemaakt om agressie tegen NS-personeel terug te dringen.

In december voerden NS-medewerkers actie op station Almere Centrum nadat een aantal Veiligheid- en Servicemedewerkers gewond was geraakt door een aanval van een zwartrijder en zijn vrienden. Ook latere geweldincidenten op Almeerse treinstations waren aanleiding voor de vakbond om duidelijk te maken dat er snel iets verbeterd moet worden aan de veiligheid van NS-personeel.

Het duurt nog een jaar voordat de NS 200 man extra in kan zetten. In de tussentijd wordt voor de "lastige regionale lijnen" zoals de Flevolijn gekeken hoe de veiligheid vergroot kan worden door te schuiven met bestaand personeel.

reacties (4)

  • witfietser

     

    Ik snapt het niet. Gewoon zorgen dat er niemand zonder geldig kaartje in kan stappen. Heb je ook geen conducteurs nodig, en heb je dus ook geen agressie meer. Als ik met een vliegtuig ga kom ik er zonder ticket er absoluut niet in. En ik heb op een vlucht nog nooit een conducteur gezien voor ticket controle. .!!

    reageer
  • Dick

     

    Ik snap niet waarom dit soort maatregelen nodig zijn. Ik kom all over THE world in openbaar vervoer en ik kan je zeggen, in Japan is dit totaal onnodig. Daar hebben de mensen nog respect voor elkaar en de openbare ruimte. Het is gewoon onze verziekte mentaliteit die dit soort dingen nodig maakt. Maar wij zijn op meerdere vlakken een behoorlijk onbeschoft volkje geworden. Iedereen jijt en jout, in bijvoorbeeld Duitsland is het nog steeds Sie. Ofwel u. En het duurt wel even voor er du gezegd gaat worden. En daar is het ook nog de oudere die uitnodigt om te "Dutzen". Kwestie van respect.

  • Antje Ha

     

    Dan zullen de treinkaartjes eerdaags nog wel wat extra omhoog gaan. Allemaal meerkosten zonder extra omzet.

    reageer
  • De Vries

     

    Poortjes hebben geen zin tegen de vaste zwartrijders. Ze duwen ze open of lopen er met z'n tweetjes door.

  • Willem D

     

    Dus de belasting betaler draait er weer voor op terwijl ik nooit met de trein ga Gewoon niet meer rijden

    reageer
  • lelystad

     

    Gewoon niet meer rijden! Dus omdat jij niet met de trein reist maar wel belasting betaald, moeten andere reizigers ook maar de dupe zijn? Ook deze mensen betalen belasting! Beetje egoistische reactie vind ik!

  • De Vries

     

    Als ze vaker gaan controleren is de pakkans groter en zal men vaker een kaartje kopen. Hierdoor zal ook de agressie afnemen! Nu zit de conducteur liever lui in de eerste klas. Zie het dagelijks.

    reageer
  • Tom

     

    Misschien heeft hij geen zin om in elkaar gealagen te worden door een of andere idioot die betrapt op zwartrijden.

  • Pzaal

     

    Je haalt me de woorden uit me mond. Hopelijk heeft dit geen/weinig invloed op de prijs van het kaartje.

  • Antje Ha

     

    Er zijn poortjes op de Flevolijn. Meer verkoop zal er nauwelijks zijn. In de eerste klas zitten doen ze ook met zijn tweeën. Of zelfs met een heel controleteam in gele jasjes. Eigenlijk moeten ze de trein gewoon stilzetten bij Poort en tijdens het stilstaan iedereen controleren. Geen kaartje dan direct naar buiten naar het mobiele politiekantoor. Wanneer ze een grote ploeg hebben is een trein zo gedaan. Ze kunnen dan ook makkelijk twee richtingen controleren. Het belangrijkste is natuurlijk om op Amsterdam ook de poortjes te sluiten. Een hoop zwartrijders gaan gewoon naar de stad om drugs te halen en een kaartje willen ze niet betalen.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert