Provincie voorkomt klemzitten bruggen door warmte

FLEVOLAND
De provincie houdt donderdag als gevolg van het warme weer alle brugdekken nat. Dat voorkomt dat ze klem komen te zitten en niet meer bediend kunnen worden.

Door de warmte zet het metaal van de brugdekken uit. Bij sommige bruggen kan dat meerdere centimeters zijn. Als dat gebeurt, kan de brug klemmen en niet meer worden geopend. 

Door het nathouden koelt het brugdek af en zet dat minder uit. Automobilisten moeten er rekening mee houden dat de bruggen nat zijn.

reacties (12)

  • KC

     

    Ingenieur is een beschermde titel. Ga jou studie maar weer overdoen en je mag hem niet gebruiken als je geen Ingenieur bent. De uitzetting van het dek is het gevolg van de stalen platen van het deken en dat heeft een grotere oppervlak dat in de zo'n zit. De provincie neemt de beste en goedkoopste maatregelen.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Het geld kan beter in kunst gestoken worden, dan die brug maar niet open of weer dicht.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Vaak is men te laat met koelen en zit de brug al vast. Of kan niet dicht. Zo'n buizen setje met sproeikoppen kost de wereld niet en kan veel ergernis besparen. En daar is al zoveel te veel van in Flevoland.

    reageer
  • De ingenieur

     

    De balken en liggers worden te lang. Door die te koelen blijft de brug passen. Wanneer je aan de onderkant spuit wordt het dek ook nat en blijft koel.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Zo'n installatie moet ontworpen, gemonteerd en onderhouden worden. Dat kost denk ik meer dan eens in de zoveel tijd de boel een beetje nat houden op de huidige manier.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • KC

     

    Hel koelen van de balken helpen niet zo veel. Meestal is het dek gemaakt met een staalplaat. Die wordt namelijk bloedheet om dat die in de zon zit. Ook nog vaak met asfalt of slijtlaag.

    reageer
  • dIRK zAAN

     

    MIsschien maar eens een sproei-installatie ontwerpen en monteren? Dan kan men sproeien waar het moet, aan de onderkant. De balken worden te lang en niet het dek zelf. Ook is alles dan in een handomdraai geregeld in plaats van met slangen te moeten hannessen.

    reageer
  • Hans V.

     

    Moeten ze wel een vergunning hebben van het Waterschap om te mogen lozen op het oppervlaktewater

    reageer
  • De ingenieur

     

    Die paar losse uurtjes vertalen zich inderdaad naar losse centen. U heeft geen idee van het jaarbudget.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Door het nathouden koelt het brugdek af en zet die minder uit. zet DAT minder uit.

    reageer
  • kees

     

    Staat daar imiddels een nieuw brugwachtershuisje of zijn het archief foto's ☺

    reageer
  • Henk

     

    3 man nodig om een brug nat te houden? Dat kan anders! En dan ook minder opcenten op de wegenbelasting nodig.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert