'Geen gevaarlijke toestanden in overvolle trein'
Op 13 september reden er tussen Almere en Utrecht kortere treinen dan normaal vanwege werkzaamheden op het opstelterrein in Lelystad. In één sprinter was het zo vol, dat het treinpersoneel om veiligheidsredenen besloot de deuren op station Almere Poort gesloten te houden. Daar stonden veel reizigers die wilden instappen. Een reiziger vertelde aan de Telegraaf dat er in de trein sprake was van gevaarlijke toestanden.
Geen reizigers onwel
Volgens staatssecretaris Dijksma heeft de NS geen melding gekregen van onwel geworden reizigers of agressie. De hoofdconducteur is op elke station langs de trein gelopen om te beoordelen of de veiligheid van reizigers voldoende gewaarborgd was. De NS heeft Dijksma laten weten dat de beslissingen uit voorzorg zijn genomen en dat dit soort extreme gevallen weinig voor komt. "Ik begrijp de overweging van NS om in deze uitzonderingsgevallen te handelen zoals NS gehandeld heeft," aldus Dijksma.
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!
recent nieuws
-
Almeers college zet aantal dossiers in ijskast tot er een nieuwe coalitie is gevormd
ALMERE • Do 25 april • Donderdag 25 aprilHet Almeerse stadsbestuur zet een aantal dossiers 'on-hold' tot er een nieuwe coalitie is gevormd. Het gaat onder meer om woningbouwplannen en de ontwikkeling van een buitenzwembad. In een brief aan d...
-
1 op de 5 winkels staat leeg in Lelystad: dit wordt er aan gedaan
LELYSTAD • Do 25 april • Donderdag 25 aprilEén op de vijf winkelpanden in Lelystad staat leeg. De hoofdstad van Flevoland is koploper op het gebied van leegstand in Nederland, blijkt uit nieuw onderzoek van vastgoedadviseur Colliers. Voor Lely...
-
Lelystad komt te kort en moet 17 miljoen bezuinigen
LELYSTAD • Do 25 april • Donderdag 25 aprilDe gemeente Lelystad moet vanaf 2026 jaarlijks zo'n 17 miljoen euro bezuinigen. Geprobeerd wordt om de pijn voor de inwoners en de stad zo beperkt mogelijk te houden, maar scherpe keuzes in wat wel en...