A6 op tweede plaats in filelijst ANWB

ALMERE
De A6 tussen Almere en Muiden staat op de tweede plaats in de nieuwe filelijst van de ANWB. In de ochtendspits heeft het verkeer daar een extra reistijd van een half uur.

Dat de A6 zo hoog in de filelijst terechtkomt heeft te maken met de verbreding van de weg waaraan op dit moment gewerkt wordt. Daardoor is er veel hinder voor het verkeer.

De ANWB verwacht dat de files daar sterk verminderen als de verbreding van de A6 klaar is. De langste files staan volgens de ANWB-lijst  's ochtends op de A9 richting Diemen.

reacties (10)

  • Ingeborg

     

    Het is en blijft een ontzettend stomme zet om te splitsen met 1 trook naar links en twee naar rechts. Het stremt al om even over 6 's ochtends. Ik denk dat de linkerstrook dichtgooien/afsluiten nog beter zal zijn. Hoeven mensen niet na te denken welke baan ze zullen nemen en daarmee dus ook afremmen. En, mensen kunnen niet meer rijden tegenwoordig, wat is er gebeurd? En als je 1 seconde eerder thuis wil zijn, ja dan loont het om als een debiel steeds van rijstrook te wisselen. In Amerika hebben ze de policy keep your lane, kunnen we iets van leren!

    reageer
  • .\/\/.

     

    Het leuke van dit hele project is dat als het klaar is de files alleen maar iets verderop staan. Tevens heeft wegverbreding een aanzuigende werking: omdat er meer asfalt ligt gaan mensen met de auto. Het is natuurlijk aardig dat de wegenbouw in crisistijd aan het werk gehouden wordt, maar uiteindelijk is asfalt en auto's een heilloze weg.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Dat is helemaal niet zo. Het A6-A9 traject wordt over de hele lengte van Lelystad tot Velsen aangepakt. Er is geen andere plek voor files.

  • Hannes

     

    Laten we maar afwachten, ik hoop niet dat we gelijk krijgen.

  • johan54

     

    maximum snelheid in de spits naar 80km. probleem opgelost. Capaciteit van de weg wordt daarmee enorm vergroot. files ontstaan nog steeds door automobilisten die zonodig voor hun werk het licht in de ogen van een ander niet gunnen. Als je met 80km lekker door kunt rijden ben je zo de brug over.

    reageer
  • Reiziger

     

    Lekker in de file staan. En mopperen op de NS als ze een keertje vertraging hebben. Geef mij maar de trein.

    reageer
  • michael

     

    Nog 4 jaar voor de a1 en a6 tot haven en 6 jaar voor de a6 tot Lelystad. En tot die tijd zak de azijn in de aanbieding blijven ??

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Muskey

     

    De splitsing in 1 en 2 rijstroken net voor de Hollandse brug zorgt voor het probleem. In plaats van met constante snelheid door te rijden, "vliegt men met 100 km/u naar de splitsing. Bij de splitsing remt de meute af en schuift alles in elkaar. Gevolg: een file.

    reageer
  • Ron

     

    Ik snap die files van de laatste tijd niet zo goed. Er is toch geen baan af gegaan richting Amsterdam?

    reageer
  • GezondVerstand

     

    Nee, ik snap 't ook niet. Komt waarschijnlijk omdat autorijden tegenwoordig iets heeeeeel anders is dan vroegah. ;-) Vroeger letten we op waar we rijden, anticiperen we, checken vantevoren of er soms dingen veranderen en houden daar rekening mee. We speelden niet met slimfeuns, we neuzelden niet in onze handenvrij setjes, maar letten gewoon op het verkeer. Tegenwoordig doet de dom-dom dat voor ons! Toch? Of toch niet???

  • Piet

     

    Toen het project voor de verbreding van de A6-A1-A9 werd gestart heeft Rijkswaterstaat beloofd dat het verkeer er nauwelijks last van zou hebben. Ze zouden namelijk de hele periode hetzelfde aantal rijstroken beschikbaar houden voor het verkeer, dus er kon niks mis gaan. Alleen door wat klungelige beslissingen met betrekking tot de Hollandse Brug (in beide richtingen) staan we nu bijna op de eerste plaats. Zo zie je maar wat een belofte waard is...

    reageer
  • Jos

     

    Gelukkig kunnen we altijd iemand de "Zwarte PIET" geven.

  • De ingenieur

     

    Al snel zal het over zijn en kun je opscheppen over de files van vroeger. Wanneer het eerste stuk van de A6 op breedte zal zijn en het Vecht-aquaduct in bedrijf met de tweede kanaalbrug erbij dan is het wel gedaan met het tranendal.

    reageer
  • Jeroen

     

    Het is echter jammer dat dit nog enkele jaren gaat duren. Als straks de Hollandse brug gereed is komt de A6 tussen Havendreef en Almere-poort nog aan de beurt en straks ook de aanpassing A1-A6

  • Jos

     

    Helaas duurt dat nog zo lang dat tegen die tijd er al zo veel auto's meer rijden dat het effect niet merkbaar meer is, of ik ben dan in de vut die tegen die tijd ook weer terug komt

  • Jan

     

    Op naar de eerste plaats, ik draag mijn steentje bij, want ik stap zo in de auto!

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert