Conducteur zet reizigers uit overvolle trein

ALMERE
Veel treinreizigers zijn donderdagmorgen op station Almere Poort uit de Sprinter gezet omdat de trein overvol was. Op Twitter werd daarover geklaagd. De sprinter was vanuit Almere, via Amsterdam, onderweg naar Leiden.

Volgens de NS was de trein te kort door een defect aan het materieel. Het treinpersoneel schatte vervolgens in dat het zo vol werd, dat de veiligheid van de reizigers niet langer gegarandeerd kon worden.

Volgens de NS kunnen reizigers die uit de trein zijn gezet gebruik maken van de regeling Geld terug bij Vertraging.

Foto: @MarkJeffrey96 via Twitter







reacties (44)

  • Hannes

     

    Over veiligheid gesproken ik zou toch zorgen niet op het randje, van het perron gaan staan. Goeie rijs allemaal

    reageer
  • De conducteur

     

    Nou en? Dat is zeer ruim staan met vierkant van 50x50cm. Dan hoef je niemand aan te raken. Als het door slecht weer druk is kan het veel voller zijn. En dat komt ook vaak genoeg voor. Het bijzondere is dat de conducteur een berichtje om riep waar nu half Nederland boos over is. Gewoon vol douwen en rijden. Morgen is er weer de hele lengte.

    reageer
  • Bart

     

    Een andere vervoerder heeft nog steeds evenveel reizigers en neemt gewoon het materieel van de ns over (want anders kapitaalvernietiging). Kijk eens voor de grap op google op "volle arriva trein". Precies het zelfde. Het moet juist eens afgelopen zijn met de houding tegen ns!

    reageer
  • Ali V

     

    Beetje kort door de bocht door te stellen dat deze mensen het zelf opzoeken. ... veel mensen zijn naar deze zgn nieuwbouw gebieden verhuist omdat ze ergens anders geen woonruimte kregen . En ook deze mensen moeten nasr hun werk op de tijden dat de werkgevers bepalen.

    reageer
  • Erik

     

    Het blijkt maar weer dat dit land vol zit met klagers. Iedereen moet zo nodig met honderdduizenden tegelijk in een nieuwbouwgebied wonen en dan lekker met z'n alle op de zelfde tijd ergens anders heen om daar vervolgens met z'n alle te gaan werken. Zoeken we de problemen op deze wijze niet zelf op? En als het ov dan zo slecht is als iedereen beweert gaan we toch fijntjes met z'n alle met de auto. Gezellig in de file staan. Oh shit, dan moeten we daar natuurlijk weer over klagen. Het is ook nooit goed. Mensen maak je niet zo druk. Voor dat je het weet blaas je je laatste adem uit.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Dirk Zaan

     

    Er is niemand de trein uitgezet. Op een bepaald moment is de mensen verzocht niet verder in te stappen. Overigens zien de foto's er helemaal niet zo druk uit. Ik heb een jaar of wat terug veel krapper in trein gestaan toen door sneeuw de boel ernstig ontregeld was. Je kon je armen niet eens meer bewegen.

    reageer
  • frits

     

    NS rekent met 4 staande reizigers per vierkante meter. Serieus!

    reageer
  • frits

     

    Kunnen we ook gebruik maken van de actie "NS weg wegens wanprestatie"? Of moeten we daar echt de in het contract afgesproken evaluatie voor afwachten? Wordt tijd om de vriendjespolitiek tussen de NS en het ministerie van I&M eens te doorbreken. Gewoon aanbesteden aan de vervoerder die de meeste treinen en de meeste ritten biedt.

    reageer
  • Ab

     

    Dit is normaal gedrag van de NS. Dan probeer je het toch gewoon bij de volgende trein... Hee hallo ik heb een kaartje gekocht om vervoerd te worden en niet om op een trein te wachten die bij gratie van God eens komt. De NS is een mooi weer verkoper.

    reageer
  • David

     

    De minister moet gewoon zeggen: "NS, jullie roepen als de bliksem de terzijde gestelde MAT 64 terug. Of jullie daar de revisiehal in Maastricht ervoor aan het ombouwen zijn voor andere materieel, interesseert mij geen donder! Dan bouwen jullie deze zolang maar terug. Breek desnoods het contract met de sloper open, ga deze treinen een revisiebeurt geven en hou ze nog een jaar in dienst, totdat de nieuwe treinen in dienst zijn en de kinderziektes verholpen zijn. Kost het geld? Jammer, dan korten jullie maar op de salarissen van jullie topmensen en trekken jullie de bonussen maar in en vorder desnoods de gegeven bonussen aan jullie falende voorgangers maar in!" Dan wil ik weleens zien wat NS dan allemaal uit de kast gaat halen om dit probleem op te lossen.

    reageer
  • Trein

     

    Het is dagelijkse kost in de sprinter naar Leiden. Het is niet alleen vanmorgen vol maar elke dag is deze trein stampvol. Het wordt tijd dat NS in ziet dat ze in de ochtendspits gewoon niet met van die kleine sprintertjes af kan.

    reageer
  • Nico

     

    Tis wel weer erg hoor. Neem je een treintje later.

    reageer
  • Patrick

     

    Gelukkig was er een conducteur die zijn verantwoordelijkheid nam. Het is natuurlijk vervelend dat er mensen blijven staan, maar als iedereen toch mee was gegaan en er was iets gebeurt onderweg hadden de mensen dat als reden tot klagen gezien. Zoals eerder al gezegd is klagen over alles ook gemakkelijk. Dat er duizenden NS ers dagelijks hun stinkende best doen om mensen van A naar B te brengen wordt over het hoofd gezien. Ga lekker dagelijks over de files klagen of zo.

    reageer
  • Me

     

    Tis altijd de schuld van de conducteur ga dan iets eerder of later van huis als je weet dat bepaalde treinen drukker zijn dan de rest. Bedenk goed veiligheid gaat boven alles voor zowel personeel als reizigers

    reageer
  • De econoom

     

    Zo zit het helemaal niet. Vroeger maakten ze honderden miljoenen verlies. Overigens is de NS niet geprivatiseerd. Die is honderd jaar een NV. En de salarissen zijn net zo hoog als vroeger. Het personeel is alleen veel meer gaan verdienen. Vroeger kon het rijdend personeel echt geen eigen huis kopen en de kinderen gingen meestal niet naar de universiteit.

    reageer
  • Dick

     

    Ja he, de passagiers hadden tog ook om de beeurt adem kunnen halen ...?

    reageer
  • De machinist

     

    Wat een gescheld allemaal. Men mag blij zijn dat niet de hele trein geschrapt is vanwege het defect, wat vrijwel zeker door vandalisme is veroorzaakt. De kindertjes van de reizigers klimmen 's nachts over de hekken en spuiten een trein onder. Als er teveel op zit, of het zit op de machinist zijn ramen dan kan die trein niet rijden. Ik heb dit vroeger ook meermaals meegemaakt dat er maar een halve trein kon rijden.

    reageer
  • Tja

     

    Het is een ieder inmiddels tog wel duidelijk dat de NS ons al jaren NIET als (al dan niet) betalende KLANT ziet ......?

    reageer
  • Ik

     

    jA HE, WAT EEN GEZEUR. Het was tog immers al een wonder DAT er een trein reed? Sommigen zijn ook NOOIT tevreden !

    reageer
  • Krikke

     

    Prijs kan dus omlaag. Veevervoer is nl goedkoper. De NS laat keer op keer steken vallen. Als je een betaalde dienst afneemt moeten ze wel zorgen voor een beetje kwaliteit

    reageer
  • michael

     

    Mooi hoor openbaar vervoer !! En de overheid ons allen maar uit de auto willen!! Ik dacht het niet !!

    reageer
  • stop

     

    Denk niet onze grote NS bestuurder dhr. van Boxtel zich per trein laat vervoeren. Helaas je betaald voor iets wat je niet krijgt. De onbekwaamheid bij de NS bestuurders straalt er vanaf. Men heeft bij de NS een visie van nog geen 3 dagen vooruit.

    reageer
  • Flevoburger

     

    Privatisering: daar waar vroeger de eventuele winst weer terug ging om het product te verbeteren wordt deze nu uitgekeerd aan extreem hoge salarissen / bonussen voor het topmanagement ( wat er dus ook geen drol van bakt)

    reageer
  • CdV

     

    Zie ik daar Nick & Simon ? :)

    reageer
  • ruud

     

    Ik was er ook bij, maar ik ben er niet uitgezet en de anderen ook niet. Een aantal mensen konden niet mee. Ik heb gestaan vanaf almere muziekwijk tot schiphol. Dat was de trein van 7:50uur vanaf almere muziekwijk. Ik stond vooraan in de trein.

    reageer
  • treinreiziger

     

    NS gebruikt voor berekening van hoeveel reizigers er in een trein passen programma's uit Japan en Inda

    reageer
  • PJ

     

    Jonge jonge jonge wat een heisa weer om niets. Wees blij dat het niet regende. Bekijk het ook eens positief ;)

    reageer
  • Mark

     

    Nou Ns, je eigen Personeel laat nu zien dat het zo niet langer kan. Nu toch maar meer treinen inzetten ? En jullie beloftes nakomen naar zowel passegiers als personeel?!

    reageer
  • .\/\/.

     

    "waar zouden we zijn zonder de trein" is de slogan. Maar ook "waar zouden we over moeten klagen als we de trein niet hadden?"

    reageer
  • Danielle

     

    Dit is wel degelijk een foto van vanochtend. Ik was erbij helaas. Zij hebben een defect treinstel en ja dan raakt ie vol. Maar dat gebeurd zo vaak. Maar nog nooit, op basis van veiligheid, is er een volle trein stilgezet en moesten de mensen er allemaal uit. En als je verwacht dat het onveilig gaat worden dan meld je dat op Almere CS zodat mensen meer alternatieven hebben en een minder volle trein. Bij Poort zit de trein al standaard overvol. Dit was echt een slechte beslissing. Zorg voor meer en fatsoenlijk materieel. Wij moeten ook allemaal naar ons werk of school. En we betalen er dik voor. Zo ga je niet met passagiers om.

    reageer
  • dubbel pech

     

    Men gaat er even aan voorbij dat je een betalende klant bent. En hoe! Een kaartje is peper duur. Daarbij komt als ik niet op tijd ben op mijn werk, de niet gewerkte uren/minuten van mijn salaris afgehaald wordt. Kloksysteem.

    reageer
  • Almeerder

     

    @Antje Ha: Had je je ochtendkoffie nog niet ofzo? Titelfoto is wel degelijk van vanmorgen, trein is uitgevallen deze ochtend om veiligheidsredenen (overweging van conducteur), naar aanleiding van de drukte in een te korte trein, op haar beurt veroorzaakt door een defect aan materieel (compleet treinstel uitgevallen). Dus met betrekking tot je laatste zin: Jawel, zoveel zijn er wel achtergebleven.

    reageer
  • Vincent

     

    Trein heeft een lange tijd stil gestaan tot er volgens de conducteur genoeg mensen waren uitgestapt

    reageer
  • Michael

     

    De conducteur heeft gewoon gelijk. Wat zou er gebeurt zijn als er iemand iets overkomt en de conducteur kan er niet bij. Schuld gevoel? Ja dan maar even wachten op de volgende trein. Maar blijven klagen om langere treinen

    reageer
  • ik

     

    Waarom mochten de reizigers in eerste instantie wel instappen en worden er daarna waar ergens weer uitgezet! Schandalig. Veevervoer.

    reageer
  • Demo

     

    Ach zolang het geen Japanse of Sri Lankeese toestanden zijn valt het wel mee. Anders neem je toch lekker de auto, A6 staat elke ochtend ook vast, maar dan kun je wel zitten. De hedendaagse generatie jongeren zijn teveel verwend. Lux is niet luxe genoeg, en zeuren om het minste. Wat de HC van de NS deed vind ik wel stoer. Veiligheid voor alles.

    reageer
  • de jong

     

    Ook nu weer het alleenrecht zegevierd. De spoorwegen weten toch hoe druk het is in de ochtendspits zet dan langere treinen in.

    reageer
  • Michael

     

    tijd voor langere treinen. Dit is niet de eerste maar zal ook niet de laatste keer zijn.

    reageer
  • Sjoerd Wezenberg

     

    Ik zat in de trein die erna kwam en er stonden wel degelijk zoveel mensen op het perron.

    reageer
  • inwoonster

     

    Nou echt wel!! Was echt zo druk.

    reageer
  • Sjoerd Wezenberg

     

    Snap ook niet dat ze op dat traject 's ochtends een enkele sprinter inzetten, dan is het vragen om problemen. Ook op station muziekwijk moesten veel mensen achterblijven omdat ze er niet meer in konden.

    reageer
  • Piet

     

    Waren daar dan toch die studenten die een dag te laat aan het protesteren waren?

    reageer
  • Bromsnor

     

    Niets bijzonders te zien. Wat is het probleem volgens de fotograveerders? Gaat men voor het eerst met de ochtendtrein?

    reageer
  • Antje Ha

     

    Niets bijzonders te zien. Het zal wel meer zijn dat er niet meer bij konden dan dat er mensen gesommeerd zijn uit te stappen. Overigens is de titelfoto van een generiek perron met mensen. Zoveel zijn er niet achtergebleven.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert