Elektronicaketen Scheer & Foppen failliet

FLEVOLAND
Elektronicaketen Scheer & Foppen is failliet. De winkel heeft vestigingen in Almere, Lelystad, Emmeloord en Dronten. Volgens de curatoren blijven de winkels voorlopig open. Voor de werknemers is ontslag aangevraagd.

Het familiebedrijf kampt al enkele jaren met een teruglopende omzet. De afgelopen maanden heeft de directie veel gesprekken gevoerd met overnamekandidaten maar die liepen op niets uit.

Ook enkele webwinkels, waaronder Bobshop en Internetshop, en logistiek dienstverlener E-man vallen onder het faillissement. Scheer & Foppen Installatietechniek is niet failliet. 

reacties (15)

  • Burger

     

    Nu in een faillissement even een mooie tv kopen voor weinig.

    reageer
  • NLToday

     

    De winkelstraat in Emmeloord wordt alsmaar onaantrekkelijker, er zijn straks alleen nog maar dure kledingwinkels over waarvan je zou verwachten dat deze failliet zouden gaan vanwege het grote aanbod en de concurrentie

    reageer
  • Joe

     

    Bijzonder hierin is dat het faillissement de winkels én een aantal webshops zijn. Dat internet wel de oorzaak zal zijn lijkt mij een bijzondere aanname, want dit bedrijf ís het internet waar je je spullen koopt. Maar het blijft super sneu voor al die mensen die daar elke dag keihard werken en nu in de onzekerheid zitten. Drama.

    reageer
  • Jeroen

     

    Er is 1 grote rode vloek actief in deze branche die alle concurrenten online en offline vakkundig om zeep helpt, tezamen met een groot merk uit Zuid Korea die opviel vlakken de halve markt in handen hebben. Dit zal absoluut niet de laatste zijn, helaas.

  • henk

     

    ja het blijft maar door gaan bedrijf op bedrijf gaat op de fles en dan zegt de overheid dat het goed gaat Rot toch op van die overheid die denken alleen aan hen zelf

    reageer
  • .\/\/.

     

    Zeer diepzinnige maatschappelijke analyse.

  • Pimpernel

     

    Klopt, onze overheid maakt gebruik van middelen als desinformatie en voorgeprogrammeerde moderators in de hoop het tij te kunnen keren, alleen de burgers zijn nu beter geïnformeerd en maken hun eigen plaatje zowel op wat zij horen zien en ondergaan.

  • Jan

     

    Mijn idee, Henk. Je merkt dat de BTW fors is verhoogd. Scheer en Foppen heeft dat gegarandeerd in de omzet gevoeld. Plus de steeds duurder wordende verzekeringen en lagere lonen helpen ook niet echt. Jammer, er gaat steeds meer aan winkels verloren!

  • Sander

     

    Hopelijk komt er voor Emmeloord een doorstart want ik vind het een goede winkel met personeel wat kennis van zaken heeft.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Swiebertje

     

    Jammer ik vond dd zaak in Emmeloord altijd prettig en vriendelijk personeel. Naar mijn idee beter dan een webshop.

    reageer
  • Emmeloorder

     

    Gelukkig hebben we Expert nog. Vriendelijke verkopers en ze weten waarover ze praten. Plus de service is ook erg goed. Altijd beter als een webshop

  • Sillie

     

    Jammer weer een winkel in de gordiaan leeg blijf niks meer over

    reageer
  • Piet

     

    Jammer, was prettige zaak in Emmeloord met deskundig personeel.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Dit zijn bij uitstek winkels die als fysieke winkel nauwelijks meerwaarde hebben boven een webshop. Een enkeling zal misschien nog echt zijn of haar hand op de wasmachine willen leggen voor hem te kopen, maar de meeste mensen zijn tegenwoordig in 3 klikken klaar.

    reageer
  • Barbara

     

    Ze waren fysiek ook handig als je een reparatie moest regelen.Dat gaat strakjes meer tijd en geld kosten, want dat zal elders gedaan moeten worden, en door wie dan wel? Garantiebewijzen zijn nog drie jaar geldig..

  • Hm

     

    Serieus? Vonden jullie het echt een prettige winkel? Ik vond het een soort van outlet waar je niet echt qelkom ontvangen werd, vaak rondgelopen dat ik niet eens begroet werd. Erg vervelend dat S&F failliet maar deze vestiging zal ik missen als kiespijn.

    reageer
  • Nikky

     

    heel herkenbaar dit verhaal

  • Bas

     

    Serieus? Kan me niet voorstellen. Personeel in de Waagpassage vond ik altijd vriendelijk en behulpzaam

  • Kaassie

     

    Misschien wordt het tijd dat je gaat lezen wat je afgesloten hebt. Bijna altijd sluit je zo'n verkering af bij een verzekeraar, S&F is dan slechts tussen persoon, je probleem is dus geen probleem. Normaal is volle fabrieksgarantie van 1 jaar, maar als consument mag je er van uit gaan dat een wasmachine 3 tot 5 jaar meegaat. Als er iets is moet je ook de fabrikant aanspreken, dus onzin verzekeringen vaak.

  • wimjc

     

    Nog niet zo lang geleden daar een wasmachine gekocht met op hun aanwijzing extra betaald voor 3 jaar garantie. Echter toen ik net belde omtrent deze garantie kon men mij niets zeggen hoe dit gaat. Je wordt zo langzamerhand ziek van het Nederlandse midden- en klein bedrijf. Ze verkopen mooie praatjes en je wordt belazerd waar je bij staat. Vreemd het ging toch zo goed in de BV Nederland??

    reageer
  • Andere NN

     

    Idd een heel fijne winkel, met altijd aardig personeel. Vorige week nog stofzuigerzakken gehaald en zei nog jullie zijn de enige winkelier die hier nog boven zit, waarom zak je ook niet af? Nee hoor mevrouw, wij hebben het reuze naar ons zin hier. Ze wisten vast al beter? Of kwam het als een donderslag?

    reageer
  • nn

     

    Wat jammer! Ik ging voor al mijn witgoed naar het filiaal in Lelystad. Aardig personeel dat je met alles wil helpen en de tijd voor je heeft. Zal ze missen!

    reageer
  • Andere NN

     

    Idd een heel fijne winkel, met altijd aardig personeel. Vorige week nog stofzuigerzakken gehaald en zei nog jullie zijn de enige winkelier die hier nog boven zit, waarom zak je ook niet af? Nee hoor mevrouw, wij hebben het reuze naar ons zin hier. Ze wisten vast al beter? Of kwam het als een donderslag?

  • Jan R. Bakker

     

    Nu de BCC nog en Mediamarkt/Saturn heeft het rijk alleen.

    reageer
  • frits

     

    saturn is al lang in handen van mediamarkt alle zaken van saturn heten al lang mediamarkt

  • Bj

     

    Nou lekker dan weer! Opnieuw mensen die hun baan verliezen...... Overigens hoe zou dat gaan als je via hun een (extra)verzekering op je apparaat hebt afgesloten?

    reageer
  • Mij

     

    Vandaag direct gebeld wij hebben 2 weken geleden een wasmachine gekocht met 5 jaar extra garantie Aan de telefoon is mij verteld dat dit via de garantie maatschappij die op de bon staat loopt

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert