Blusboot niet aan steiger door gebrek aan stopcontact

ALMERE
De historische blusboot van veiligheidsmuseum PIT in Almere heeft nog steeds geen vaste plek aan de speciaal aangelegde steiger in het Weerwater. Er is namelijk nog geen stopcontact om de accu van de boot op aan te sluiten. 

De boot ligt daarom nog steeds uit het zicht in een haventje aan de Urkwal. Volgens medewerkers van PIT is de elektriciteit nodig omdat anders de boot niet start. Over enkele weken moet het stopcontact worden aangelegd. 

De pier aan het Schipperplein is een probleemkindje. De aanleg van de pier ging gepaard met bouwkundige problemen. Het duurde een jaar langer dan gepland om het bouwwerk gebruiksklaar te krijgen. Zo moesten er extra aanmeerpalen komen voor de historische blusboot. Eenmaal geslagen bleken de aanlegringen te zwak voor de boot. En nu ontbreekt er nog een stopcontact.

De steiger kostte uiteindelijk  bijna 1 miljoen euro, doordat er 150.000 euro extra werd uitgegeven om het geschikt te maken voor de blusboot. 

reacties (17)

  • Svu

     

    Rare plek voor een dergelijke historisch schip. Een ultramodern schip van de toekomst oid zou veel beter staan bij Almere. Leg je die brandweerboot in Almere haven neer. En als je afentoe vaart met een schip laden de accu's vanzelf op.

    reageer
  • Bromsnor

     

    Het is de enige juiste plek. Het enig nadeel is dat het in de openbare ruimte is.

  • Steven Stedenwijker

     

    PIT is voor historische spullen van de veiligheidsdiensten. Die Porsche rijden ze ook al lang niet meer. Die moderne boot legt u maar neer op uw eigen kosten.

  • Jan

     

    14 eur per inwoner, een gemiddeld gezin is dus meer dan 50 eur kwijt aan die steiger.

    reageer
  • CBS data

     

    Dat is niet zo. Er zijn 200.000 inwoners en een gezin is hier at-best 3 personen.

  • Serge

     

    En dan hebben we het nog niet gehad over de renovatie kosten van die boot de komende jaren. Dat ding kan maar beter direct de fik in.

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    De boot is in goede staat en wordt commerciëel geëxploiteerd. Kost niemand wat.

  • Rich

     

    En dan ligt hij straks aan de aanleg steiger met een stopcontact en dan is hij straks gesloopt. Want je kan er zo heen lopen. Of gaat hij als pit dicht gaat weer naar de urkwal. Lijkt mij wel zo verstandig.

    reageer
  • Erik

     

    ALMERE op zijn best! Geld over de balk smijten..1 MILJOEN voor een steiger...ZONDER stopcontact.... Dat de burger van Almere dit nog pikt!?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Ali

     

    Welke beroemde architect heeft dit zorgen kindje ontworpen? Kost de gemeenschap alleen maar geld...

    reageer
  • Jan

     

    Een stopcontact aanleggen duurt toch geen weken? Ik kan dat in een paar uurtjes. Zal wel aan mij liggen.

    reageer
  • Dirk Zaan

     

    Men zal toch een afspraak bij een vakbedrijf moeten maken en die hebben een agenda waarin iedereen volgeboekt is voor de eerste weken. Gek, nietwaar. Als werkloze heb je daar geen last van.

  • Rene

     

    Onvoldoende meerpalen, te zwakke ringen, geen stopcontact... professioneel uitgevoerd allemaal. Maar ja: 1 miljoen, wat kun je voor die paar centen verwachten?

    reageer
  • grondstof

     

    Net zo duur als de Groene Draeck of zelfs nog duurder.

    reageer
  • RoelP

     

    Het moet inderdaad niet gekker worden, ze maken wel genoeg herrie met hun sirenes. Ze hebben een miljoen euro pier gekregen, ze zeurden om palen in het water om aan te meren, alwaar ze nooit hebben gelegen en nu zeuren ze om een stopcontact.

    reageer
  • Antje Ha

     

    U zeurt zonder grond. De pier is er voor algemene doeleinden.

  • Peter

     

    Wie bedoel je met sirenes? Na mijn weten heeft deze boot geen sirene. En de brandweer kan je niet bedoelen. Want deze boot is geen eigendom van de brandweer in Almere

  • Jan

     

    €150000, en geen stopcontactje..

    reageer
  • Het kan ook anders

     

    In de Goudeneeuw roeide men met grotere zeevaardige schepen naar het Oosten en naar West Indië.. Het is maar een ideetje!!!!

    reageer
  • Rob

     

    Zeilden.

  • Albert

     

    Wat een reacties. Als we nou eens de feiten bekijken. Een stijger die 1150000 euro heeft gekost, waar niet eens fatsoenlijk een boot aan afgemeerd kan worden. Dan ben je toch totaal ongeschikt? Kijk wat er aan afgemeerd moet worden, schrijf de benodigdheden op en dan heb je je basis voor een stijger. Het is geen hogere wetenschap ofzo hoor. En qua geld? Ik had het voor minder dan de helft gedaan en wel werkend opgeleverd. Als architect zou je je toch doodschamen, en helemaal om jou fouten te gaan doorberekenen?

    reageer
  • .\/\/.

     

    Steiger

  • B.ootje

     

    Het moet toch niet gekker worden.

    reageer
  • Frans

     

    Met risico van diefstal in Nederland waar men niet meer van andermans spullen kan afblijven, maar en zonnepaneel met lader moet toch een eenvoudige praktische oplossing kunnen zijn om een accu opgeladen te houden. Een moderne oplossing voor een antiek object.

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    Een beetje gezeur. De bouwkundige problemen bestonden alleen uit het hout wat niet voldoende ruw was. Het meerwerk voor de boot is zeer gering geweest. Dit opladen hoeft maar één keer per week of zo dus men kan net zo goed even dichtbij P!T afmeren en een kabeltje uitrollen. Dat doen ze elders ook. Overigens kun je zo'n schip beslist niet in de openbare ruimte laten liggen. Binnen een maand is er dan niks meer van over.

    reageer
  • Kees

     

    Duur bootje dan

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert