Te hard rijden is grootste verkeersergernis

FLEVOLAND
Te hard rijden is voor Flevolanders de grootste ergernis in het verkeer. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Ruim 18% van de ondervraagde Flevolanders geeft een te hoge snelheid als grootste irritatiebron.

Ook parkeerproblemen zijn een grote bron van ergernis, zo'n 13% geeft aan zich hier aan te storen.

Agressie in het verkeer komt op de derde plaats als voornaamste irritatiefactor. Ruim 3,5% van de Flevolanders vindt agressief gedrag het vervelendst.

reacties (21)

  • JanB

     

    Overigens maak jij er blijkbaar je taak van om een ieder die al dan niet terecht een andere mening heeft op vaak denigrerende wijze aan te vallen met allerlei argumenten waarvan jij durft te beweren dat ze de waarheid weergeven.

    reageer
  • Julis

     

    Het zijn ook vaak de eigen bewoners in de wijk die harder rijden dan de toegestane 30km.

    reageer
  • JanB

     

    Het is echt niet mijn taak om je overal op aan te vallen. Maar jij bazuint constant rond dat mensen die harder rijden dan is toegestaan de beter oplettende weggebruikers zijn. En sorry, ik boor je hoop meteen faliekant de grond is want ook ik heb in de afgelopen 25 jaar een aantal bekeuringen gekregen voor de snelheid (ik neem aan dat je het niet over andere bekeuringen hebt tenminste). En nee, ik klaag er niet over!! Ik kan ze echter, in tegenstelling tot jou neem ik aan, nog op 1 hand tellen, dus ik ga er echt niet over piepen, het was stom van mijzelf, meer niet.

    reageer
  • Dick

     

    Jan, dat is zeker relevant. Maar jij maakt er nu een taak van om mij overal op aan te vallen. Ik hoop voor je dat je NOOIT een bekeuring krijgt. Als het wel zo is moet je natuurlijk ook niet gaan klagen! Ben alleen bang dat je dan wel anders piept.

    reageer
  • Rob

     

    Zijn erg vaak de moeders die hun kinderen met de auto naar school brengen en weer ophalen die door de wijken scheuren, vaak te beroerd om de kinderen met de fiets op lopend naar school te brengen of op te halen. 15 km winkelerf of 30 km woonerf daar hebben ook heel veel automobilisten een broertje dood aan en op de Gelderseweg in Zeewolde Centrum rossen veel van die knakkers met 80 km over het winkelerf notabene voorbij het politiebureau

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Bromsnor

     

    U heeft geen enkel bewijs voor zo'n bewering. Bovendien geldt het Verkeersreglement en niet uw fantasieregels. Wanneer er kinderen zouden spelen is niet plots een andere maximumsnelheid. Daarbij is het op straat laten spelen een verantwoordelijkheid van de ouders. Niet die van de bestuurster een toevallig langsrijdend motorvoertuig of fiets.

    reageer
  • JanB

     

    Alsof dat relevant is. Je trapt altijd nog zelf het gaspedaal in en regels zijn er om nageleefd te worden. O nee, wat de wet voorschrijft m.b.t de snelheid geldt niet voor ons allemaal, sommigen mogen altijd harder rijden omdat ze daarmee tot de groep veilige weggebruikers worden verheven, zo was het toch?

    reageer
  • 13xx

     

    Als de steler (m/v) van deze fiets wordt betrapt (of in termen van het bericht: geflitst) dan kan het excuses toch ook niet zijn `hij stond niet op slot`. De regels is nl dat je van andermans eigendommen afblijft (of je aan de max. snelheid houdt) Lijkt mij heel simpel! (en als de peren van de groenteboer worden meegenomen zonder te betalen, is dat net zo erg als bij appels!)

    reageer
  • Dick

     

    Dit is zo appels met peren vergelijken. Maar goed, Jij zet je fiets dus ook altijd "niet op slot" als je hem ergens stalt. En als ie dan gestolen wordt zegt de politie ook "prima meneer, wij gaan alle opsporingscapaciteit inzetten om uw niet gezekerde fiets terug te vinden".

    reageer
  • 13xx

     

    Dus als een groenteboer zijn appels buiten zet en 98 van de 100 mensen die langslopen pakken een appel zonder te betalen............ (dat regels niet overeenkomen met een beleving is iets anders dan je maar gewoon niet aan de regels houden)

    reageer
  • Dick

     

    Jammer dat OF er z'n eigen draai aan geeft, het onderzoek spreekt heel duidelijk van te hard rijden "binnen de bebouwde kom". Als je een verhaal citeert, doe het dan wel juist.

    reageer
  • Dick

     

    Onderzoek heeft een noodzaak aangetoond tussen weginrichting, snelheidsbeleving en gereden snelheid. Het heeft bijvoorbeeld geen enkele zin om op een 2x 2 strooks weg een limiet van 30km/u in te stellen. Percentage overtreders zal zo om en nabij de 98% liggen. Dus als een weg er overzichtelijk uitziet en de limiet is niet in overeenstemming met dat beeld dan zul je veel overtreders hebben.

    reageer
  • Sander

     

    en wie bepaald wat te hard is? Juist de overheid, dus niet de automobilist de schuld geven! Geef de automobilist meer verantwoording, controleer alleen waar het gevaarlijk is, dus in de woonkern en niet op de doorgaande wegen zonder fietsers.

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    De Vaarten is geen woonwijk. En zoals in de Grienden wil niemand meer wonen.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Wat een geklaag om niets. Hardrijden doen vooral de mensen uit de eigen buurt. In de woonwijk maar met name ook op het platteland. Gelukkig zijn er overal veel rotondes en verkeersdrempels zodat de meesten toch enigszins worden ingetoomd. Het enige nadeel is dat de schokbrekers van personen die niet hard rijden ook nodeloos belast worden en versneld slijten.

    reageer
  • Willem D

     

    Te hard rijden door de straat waar kinderen spelen . En alsjeblieft dan vraag of de politie of gemeente er wat aan kan doen , zijn ze niet thuis De wijkagent heeft het altijd druk met koffie drinken . En de gemeente zeg we hebben geen geld Als ze maar niets hoeven te doen vinden ze het best en dat is lelystad

    reageer
  • Stop nou eens mer ALTIJD een ander de schuld te geven, terwijl je EIGEN rechtervoet de boosdoener is. Je bent ALTIJD zelf de verantwoordelijke voor snelheids overtredingen, NIET de weg!!!!!!!

    reageer
  • 13xx

     

    Lekker makkelijk om de overheid de schuld te geven; automobilisten rijden te hard, niet de overheid!

    reageer
  • Inoa

     

    Mijn irritatie in Lelystad is de lage toegestane snelheid op de 2 baans dreven. Dat is nu 50 en was aantal jaren terug 70. 50 is gewoon te langzaam, op rechte 2baans dreven, zonder fietsers.hierdoor ontstaan juist gevaarlijke situaties! De 2 rijdt 50 en de ander rijdt 80.

    reageer
  • Gerten

     

    Ik ben echt geen hardrijder. Maar toch erger ik me meer aan mensen die juist veel te langzaam rijden. Vooral op wegen waar niet mag worden ingehaald.

    reageer
  • Steven Koestal

     

    Mooi hè al die rechte wegen... Wat zou je daar nou mee uitlokken? De overheid moet eerst goed nadenken en dan doen. Bijvoorbeeld, een 30km/u zone met onoverzichtelijke bochten en kruispunten nodigt veel minder uit tot te snel rijden ten opzichten van daar waar het overzichtelijk is. Zie het verschil tussen een wijk als de Grienden in Almere-Haven en tussen de vaarten in Almere-Stad en het bewijs is geleverd.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert