Twee aanrijdingen met motor op A6

FLEVOLAND
Op de A6 richting Emmeloord zijn vrijdag aan het einde van de middag twee aanrijdingen geweest waarbij een motor betrokken was. Zo meldt de politie.

De eerste aanrijding gebeurde bij Swifterbant. Een motorrijder uit Utrecht werd verblind door de laagstaande zon en reed tegen een auto aan. De motorrijder is naar het ziekenhuis gebracht.

De file die hierdoor ontstond, zorgde ervoor dat bij Muiderberg een motorrijder tegen een busje aanreed. De bestuurder en zijn achteropzittende zoon, zijn met schaafwonden en gebroken ribben naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurders van de auto en het busje bleven ongedeerd.

Door de ongevallen stond er enige tijd een lange file op de snelweg. Verkeer werd daarom aangeraden om te rijden via de A1 en A28. Na enige tijd kon het verkeer weer doorrijden.


 




reacties (11)

  • Dirk Zaan

     

    Ach, men moet toch een externe oorzaak aanwijzen. Net als de collega, post en de telefoon die het niet goed doen. ENz.

    reageer
  • Bromsnor

     

    De mensen kijken niet en zien de knipperlichten niet. Het is feitelijk ook niet toegestaan die te activeren. De claxon is gewoon bedoeld voor kenbaarmaken van gevaar en niet alleen naar voren. Geluid hoor je ook wanneer je niet luistert. in tegenstelling tot kijken waar je niets ziet als je niet kijkt. De claxon kan dus gewoon gebruikt worden om ongelukken te voorkomen. Wat mensen allemaal moeten kan wel zijn maar met doet het gewoon niete n men lacht u uit.

    reageer
  • Bromsnor

     

    De file stond van SwifterbanT tot Muiderberg??? Dat is zo'n 40km.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Let maar op, het gebeurt.

    reageer
  • Faerie

     

    Antje Ha, normaler is om je alarmverlichting aan te tikken om achteropkomend verkeer te waarschuwen voor file. Claxon is voor alarmeren voorliggend verkeer en mag je niet te pas en te onpas gebruiken. Mensen moeten ook leren om hun snelheid aan te passen aan laagstaande zon, houd toch ook eens meer afstand en matig je snelheid op tijd als je iets niet goed kan (over)zien. Hou niet je gas erop als je iets niet kan zien, zonder zicht kun je niet rijden. Afstand is prima, sommige weggebruikers moeten ook eens stoppen met elk gat op de weg/ in de file te willen vullen. Afstand tussen auto's is niet erg, dichtrijden maakt je geen steek sneller, maakt het verkeer alleen maar langzamer en de kans dat men op elkaar knalt wordt er alleen maar groter door. Valt allemaal onder de noemer anticiperen. Niet leuk voor de slachtoffers natuurlijk, maar ook niet leuk voor de mensen waar ze achterop rijden en hoe je het went of keert, het is zo jammer, want dit soort ongelukken kunnen echt wel worden voorkomen. Hebben we geen zelfrijdende voertuigen voor nodig, alleen een beetje meer geduld, rust en kalmte en aandacht op de weg.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Dirk

     

    Ik vraag me trouwens af hoe de motorrijder door de laagstaande zon verblind kon worden, hij reed in noordelijke richting, met de zon dus op z'n rug.

    reageer
  • Henk

     

    Mooie spelling, Swifterband.

    reageer
  • Jos

     

    Chatten op een motor, right, not

    reageer
  • Antje Ha

     

    Bij het remmen voor files dit altijd lang van te voeren doen en controleren of de achteroprijders het ook gezien hebben. Desnoods de claxon gebruiken. Ook op de motor zitten ze te slapen of te chatten. Eigenlijk zou iedereen moeten aanleren te claxoneren bij dit soort remsituaties.

    reageer
  • Tuuk

     

    OMG, tweet van Rijkswaterstaat SwifterbanD! Weten dan nu nog niet hoe je dat schrijft?

    reageer
  • Dirk

     

    Ik reed voorbij toen het net gebeurd was. Er waren twee motorrijders, zo'n 100 meter uit elkaar en naar wat ik in kon schatten ook twee aanrijdingen los van elkaar. Rot om te zien en hoop dat hun verwondingen meevallen. Ook voor de andere betrokkenen, een paar jonge mensen die volgens mij flink geschrokken waren.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert