Eerste snellaadstation langs A6 bij de Aalscholver

LELYSTAD
Het eerste snellaadstation voor elektrische auto's in Flevoland komt waarschijnlijk te staan langs de A6 tussen Lelystad en Almere. Het bedrijf Fastned wil het laadstation plaatsen op parkeerplaats de Aalscholver. 

Fastned heeft al langer plannen voor de aanleg van snellaadstations in onze provincie. Zo wil ze er vijf langs de A6 bij Lelystad en Noordoostpolder en vijf bij Almere. Een auto kan daar dan in ongeveer 15-20 minuten worden opgeladen.In de toekomst waarschijnlijk nog sneller.

Volgens het bedrijf wordt er met de betrokken gemeenten gesproken over de plaatsing en vergunningen. De vergunning voor een snellaadzuil bij de Aalscholver is nu bijna rond. Het bedrijf is als sinds 2014 bezig met het regelen van de benodigde vergunningen.

De komende zes weken kan er nog bezwaar tegen het plan worden aangetekend. Als die bezwaren er niet zijn, wordt het oplaadpunt na de zomer aangelegd.

reacties (3)

  • Jan

     

    Voorzover ik weet, is snelladen slecht voor de levensduur van de accu's. En laat juist dat accupakket het duurste en meest vervuilende onderdeel (om te produceren) van de elektrische auto zijn.

    reageer
  • Klopt Jan daarom is er een beperking ingebouwd dat hij stopt met snelladen bij een 80% volle accu. Dan is er geen probleem.

  • km

     

    15 minuten om op te laden. dat wordt nog wat als het wagenpark enorm groter wordt. wachttijden om op te laden van 2 uur of langer zijn dan niet onmogelijk. geef mij maar een benzineauto.

    reageer
  • johan54

     

    Een tankstop van 15 minuten. Dat is nu net de reden dat ik nog geen electrische auto overweeg, want daarnaast moet je ook inbegrijpen dat het aantal kilometers op een acculading nog beperkt is. De techniek gaat snel vooruit, maar eerst maar zorgen dat de actiradius groter wordt. Nu rijdt ik 1000 km op een tank en dat zou op een volle acculading ook moeten kunnen. De toekomst zal het uitwijzen.

    reageer
  • Dick

     

    Ja wauw, wat is de techniek enorm vooruitgegaan. De enige auto die een "theoretische" actieradius heeft van zo'n 500km is niet te betalen. En met een niksan lief kom je net aan de 70km effectief terwijl 160km opgegeven wordt. Nee, vooruitgang in die elektrische auto's. Wauw.

  • zomaar een mening

     

    "Rijdt ik", " inbegrijpen", actiradius? Volgens mij klopt dat niet. Wanneer u uw mening geeft over de vooruitgang en uw overweging om wel of niet voor een electrische auto te kiezen, is het misschien ook handig om uw taal te beheersen. Dan pas denk ik, deze mening heeft waarde.

  • Dromedaris

     

    Je rijdt die 1000km toch ook niet zonder pauze? De meeste mensen wonen nog geen 40km van hun werk af. Die stekkeren thuis of op het werk. Dit lijkt me meer voor de zakelijke rijder. Even lunchen, wat mailtjes controleren of een belletje doen naar een klant en dat kwartier is zo voorbij.

  • Sn

     

    Voordeel van een elektrische auto is natuurlijk wel dat je hem elke ochtend voor je deur kan pakken en hij meteen 'afgetankt' is. Nu nog de actieradius omhoog en dan hoef je vaak niet eens bij te tanken langs de weg.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert