Werkzaamheden spoor op schema, vrijdag weer treinen

ALMERE
De werkzaamheden aan het spoor in Almere en de nieuwe spoorbrug over de snelweg A1 bij Muiderberg liggen op schema. Dat betekent dat het treinverkeer over de Flevolijn vrijdagmiddag weer op gang kan komen. Naar verwachting vertrekt om 12.33 uur een trein vanuit Naarden-Bussum. Deze komt een kleine twintig minuten later aan op Almere Centrum. 

De eerste trein vrijdag over de nieuwe brug wordt feestelijk gevierd. Vertegenwoordigers van ProRail, NS en Rijkswaterstaat zullen daarbij aanwezig zijn.

De afgelopen week lag het treinverkeer tussen Almere en Weesp/Hilversum helemaal stil. ProRail werkt ook in Almere aan het spoor. Zo worden er nieuwe geluidsschermen geplaatst en komen er meer zogeheten keersporen om meer treinen per uur mogelijk te maken.

[https://www.instagram.com/p/BJhTZCLgfZd/?taken-by=prorail]


reacties (6)

  • Pzaal

     

    Ik vind dat ze het snel en netjes doen. Supertop en Nederland heeft er een stukje prachtig infrastructuur en prachtig kunstwerk bij.

    reageer
  • Japioo

     

    Hoop dat het beter doorstroomt dan de nieuwe aangelegde A1 tijdens de avondspits , de A6 gelijk maar meegenomen . Meer asfalt , meer auto's en we staan weer net zo vast als voorheen

    reageer
  • Dick

     

    Nou die Intercity Lelystad Vlissingen kan me gestolen worden, gaat over A'dam centraal, veel te traag. Blij dat de Intercity Groningen - Den Haag er is. Scheelt je kwartier.

  • michael

     

    op de a1 is een kijkers file omdat de weg daar nieuw is en mensen moeten wennen, en de a6 is de komende jaren nog een bouwput tot Almere Buiten Oost.

  • De Vries

     

    Fout is dit: "komen er meer zogeheten keersporen om meer treinen per uur mogelijk te maken". Minder treinen juist, vooral naar Schiphol. De trein Lelystad-Vlissingen vertrekt niet meer vanuit Lelystad, maar keert in Almere. Deze trein gaat ook niet meer via Schiphol, maar via Haarlem. Dus Lelystad krijgt een Intercity minder en de hele polder een intercity kwijt naar Schiphol.

    reageer
  • frits

     

    Vanuit Lelystad geen rechtstreekse intercity meer naar Amsterdam CS en Sloterdijk. Voortaan overstappen in Almere, of lang onderweg zijn met een overvolle sprinter. Inderdaad een hele verbetering maar niet heus. Gelukkig hebben we binnenkort een bredere A1 en bredere A6, dus kunnen mensen uit Lelystad de auto pakken. Jammer dat het nog wel wat jaren duurt voordat de A6 ook tussen Lelystad en Almere verbreed is. Gezien alle 'verbeteringen' van de NS zal de A6 snel drukker worden.

  • A.

     

    Ook de sprinter naar utrecht keert straks bij Almere Centrum, dus Parkwijk,Buiten en Oostvaarders zijn 2 sprinters per uur kwijt. Moet je overstappen, wat op zich prima is maar extra tijd met zich mee brengt. Ik moet zelf naar Mediapark in Hilversum waar die trein niet stopt en dus op dat korte stukje straks 2x over stappen, of in te drukke treinen richting weesp (die alleen maar drukker worden want iedereen moet verplicht die treinen nemen na Almere Centrum). Voor Almere Centrum is het vast een verbetering, maar voor alle andere stations niet.

  • Lies

     

    Top gedaan!

    reageer
  • De ingenieur

     

    Je mag toch hopen dat ze eerst wat testritten doen met diesellocs en goederenwagons. Daarna maar eens wat electrisch en no later met passagiers.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Nee, ze gaan er natuurlijk als eerste vol gas met een stampvolle intercity overheen. Niet van dat benauwde.

  • laat alle reacties zien
  • Bart

     

    Morgen dus een feestje voor de stropdassen, maar het zijn de mannen buiten die dit allemaal mogelijk maken. Zonder vaklieden geen bouw.

    reageer
  • .\/\/.

     

    De kift?

  • Antje Ha

     

    Veel komt voorgefabriceerd uit de fabriek. Zoals de hele brug. Betonspecie en vlechtwerk. De meeste 'vaklieden' op de bouwplaats zijn ongeschoolden uit verre landen. Nederlandse vaklieden gaan liever op kantoor werken, net als de meeste Nederlanders.

  • Joke

     

    Bartje. Bartje, Bartje, wat kleingeestig.

  • De ingenieur

     

    Jaja, en zonder stropdassen geen geld, geen aanbesteding en ook geen werk. Dan vergeet u de ontwerpers nog. Het is een populair waanidee dat de uitvoering het zelf wel kan.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert