Gemeente werkt voortaan alleen op afspraak

DRONTEN
Inwoners van de gemeente Dronten kunnen vanaf volgende week alleen nog op afspraak terecht bij de publieksbalies voor bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs. Het heeft dus geen zin meer om op de bonnefooi naar het gemeentehuis te gaan.

Op internet of via de telefoon kan een afspraak worden gemaakt. Deze wordt per e-mail bevestigd. Voordeel van het nieuwe systeem is dat er geen wachtrij meer is en dat je altijd door de juiste medewerker wordt geholpen. Inwoners kunnen hun afspraak ook gemakkelijk zelf annuleren.

Volgens de gemeente gaat het niet om een bezuinigingsmaatregel. De balies blijven op dezelfde tijden beschikbaar voor afspraken.
 

reacties (28)

  • John

     

    Hoe vaak moet jij bij de gemeente zijn dan? Gokje, 1x per 10 jaar voor je rijbewijs of je paspoort. Je gaat zeker ook in het weekend naar de huisarts en de notaris....

    reageer
  • LV

     

    2x Op deze geïntroduceerde wijze een poging gedaan tot contact met een medewerker van de gemeente. Beide keren zonder enig resultaat. Hoe groter nog wordt de afstand tussen inwoners en ambtenaren van de gemeente Dronten? Frustrerend.

    reageer
  • Jan

     

    Belachelijke zaak die ambtenaren zitten er voor ons worden betaald door ons werken ze maar wat harder stelletje luiaards

    reageer
  • .\/\/.

     

    Werken op afspraak? Dan nu de afspraak dat ze altijd werken.

    reageer
  • Scania

     

    Dan moeten ze ook maar is wat langer open gaan. Want die ambtenaar tijden is niet te doen voor een chauffeur als mij.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Wolverine

     

    Gemeente werken???nee de mensen werken niet staan daar onbekend,want aanvragend duurt te lang

    reageer
  • Jan

     

    Simpel ipv dat je eerder naar de balie ging om je paspoort, ga je nu naar de balie om een afspraak te maken. Tenzij je een afspraak moet maken om een afspraak te maken, dan moet je wel eerst even emailen of een formulier invullen.

    reageer
  • Frits1

     

    Uit recente ervaringen met paspoort en rijbewijsverlenging en een andere vraag aan burgerzaken kan ik niet anders zeggen dan dat het uitstekend functioneert en zeer klantvriendelijk is.

    reageer
  • Loes

     

    Wel is van telefoon gehoord?

    reageer
  • Sofie

     

    Zo die druiven zijn zuur zeg

    reageer
  • Paul

     

    In Almere doen ze dat al jaren en de meeste mensen zijn daar heel tevreden over

    reageer
  • Lies

     

    Dat zei ik toch!! goed lezen....

    reageer
  • Vanaf 5 september is het alleen nog op afspraak. Staat in krant en op internet. Wellicht is het goed om eerst juiste informatie in te winnen bij de gemeente over werkwijze en hoe ze omgaan met klanten zonder internet voordat je hier onjuiste info gaat roeptoeteren.

    reageer
  • Ron

     

    Het kan ook telefonisch

    reageer
  • Daantje

     

    Het werkt heel fijn! Hier in Lelystad hebben we het ook en nu hebben ze tenminste gewoon tijd voor je ipv dat afgeraffel bij drukte

    reageer
  • KC

     

    Klopt niet. In de morgen kan je gewoon binnen lopen en in de middag kan je na telefonisch afspraak terecht.

    reageer
  • Marijke

     

    Ik hoop wel dat het systeem van je kunt vanaf 5 minuten voor je afspraaktijd een bonnetje krijgen ook verandert. Gewoon een touchscreen gebruiken oid waarop je afspraakcode ofzo in moet voeren.

    reageer
  • KC

     

    Hoe bereik je iemand die geen internet heeft, dus ook geen E-mail? Belachelijk doorgeslagen.

    reageer
  • Mart

     

    is inderdaad gebruiksvriendelijk. Je hoeft nu niet lang te wachten en bent meteen aan de beurt. Heeft verder niets met klantonvriendelijke ambtenaren te maken. Zij verdienen zo hun salaris en daar is niets mis mee. Hoop dat jij ook tevreden bent met jouw salaris

    reageer
  • Roel

     

    Gebruikersvriendelijk? Klantvriendelijk heet dat. Waar kunt u dan nog wel terecht zonder afspraak? Zeker niet meer bij niet-ambtenaren en die "strijken" ook een salaris op!

    reageer
  • Flevolander

     

    Lekker gebruikersvriendelijk. Maar ja, ambtenaren hè, die hoeven niet aan klanten te denken, strijken hun salaris toch wel op.

    reageer
  • Esther

     

    Wat is er niet klantvriendelijk aan? Bedoel je de mensen of dit systeem? Systeem is nl. juist klantvriendelijk, even bellen of mailen en je hebt een vaste afspraak.

    reageer
  • M.s

     

    Oud nieuws. Is al paar weken

    reageer
  • Maartje

     

    Ik vind het erg prettig werken, ik was laatst te vroeg en kon meteen doorlopen. Het werkt dus zeker veel efficiënter!

    reageer
  • Lies

     

    goed plan! niet meer zo lang wachten. Is in Lelystad ook en werkt prima

    reageer
  • Bianca

     

    Lekker klantvriendelijk daar, NOT!! Het wordt tijd dat ze de sloopkogel eens halen door dat addernest!

    reageer
  • Sn

     

    Mooi, al een paar keer daar een half uur tot een uur zitten wachten. Nu niet meer hoop ik.

    reageer
  • Frank

     

    Nee geen bezuiniging😂 Ons b& w vult het ene gaatje met het andere! Geen controle geen gevaar.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert