Storing bij bruggen en sluizen opgelost

FLEVOLAND
Het scheepvaartverkeer in de hele provincie Flevoland was een groot deel van de maandag gestremd. Bruggen en sluizen konden tot 14:30 uur niet open of dicht. 

Volgens een woordvoerder van de provincie kwamen er geen camerabeelden binnen op de centrale bediening in het provinciehuis. Bovendien was het marifoonverkeer gestoord. Op deze speciale telefoondienst voor de scheepvaart hoorde de ene kant van de lijn de andere niet.

Bij sluis De Blauwe Dromer tussen Zeewolde en Biddinghuizen lagen maandagochtend drie boten te wachten. De schippers wilden Flevoland in maar zijn vanwege de dichte sluis weer de Randmeren opgevaren.   





 

reacties (20)

  • Hannes

     

    Waar het ook mogen zijn bruggen of sluizen bij calimiteiten, zal er binnen een uur iemand moeten zijn waar nodig is, de bediening handmatig weer in werking kunnen zetten. " zolang er ook stroom aanwezig is, is dat zeker mogelijk

    reageer
  • ANtje HA540814

     

    Ook allemaal tegelijk? Met welk personeel? Altijd grappig die waanideeën over beschikhaarheid van mensen. Vooral ook tegen lage kosten.

  • drontense

     

    Helemaal niets van gemerkt. Ben over de roggebotse brug gegaan naar kampen en terug naar Dronten. De brug was open geweest. Dit betreft tegen 11.00 uur 14. 00 uur dus. ....

    reageer
  • Bas

     

    Iedereen heeft zo te lezen verstand van bruggen, sluizen en automatisering? De beste stuur ( of in dit geval) de beste sluiswachters staan aan wal!

    reageer
  • muis

     

    Dat noemt men een informatie-beveiligingsincident. Nu gaat het om de beschikbaarheid van informatie. Het wordt nog leuker wanneer er sprake is van een twijfel aan integriteit of vertrouwelijkheid van de informatie. Dan gaat de verkeerde brug ineens open.... Ben benieuwd naar de oorzaak.

    reageer
  • Marja

     

    Heerlijk die techniek van tegenwoordig. Dan weet je dat het niet werkt...

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Cor

     

    Wat leuk dat er altijd zoveel overlast is met niet functionerende bruggen in sluizen.

    reageer
  • Joepie

     

    Het is en blijft gewoon verkeerde zuinigheid. Ik hoop dat de bedrijven in het industrie terrein van Lelystad hier iets aan gaan doen.

    reageer
  • Jeroen

     

    Dat was te verwachten met al die wegbezuinigde brugwachters. Lang leve de automatisering.

    reageer
  • vlefo

     

    Lang leve de glasvezel! Zal wel niet redundant zij uitgevoerd N-1?

    reageer
  • Jeroen

     

    De speciale telefoonlijn? Sowieso een drama dat bellen want je hebt geen idee of je melding doorgekomen is. Waarom niet gewoon met de marifoon? Dat wordt je toch zo voor gewaarschuwd, dat een telefoon aan boord lang niet overal bereik heeft en men beter een marifoon (inkl. zendmachtiging uiteraard) aan boord heeft. Weet je ook gelijk of de brug- of sluiswachter je gehoord heeft.

    reageer
  • Bas

     

    De zoveelste storing met de verbinding met de bruggen. Zeker kpn?

    reageer
  • Frank

     

    Wel fijn dat er nu eens doorstroming is van het verkeer, en niet midden in de spits de sluis open gaat voor paar vakantievierende zeilbootjes, met een verkeersinfarct als gevolg.

    reageer
  • Frenky

     

    Dit project heeft miljoenen gekost. En een sluiswachter die modaal verdient kun je er dan wel een paar van hebben.

    reageer
  • De ingenieur

     

    De loonsom is wel wat hoger dan het inkomen van de persoon. Voorts heb je drie man nodig om één FTE te kunnen roosteren.

  • Jake

     

    Wat is het een bende bij dat RWS zeg! De hoeveelste storing is dit wel niet?

    reageer
  • Esveen

     

    Die "bende" is bij de provincie Flevoland.

  • Rogier de Groot

     

    Volgens mij zijn de sluizen en de bruggen die onder beheer staan van de provincie Flevoland buiten gebruik genomen. De Roggebotsluis en de Nijkerkersluis, welke van RWS zijn, worden volgens mij niet op afstand bediend. Wel vreemd, want dit is niet de eerste grote storing van dit jaar. Een paar maanden geleden lag de boel ook een paar uur plat.

  • lelystedeling

     

    Heeft niets te maken met RWS! Dit is een bezigheid van onze geliefde en competente provincie Flevoland. Blijkbaar heeft men nooit goed nagedacht over de consequenties van een SPOF (Single Point Of Failure). Zoals gewoonlijk is alles een kwestie van geld en beslissingen door managers die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken... Ahum :-(

  • Sluiswachter

     

    Er wordt gewerkt aan een oplossing. Heel simpel, de sluis- en brugwachters gewoon weer terug op de sluizen en bruggen, dan is hulp ook weer terplaatse.

    reageer
  • Bas

     

    Helemaal mee eens. Het wordt tijd dat die klik op afstand opgeruimd wordt en de brug wachters en sluiswachters weer terug op een plek wordt nog gezet.

  • Willem D

     

    En rws maar zeggen er zijn geen storingen geweest het af gelopen jaar

    reageer
  • De ingenieur

     

    Evident is er toring bij de controlekamer. Je zou toch verwachten dat zo'n besturing op afstand vanaf minstens twee locaties uit te voeren zou zijn.

    reageer
  • Deetje

     

    Alweer? Wordt wel erg vervelend, watersport provincie.....bruggen en sluizen onbetrouwbaar en heeeeeel veeeel waterplanten dus varen....gaat moeilijk

    reageer
  • Joepie

     

    Het blijft een inbetrouwbaar gebeuren om alles van achter 1 scherm te regelen. We hebben ern half miljoen werkelozen in NL. Daar zijn er toch wel 20 van beschikbaar om bij een brug of sluis te zitten?

    reageer
  • Frenky

     

    Haha blijft een succes dat van afstand besturen.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Inderdaad spaart het miljoenen aan loonkosten. En een brugwachter ter plekke doet het niet beter. Denk maar aan de Ketelbrug ongelukken. Met de neus er bovenop laten ze de mensen zo de diepte in gaan. Veel beter zou zijn een volledig onbemand systeem te gebruiken. Met moderne Kunstmatige Intelligentie is vermoedelijk beter resultaat te halen.

  • Lelystedeling

     

    Sluiswachters gewoon weer terug op de sluizen.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert