Helft volkstuincomplex moet wijken voor N307

DRONTEN
Volkstuincomplex de Roggebot bij de Roggebotsluis in Dronten wordt voor de helft opgeofferd voor een betere doorstroming van het verkeer tussen Dronten en Kampen.

De N307 wordt verlegd en bij de Roggebotsluis komt een 7 meter hoge brug. Nu staan er geregeld files als de brug bij de sluis wordt bediend. Ook in de spits staat het verkeer vaak vast ter hoogte van het asielzoekerscentrum.

De gedupeerde volkstuinders hopen op compensatie van de provincie Flevoland. De brug en de aanpassing van de weg moeten over vijf jaar klaar zijn, tegelijk met de reconstructie van de rotonde bij het azc.

reacties (6)

  • wim

     

    Alles asfalteren ,dan kunnen we tenminste een mooie planeet doorgeven aan onze volgende generatie.

    reageer
  • De ingenieur

     

    De wegen zijn maar potloodstrepen op de kaart. Voor de duidelijkheid maakt de kaartuitgever de wegen maar wat breder. Mensen die het niet zo goed snappen denken dan al snel dat de hele wereld geasfalteerd zou kunnen raken.

  • KC

     

    Zou het een leuk idee zijn dat die tuinders bij Roggebot die hun volkstuin kwijt raken naar de overkant bij of op het AZC te verhuizen. Zij kunnen dan mooi integreren met de vluchtelingen en andersom. De vluchtelingen kunnen dan misschien ook tuinieren en geholpen worden door de tuinders. De vluchtelingen hebben dan meteen iets om handen en groeten en fruit.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Compensatie voor wat? Men krijgt ergens anders een kaveltje en het nieuwe zaaigoed kan de grond in. Niets verloren. De gereedschapskist kan wel even op een kruiwagen.

    reageer
  • Johan

     

    Het grootste probleem voor de doorstroming zijn al die rotondes op de hanzeweg en dronterringweg. Ipv dat een vrachtauto bijna continue 80 kan rijden tussen Swifterbant en Kampen is de gemiddelde snelheid nu onder de 50 km gekomen. Bij iedere rotonde moet een truck honderden meters voor de rotonde afremmen, er zich met 10 km/uur om heen wurmen en hebben ze weer honderden meters nodig om op snelheid te komen. Het zelfde geldt voor tractoren, die rijden al max 40 km. De oplossing volgens mij zijn invoegstroken en verkeerslichten voor overstekend verkeer.

    reageer
  • Dick

     

    Aan de ene kant ben ik het met je eens, rotondes, kruisingen stoppen het verkeer behoorlijk af. Maar je idee om verkeerslichten voor overstekend verkeer toe te passen is dan weer jammer, die houden het verkeer ook alleen maar op. En dan v.w.b. tractoren, die mogen maar 25km/u, en worden al lang van de Hanzeweg geweerd, die zijn verplicht om over de parallelweg te rijden. Maar het gekke is dat ik dit, toen het knooppunt bij de N50 klaar was, ook al heb geroepen. Toen werd ik nog voor gek versleten. Alle aanpassingen aan de Hanzeweg zullen niets bijdragen als je de achterliggende bottlenecks niet oplost. Dus begin maar met de N50 geheel 2x2 strooks te maken, en werk dan door naar de N307 tot aan Lelystad toe.

  • Adri

     

    Hopen op compensatie.... ik moet ook mijn tuin opzeggen ervoor. En dat is mijn lust en leven

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • jan

     

    Als de brug niet draait dan onstaan er ook file.s ik zou eerst maar eens kijken bij de afslag kampen leuk gemaakt hoor 2 afslagen voor het stoplicht en daarna gelijk weer 2 rijstrook hoezo probleem verleggen en verder op bijzalkerbroek 70 en een stoplicht dat maakt de file de weg loopt helemaal vol en dan de brug bij de roggebot de schuld geven ha ha kijk eens verdsr dan je neus

    reageer
  • Ron

     

    Eens Jan.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert