Directeur belooft beter onderwijs op De Grundel

LELYSTAD
De kwaliteit van het onderwijs op basisschool De Grundel in Lelystad is volgend jaar weer voldoende. Dat belooft directeur Herman van Meerem nadat De Grundel het predikaat 'zeer zwakke school' kreeg.

De Grundel haalt volgens de inspectie van het onderwijs niet het maximale uit de leerlingen en bereidt ze onvoldoende voor op de middelbare school.

De directeur zegt er alles aan te doen om het onderwijs te verbeteren. Zo komen er geregeld externe adviseurs in de klas om te bekijken hoe de docenten lesgeven. Bovendien is er een nieuwe taalmethode bij De Grundel om de woordenschat, spelling en het begrijpend lezen naar een hoger niveau te brengen.

reacties (3)

  • Mevr Smit

     

    Directeur is sinds anderhalf jaar op onze school. Sinds mijnheer de school aanstuurt,heeft de Grundel grote sprongen gemaakt šŸ‘. Leerkrachten doen keihard hun best,en werken hard om de school weer "groen" te maken,petje af. Omroep Flevoland ik zie graag een artikel als de school weer een dikke duim heeft, door dit soort mediaberichten worden scholen zwart gemaakt. Krijg je alleen maar heksenketels van.

    reageer
  • Oud Lelystedeling

     

    Mevr.Smit wat en waar ging t mis toen deze directeur er nog niet was? Was t inderdaad een team dat niet zelfstandig kan functioneren en een kind geeft waar t recht op heeft? Goed onderwijs, goede voorbereiding op vervolg onderwijs, etc. Als deze directeur al zulke grote stappen zet waarom is er dan toch nog een externe nodig? Deze kosten kunnen misschien wel beter gemaakt worden voor meer leerkrachten. U zal vast niet ontkennen dat de klassen steeds groter worden en er dus meer vereist wordt van een leerkracht. Deze span of control is niet realistisch. Wordt een leerkracht op zijn / haar beurt nog wel in de praktijk begeleid? In mijn vak begeleide ik elk teamlid minimaal 6 uur per maand. En dat los van de nodige spar en bila momenten. Dat is wat een leidingevende behoort te doen. Zijn mensen beter maken laten groeien. Ook met elkaar meekijken en elkaar feedback geven op je handelen is erg nuttig en zorgt voor groei. Dat zijn de kerntaken van een leidinggevende . Vroeger stond ern directeur / hoofdmeester zelf ook nog voor de klas. Dat zie ik nu nooit meer. Wat doet hij / zij dan nog wel? Heeft de overheid t werk zo administratief gemaakt? Moeten we daar dan niet een goedkopere administratieve kracht voor gaan inhuren? Fijn dat u nu al zo lovend bent over de stappen reeds genomen. Ik hoop dan ok dat dit zich voortzet zonder dat er geld gemoeid is met verkeerde acties. Het kind en het helpen van de leerkracht. Salarisverhoging is ook geen optie werkdruk vermindering is een beter alternatief over de gehele linie

  • Flevoburger

     

    Deze directeur had zijn team gewoon moeten aansturen. Dat is de functie van een directeur met het daaraan gekoppelde salaris. Externe adviseurs invlieger? Hoezo? Een directeur heeft toch de capaciteiten om te onderkennen waar wat fout gaat, zijn team te ondersteunen, aan te sturen en daar waar nodig de middelen te geven om hun werk goed te doen en zodoende een voldoende eindresultaat te leveren? Als je dan als directeur extern advies nodig hebt da's 1 maar dat er dan extern advies ingevlogen moet worden om het werk van de directeur te doen dan is die directeur inderdaad overbodig toch?

    reageer
  • Oud Lelystedeling

     

    Wat is eigenlijk de taak van een basisschooldirecteur? Deze moet toch coachen en begeleiden? Waarom extern inhuren? Gewoon aan t werk gaan lijkt me. Hooguit zou je leerkrachten extra hulp kunnen geven. De gemiddelde klassen zijn veels te groot en zeker als er kinderen in zitten die extra aandacht nodig hebben. Daarentegen zijn er heel veel leerkrachten die t wel voor elkaar krijgen. Zijn d3zen extreem goed of is er organisatorisch iets niet in orde op de Grundel?

    reageer
  • Daan

     

    Directeur die zijn taak niet aankan ...... ontslaan, kun je twee echte leerkrachten aanstellen voor dit weggegooide salaris.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert