Winkels MS Mode dicht

FLEVOLAND
Alle winkels van kledingwinkel MS Mode zijn voorlopig gesloten. Dat geldt dus ook voor de filialen in Almere, Lelystad en Emmeloord. Donderdag is de dameskledingketen failliet verklaard door de rechter.

Het faillissement van de Nederlandse delen van MS Mode hing al in de lucht toen de modeketen op 5 augustus uitstel van betaling vroeg. Het is onduidelijk of er nog een doorstart komt. Ook de webwinkel is niet meer bereikbaar.

MS Mode heeft in totaal 130 filialen en 660 medewerkers in Nederland. De zaak verkocht dameskleding in grote maten. Eigenaar is de bekende winkelondernemer Roland Kahn, die onlangs nog een mislukte poging deed om V&D over te nemen.

reacties (14)

  • Bianca

     

    Mensen, maak jullie niet zo druk. Maandag gaan alle filialen van deze keten weer open.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Ja precies, tent failiet laten gaan, even schudden en wat personeel lozen en gewoon verder of er niets aan de hand is.

  • Jan

     

    Gisteren in het nieuws: omzet zalando naar 916 miljoen eur. De markt wordt simpelweg opgenomen door nieuwe spelers. Internet en fysiek zoals primark. Het is een combinatie. 5 jaar geleden waren deze winkels niet in zicht.

    reageer
  • willem-stad

     

    "...De omzet steeg naar 707 tot 717 miljoen euro, blijkt uit voorlopige cijfers die het bedrijf heeft bekendgemaakt. Winst maakte Zalando deze periode niet; ondanks de enorme omzet verwacht het bedrijf 18 tot 32 miljoen verlies...." .Dit is weliswaar een bericht van derde kwartaal 2015. Omzet zegt niets. Veel vrouwen bestellen iets in verschillende maten ,waarvan ze het merendeel na passen terugsturen. In eerste instantie en voor de cijfers lijkt het dan een goede klant/verkoop.

  • Rob

     

    Veel mensen denken slim te kopen via het internet, lekker goedkoop want komt eerst, voorbeeld kleding maakt niet uit waar het vandaan komt, mensonterende omstandigheden, kinderarbeid kost niks lekker he. Alle busjes die die troep moeten vervoeren, duizenden busjes per dag en dat worden er steeds meer, lekker voor het milieu, fijn voor onze kinderen later een vervuilde troep achterlatend, fijn voor het winkelcentrum bij je in de buurt want die staat half leeg en verpauperd en trekt criminaliteit aan. Maakt niet uit als het maar goedkoop is goedkoop, goedkoop daar draait het om bij veel mensen. Simpel toch

    reageer
  • Jan

     

    Dus als het busje met de kleding naar mij rijdt is slechter voor het milieu dan dat ik met mijn busje naar de kleding rijd.

  • M. te Groot

     

    De concurrentie was dus een maatje te groot voor ze.

    reageer
  • Barbara

     

    Batavia Outlet floreert! Is landelijke publiekstrekker en in den lande verkopen de meeste Kringlopers ook goed. Dan blijft er voor de andere verkopers weinig over. Internet bestellingen zijn makkelijk te doen, maar nemen ook veel tijd in beslag. Er is veel keus! Een nadeel is toch dat je nooit even een stofje kan voelen en passen, vaak moet het om die reden retour en ben je nog steeds niet sneller uitgewinkeld dan dat je dat in een echte stad deed.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Steven

     

    Is MS ook niet van die hr. Kahn? Die wou ook VD kopen. Riekt naar flaphazerij.

    reageer
  • S.de Stoute

     

    straks coolcat ook dicht houden we hotdog over

    reageer
  • Jakke

     

    Wie koopt er nog in winkels? In winkels kopen is behoorlijk ouderwets. Alles kan online, wie gaat er nu nog naar de winkel? Ongelofelijk.

    reageer
  • tries

     

    Ik wil helemaal niet online bestellen. . Ik wil kleding kunnen passen en "live" kunnen zien. Niks internet en daarna zeker weer retour doen... Vind het sneu voor de werknemers. . Weer een kledingzaak met Hollandse maten weg. ..

  • Havenaar

     

    Er zijn ook mensen die voor de gezelligheid winkelen... ( mijn hobby is t niet trouwens) En sommige produkten wil ik graag zien/passen voor ik ze koop. Via internet bestelde spullen kun je wel terugsturen, maar dat is weer een handeling extra. Kledingstukken pas ik graag, tenzij je altijd voor t zelfde merk en produkt gaat ( nogal saai) en schoenen moeten vooral goed zitten, die zou ik nooit via internet kopen!

  • willem-stad

     

    Het punt is (m'n vrouw is filiaalhouder in een kledingzaak), dat mensen vaak via internet bestellen en dan in de winkel komen terugbrengen. De winkels hebben daardoor retours ,wat van hun omzet afgaat, terwijl het net lijkt alsof de internetwinkels wel floreren. Zalando maakt bijv. nog steeds geen winst.

  • Dick

     

    Minder dan 10% van de kledingaankopen wordt gedaan in internetwinkels. Daar ligt het dus echt niet aan. Maar M&S mode heeft een wel heel oubollig imago. En ja, daar gaat het mis.

  • Ron

     

    leve internet alle winkels gaan zo naar de knoppe

    reageer
  • Almeerse

     

    Dat is iets van alle tijden. Vroeger hadden kleine dorpen allemaal meerdere winkels, tot de grote supermarkten kwamen . Hoe mobieler mensen werden, hoe verder van huis ze inkopen gingen doen, in de steden waar de warenhuizen te vinden waren. Veel kleine winkels gingen toen failliet. Iets dergelijks is nu ook weer aan de gang.

  • Jan

     

    Net als reisbureaus, platenzaken, postkantoren, videotheken. Men past zich niet aan en denken dat wat 20 jaar geleden goed liep nu nog goed loopt. Er zullen vanzelf ondernemers opstaan die iets aanbieden waarvoor mensen komen. Niks nieuws onder de zon. Come and go.

  • .\/\/.

     

    Stoomtrein rijdt ook niet meer.

  • Sandra74

     

    In Lelystad is het centrum ook bijna altijd "uitgestorven". Wat ik mij afvraag is hoe kan het dat het in Almere centrum druk is. De keren dat ik daar kom is het echt druk gewoon .....

    reageer
  • michael

     

    Komt door de primark ( is gepeild )en vele jongeren.

  • Pimpernel

     

    Het dringt nu langzamerhand door in de retail dat de consument minder te besteden heeft. Deze winkels hebben decennia lang alleen maar giga winsten gemaakt om hun aandeelhouders te bevredigen en hebben nooit geïnvesteerd in hun vastgoed en bedrijfsreserves. Nu zitten deze inhaligen zitten aan de afgrond, en terecht. Geen lage loon land kan hun inhaligheid nog voeden.

    reageer
  • Jantje

     

    Heb me daar nooit echt druk om gemaakt.....maar de laatste tijd kan je er niet meer om een !! Hoeveel winkel keten er over de kop gaan.....Was me trouwens al lang opgevallen dat als je op een koopavond door de Lange Nering in Emmeloord loopt, je echt treurig weinig winkelend publiek tegen komt.....Zou het nou allemaal komen omdat we bijna alles via Internet bestellen, of dat we ( nog steeds ) de hand op de knip houden ? Zeer triest voor de mensen die er werken.................Ik hoop dat ze een vervangende baan krijgen / vinden !!!

    reageer
  • hartvoordezaak

     

    Om de lange Nering maak ik mij sowieso niet meer druk de meeste neringdoenden maakten zich ook niet druk om hun klandizie, koop al mijn kleding en schoenen elders stomweg omdat mijn maat hier altijd uitverkocht is, heb geen moeilijke maat. Kan mij nog herinneren dat ik een Dockers broek had gekocht twee jaar later wilde ik er weer een uit dezelfde winkel, niet wetende gezichten wat is dat? hebben wij nooit gehad etc, Wil je wat uit de reformwinkel? die man laat je lekker wachten en houd zich liever bezig met zijn theekopje, sindsdien ga ik naar Steenwijk. De jongere verkoopsters bij die einheidswinkels/worst verdienen zo weinig dat je geen enthousiasme mag verwachten, het is drie keer niets op de langsnering probeer maar eens een leuke overhemd te kopen, die is er stomweg niet, alles is grijs en grouw, voor kleur moet je naar Almere of Amsterdam echt een aanrader of internet.

  • S. de Liefde

     

    Naast dat het triest is voor de mensen die nu geen baan meer hebben, wordt het er niet gezelliger op in de verschillende centra nu er weer een winkelketen stopt en er opnieuw panden leeg komen te staan. Voor de medewerkers: sterkte!

    reageer
  • kees

     

    Weer een winkelpand leeg in de Lange Nering. Volgens mij een stuk of 10 al leeg. Triest....

    reageer
  • Rauhfaser

     

    Een logisch gevolg van veranderde gewoonten van de consument. Men koopt bij webwinkels, niet bij winkels waar je heen moet (tijd kwijt) en moet parkeren (geld kwijt) terwijl je niet zeker weet of wat jij zoekt er ook werkelijk ligt.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert