Veel vertraging bij Muiderberg door storing wisselstrook

ALMERE
Verkeer op de A6 richting knooppunt Muiderberg ondervond vanmorgen veel vertraging door een afsluiting van de wisselstrook richting Amsterdam.

Volgens Rijkswaterstaat weigerde een verschuifbare vangrail dienst en kon de wisselstrook daardoor niet open. Een aannemer werd ingeschakeld om het probleem te verhelpen. Dat lukte rond 14.00 uur.

De vertraging voor het verkeer was rond kwart voor acht opgelopen tot zo'n drie kwartier. Door omrijders liep het verkeer op de A27 ook vast.

reacties (28)

  • De ingenieur

     

    Jaja, alsof de A27 zo leuk is. Je kan beter verhuizen. Wel is nu budget vrij gemaakt om rondom verkeersplein Eemnes grote stukken drie baans te maken.

    reageer
  • Stanley

     

    Word files wel zat komt er nog een ov actie?.

    reageer
  • mopper

     

    Aan de reacties te lezen zijn dit allemaal weggebruikers die dagelijks op de A6 rijden, dan moet je onderhand weten dat er hard aan de weg gewerkt wordt. Je weet dan ook dat er nog net zoveel rijbanen zijn als voor de omlegging, alleen is er een strook over een afstand van +_ 1000 meter apart van de andere rijbanen. Zoals iemand als schreef, als iedereen zijn snelheid een beetje aanpast, andere weggebruikers de ruimte geeft dan kan je veel sneller doorrijden.

    reageer
  • Dick

     

    Tja, steven, Ik snap dat gedrag ook niet. Waarom willen mensen niet op de rechter strook terugkeren als ze een (vracht)auto hebben ingehaald? Waarom gaan de meeste mensen als een zombie bij 2x3 stroken in de middelste strook trutten? Ik weet het echt niet. Overigens is dat universeel Europees, gebeurt overal in Europa.

    reageer
  • Marco

     

    Gelukkig werk ik in Leusden. Dus de A27

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Steven Stedenwijker

     

    Waarom zouden de invoegers per se over de afgeschermde strook willen rijden. Je komt in hetzelfde wak uit. Alleen lieden die richting Hilversum willen zullen liever links gaan rijden maar kunnen over de brug ook nog naar links. Troost u. Het is tijdelijk, straks kan men van de Hoge Ring niet meer in de midden-banen geraken.

    reageer
  • polderjongen

     

    Meestal staat de file op de A6 voor Almere Poort en niet voor Muiderberg. Dit komt omdat de vele automobilisten die vanaf de Hogering de A6 oprijden direct naar de meest linkerbaan willen om zo van de nieuwe rijstrook op de Hollandse Brug gebruik te maken. Hierdoor moet het achterop (vanf de A6) komende verkeer steeds weer op de rem trappen.

    reageer
  • Jeroen

     

    ca 3x per week moet ik via de A6 naar Amsterdam het afgelopen jaar en dit is de eerste keer dat de wisselstrook dicht was. Tot de verandering bij de Hollandse brug ging het ook altijd redelijk tot goed, maar sinds de aanpassing daar is het al vanaf Almere-Stad veel drukker. Het is nu eenmaal zo, er wordt hard gewerkt. Het enige is dat de beleidsmakers in Den Haag dit eerder hadden moeten starten. Voortdurend wordt er pas asfalt aangelegd nadat er gebouw wordt.

    reageer
  • Dirk Zaan

     

    U bent wat kort van geheugen. Storingen aan de wisselstrook entreeversperringen zijn er frequent.

    reageer
  • Demo

     

    Ik stond vanmorgen ook keurig in het rijtje. Ik verwijt het al die automobilisten die ook zonodig gelijk met mij op de zelfde tijd naar Amsterdam moesten. Zonder hen had ik door kunnen rijden. Maar even serieus: RWS en vele andere doen hun stinkende best om de situattie op de A6,A1 en A9 voor de toekomst te verbeteren. En ja dat geeft overlast. Deze mensen zitten echt niet te slapen. En dat er soms iets in storing valt, tsja is techniek, dus kan gebeuren. Uw auto laat u soms ook onverwacht in de steek. Dus kom op mensen laten we nu niet op alles en iedereen afgeven om dat er wat fout gaat. Vind je dat er teveel oponthoud is ga dan eerder van huis. Verbeter de situatie begin bij je zelf.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Jij en ik maken ook deel uit van die file, dus het is niet alleen de schuld van RWS

    reageer
  • 13xx

     

    Ik hoor het alweer: Nederland heeft 16 miljoen verkeersexperts.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Als ik me niet vergis dringt GroenLinks al sinds mensenheugenis aan op het verbeteren van openbaar vervoer in plaats van het aanleggen van meer asfalt. Verdubbeling van de A6-A1-A9 is goedgekeurd, verdubbeling van het spoor richting het vasteland niet. Die planologie is uit de koker van de VVD.

    reageer
  • Gerard

     

    Vrijwel ALLE dagelijkse files zijn veroorzaakt door de achterlijke manier waarop RWS de tijdelijke situatie op de A6 heeft aangebracht. een kleuter kan zien dat het vast gaat lopen en om daar volkomen zeker van te zijn staan ook continu de matrixborden aan en worden er misleidende, verwarring veroorzakende verkeersborden opgehangen. Uiteraard ontstaan er files door aanrijdingen al gevolg van slecht weggedrag maar het overgrote deel van het fileleed wordt door die prutsers van RWS veroorzaakt!

    reageer
  • Ron

     

    Iedere morgen vette file op de A6. Wat dat allemaal niet kost. Ook het milieu heeft er last van. GroenLinks kom er eens in!

    reageer
  • Rogier de Groot

     

    Hoe vaak in het afgelopen jaar heeft de A1 \ A6 tussen Flevoland en Amsterdam door storingen vastgestaan. Nauwelijks, er waren afgelopen jaar nauwelijks storingen op het traject Flevoland - Amsterdam. Daarnaast wordt er hard gewerkt om de A1, A6 en A9 stevig aan te pakken. Eind 2017 - begin 2018 zullen de werkzaamheden tussen Almere en KNP Diemen gereed zijn en in 2021 - 2022 zullen de A6 door Almere en de A9 door de Bijlmermeer gereed zijn.

    reageer
  • herman

     

    Nou idd Japioo T ziet er misschien wat onhandig uit allemaal en zeker als men van de A1 de A6 op komt en er ineens een versmalling van 2 naar 1 baan (tijdelijk) gerealiseerd is. Groot bottleneck zit m in de chauffeurs die gebruik maken van de A6 en A1. 's morgens nog een beetje slaap in de ogen dus vaker een kop-staart botsing, maar als iedereen nou eens gewoon ruimte geeft aan de mede weggebruikers dan stopt het ook grotendeels de opstroping van auto's . Rustiger rijden en ruimte geven en tijdig invoegen!!! Dat zou een hoop ellende oplossen

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    Nonsens. Aan het oude en nieuwe ontwerp mankeert niets. Typisch Nederlands is dat alles picobello geregeld is en dat het altijd een verademing is je weer terug bent. Bij ons zie je nooit een roestige brug of wegen met gaten waar je je assen op kan breken. Ook in vergelijk met naburige landen maar vooral in vergelijk met de USA en andere landen waar men alles kapot bezuinigt.

    reageer
  • Sheila Brands

     

    Het is een schandaal dat niemand, Rijkswaterstaat of de politie of verkeersegelaars een hele provincie laten stikken. Is er nou niemand dit dit interesseert?

    reageer
  • Japioo

     

    Niet alleen de wisselstrook gaf problemen , ook een gestrande auto bij de splitsing naar de A1 gaf ellende , waarom er een surveillance auto van de brandweer met zwaailicht bijstond is mij een groot raadsel wat weer tot filevorming bijdraagt , iedereen gaat weer langzaam rijden , de chauffeur stond keurig achter de vangrails , dus veilig , niet hebbende over de avondspits van dinsdag , ook weer een knaller op de A6 en grote vertraging op de A1, wanneer gaan we nu eens echt autorijden ????

    reageer
  • .\/\/.

     

    "het meest waarschijnlijk dat de betrokken medewerker zich verslapen heeft" - nou dat klinkt heel erg onderbouwd.

    reageer
  • Rogier de Groot

     

    Hoe verklaar je dan dat de wisselstrook vanaf de A1 wel geopend was. Daarnaast moet de signalering ook tijdens de nachturen bewaakt worden. Het personeel is gewoon aanwezig en dit was gewoon een storing die kan voorkomen. Afgelopen jaar waren er nauwelijks storingen aan de wisselstrook. Met andere woorden, wat je zegt klopt gewoon niet en \ of nergens op gebaseerd.

    reageer
  • Piet

     

    Via Enkhuizen reed het vandaag prima door.

    reageer
  • qwerty

     

    Nou,wat houdt je tegen?

    reageer
  • Jeroen

     

    Is het niet zo dat iedereen bij RWS ligt te slapen ? zoiets wordt gedaan van de verkeerscentrale welke 24/7 bemand is (of hoort). Waarschijnlijker is het dat het nu gewoon gedaan is om te voorkomen dat de werkzaamheden de schuld krijgen en wellciht een kabeltje geraakt met het heiwerk bij knooppunt ?

    reageer
  • Andre ingeenieur

     

    Waarom doe je zelf geen onderzoek?

    reageer
  • Henk

     

    De hele situatie rond de A6 is één groot drama. Door op klungelige wijze op- en afritten te maken, onduidelijke situaties met vangrails, hebben het file leed alleen maar vergroot. Niet goed doordacht. Kortom, een dikke onvoldoende voor de bouwers en bedenkers. Typisch Nederland ! Symptoom bestrijding i.v.m problemen oplossen. En van deze ellende zijn we nog lang niet af.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Iemand zou eens via een WOB en onderzoek moeten vaststellen wat er feitelijk aan storing was. Zoals al eens eerder gepost: gezien de willekeur is het meest waarschijnlijk dat de betrokken medewerker zich verslapen heeft een er niemand anders was om de entree te openen. Dit betekent wel dat vele duizenden te laat op hun bestemming komen en dat er aan de staart van de file nodeloos grote risico's worden gelopen op aanrijdingen.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert