RVS: Aanleg weg naar vliegveld kan doorgaan

LELYSTAD
De aanleg van de nieuwe weg naar het vliegveld Lelystad kan gewoon doorgaan. Dat is de uitkomst van een bodemprocedure bij de Raad van State. Graszaadkweker Barenza had de zaak aangespannen. Het bedrijf moet grond afstaan voor de aanleg van de weg, maar dat wil de buurman van het vliegveld niet.

Gemeente Lelystad krijgt gelijk
De Raad van State heeft woensdag uitspraak gedaan in deze zaak in het voordeel van de gemeente Lelystad. De aanleg van de weg is deze maand al begonnen omdat de Raad van State geen reden zag voor uitstel. Dat zou namelijk ook de hele ontwikkeling van het vliegveld vertragen.

Stil asfalt
De weg naar het vliegveld moet in april volgend jaar klaar zijn. Eerder had ook de Rijksdienst voor het Wegverkeer bezwaren tegen de weg, omdat geluidsoverlast van verkeer hun tests zouden kunnen verstoren. Daarom heeft Lelystad toegezegd dat de weg 'stil' asfalt krijgt en dat er geluidsschermen komen.

reacties (12)

  • j.

     

    Nu nog maar even snel van de rust en de natuur genieten voordat het vliegverkeer dat gaat verpesten

    reageer
  • Bas

     

    Natuur die verpest wordt? Door een luchthaven? Rondom Schiphol is de natuur prachtig hoor. Het is altijd lekker snel roepen: De natuur wordt verpest als je geen zinvollere argumenten hebt. Straks kun je lekker snel naar allerlei prachtige natuurgebieden in de hele wereld vanuit Lelystad...

  • Jan

     

    In siberie, australie of canada, zijn geen bijna geen vliegtuigen of auto s. Misschien emigreren? Kun je elke dag genieten en kan hier het leven doorgaan.

  • Jan

     

    Mooi nieuws. Laat het vliegveld maar komen. Kan niet wachten.

    reageer
  • Sjon

     

    Helemaal mee eens Jan. Laat de boel maar komen en het geld rollen... Kan nooit kwaad.... Waar geïnvesteerd wordt valt geld te vedienen.

  • dave

     

    mooi, snel naar een volwaardig lelystad airport. mooi ook om te zien hoe er al begonnen is met de werkzaamheden. snap trouwens al die reacties niet van de tegenstanders,was het niet zo dat al ruim 30 jaar geleden er plannen waren voor uitbreiding ,en al in 2009 een vergunning voor de verlenging van de start/landingsbaan is afgegeven? waarom nu proberen om het tegen te houden op,tja, hier op of? beetje laat uit bedje gekropen haha

    reageer
  • Frits1

     

    Beste, al zijn plannen ook 100 jaar oud dat wil niet zeggen dat ze goed zijn. Zo ook deze volgens u 30 jaar oude plannen zijn al lang achterhaald!

  • Jan

     

    Jammer weer een gemeente waar geld weggegooid word voor een weg die niet gebruikt gaat worden

    reageer
  • Sjon

     

    Wat een gekke opmerking. De A6 wordt komende jaren verbreed om de toestroom naar Airport Lelystad te kunnen in goede banen te leiden. Deze weg is net als de extra afslag A6 dringend nodig..

  • Pimpernel

     

    Snap het niet Barenza kan toch gewoon ook haar activiteiten verplaatsen naar Afrika? 😔 In Nederland is verkassen naar lage lonen landen al decennia lang heel normaal, prima klimaat daar.

    reageer
  • JanB

     

    Geen enkele kennis van zaken dus, dat is duidelijk. De Barenza Hoeve is het Nederlandse proefbedrijf van de Koninklijke Barenbrug Groep, een van de grootste firma's ter wereld op het gebied van grassen en voedergewassen (oa. mais en voederbieten). Op de Barenza Hoeve worden gewassen doorontwikkeld en getest die geschikt zijn voor dit klimaat, een proces van meerdere jaren. Dit alles heeft dus helemaal niets te maken met mogelijke lage lonen, laat staan met het Afrikaanse klimaat!!

  • laat alle reacties zien
  • Frits1

     

    Jammer dat het graszaadbedrijf door de vazallen van Alders en Schiphol in het ongelijk is gesteld. Hij was en is een van de velen die zich geen zand in de ogen hebben laten strooien door Alders cq Schiphol . Jammer dat hier in Flevoland de schreeuwende minderheid samen met een stel luchtfietsende politici de dienst uitmaken. Verder: het commentaar van Rob zal snel bewaarheid worden!

    reageer
  • Rauhfaser

     

    Ik ben tegen de uitbreiding van het vliegveld Lelystad. Maar ik snap natuurlijk ook wel dat omwille van de bestuurbaarheid het beperkte belang van één graszodenboer in de dit geval moet wijken.

    reageer
  • pieter

     

    Economie in Flevoland!! bedrijvigheid !! ONZIN !!!! Hier groeien hele wouden met geldbomen.

    reageer
  • Flevo pionier 65

     

    Gelukkig, volgend jaar vanaf Airport Lelystad naar de Costas vliegen... Geen parkeer maffia meer en lekker dicht bij huis... De tegenstaanders staan al in de rij om als eerste gebruik te maken van de faciliteiten!!!!!

    reageer
  • Lanter Vant

     

    Triest voor alle inwoners van Flevoland. De Raad van State heeft, net als de politici in Nederland, geen boodschap aan mens, dier, natuur en milieu. Laat de geluisoverlast en extra CO2 uitstoot maar van start gaan. En dat voor een paar banen. Triest.

    reageer
  • lenter vent

     

    Niet zo negatief!! Geluidoverlast heb je met die modern vliegtuigen echt niet meer. Extra CO2 uitstoot?? Lijkt me niet, de vluchten worden verplaatst van Schiphol naar Lelystad. Des te meer mensen op de wereld des te meer CO2 uitstoot. Misschien moeten we aan geboortebeperking gaan doen om het aantal mensen terug te dringen. Dat is het beste voor mens, dier, natuur en milieu......!

  • Maartje

     

    Triest? De overgrote meerderheid van de bevolking is heel erg voor !

  • Marcel

     

    Hoe kan jij spreken voor alle inwoners van Flevoland? Ik als inwoner van Flevoland ben hier erg blij mee, terwijl ik minimaal gebruik van deze luchthaven zal maken omdat ik vrijwel enkel intercontinentaal vlieg. De luchthaven is een grote plus voor Flevoland, meer banen, stijgende grondprijs, meer levendigheid en het laat de geitenwollensokken typetjes vluchten naar elders waar ze verder kunnen lanterfanten.

  • Maartje

     

    Dat is echt een belediging aan het adres van de Raad van State. Als er een instantie zorgvuldig handelt is het wel de RvS. Dat ze niet meegaan in onzinnige tegenwerking en dat dat niet naar uw zin is, doet niets af aan de rechtvaardigheid van dit besluit. Ooit gehoord van democratie? Dat is niet synoniem van uw zin krijgen.

  • Rob

     

    Niks is van je zelf als het erop aankomt en dat alles voor het failliete vliegveldje van de nabije toekomst bedacht door een stelletje hobbyisten. Let maar op de KLM bestaat over een paar jaar niet meer omdat die volledig ingelijfd gaat worden door Air France, KLM notabene de grootste klant van Schiphol wil dan graag alle low budget maatschappijen weer terug. Er is maar 1 vliegveld naast Schiphol dat nog een klein beetje winst maakt en dat is Airport Eindhoven, de rest draait allemaal met verliezen of is al gesloten. Fijne lobbyisten en vissionairs zitten er op Schiphol en in Lelystad.

    reageer
  • frits

     

    Nee hoor, Rotterdam Airport maakt ook al winst.

  • Lanter Vant

     

    Goede weergave. Helemaal met u eens. De voorstanders bekijken het alleen met eurotekens in de ogen.Hoor ze maar eens piepen als de belastingbetalende burger straks wordt aangeslagen om de verliezen te compenseren.

  • Bas

     

    Eerst goed verdiepen in de materie alvorens een nonsens doemscenario opvoeren hoor

  • Marcel

     

    Altijd makkelijk praten met je onderbuik gevoelens. Die nergens op gebaseerd zijn, en ook niet kloppend zijn.

  • fly with me

     

    Yes... morgen starten lijkt me. Lang leve de vooruitgang!

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert